تاریخ انتشار: 1396/02/18 00:14
کد خبر: 212237

یک نگاه دقیق و متفاوت/ گادوین منشا به درد پرسپولیس می‌خورد؟

همانطور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، گادوین منشا بلافاصله بعد از پایان مسابقات لیگ شانزدهم از توافقش با پرسپولیس پرده برداشت و حالا اگر سرخ‌ها موانع مربوط به عدم جذب بازیکن خارجی به خاطر پرونده‌های مفتوح در فیفا را رفع کنند، بی‌درنگ این بازیکن را استخدام خواهند کرد. حالا باید کمی از دیدگاه فنی به این ماجرا بپردازیم و ببینیم آیا منشا می‌تواند به پرسپولیس کمک کند یا نه. شما در این مطلب خواهید فهمید که منشا یک مهاجم متخصص «فرار» و استفاده از پاس‌های بلند پشت مدافعان است.
 

شرح گل‌ها

در اینجا روند به ثمر رسیدن هر 15گل گادوین منشا در لیگ شانزدهم را مرور می‌کنیم تا هر چه بیشتر به سبک بازی او پی ببریم. ما ضمن تشریح گل‌ها منشا، نوع به ثمر رسیدن آنها را از این نظر که روی پاس‌های فرار یا سرعتی بوده‌اند و یا اینکه با استقرار مطلوب منشا در محوطه جریمه (باکس) به دست آمده‌اند ارزیابی می‌کنیم.

 

هفته هفتم، استقلال خوزستان

گل اول: با جاگیری خوب در محوطه جریمه توانست روی توپ بلوکه شده ناشی از یک ارسال دروازه را باز کند. او خوب چرخید و ضربه‌اش را دقیق زد.(باکس)

گل دوم: یک توپ ربایی عالی از مدافع سهل‌انگار حریف انجام داد و با یک بغل پای ساده توپ را از زیر پای دروازه‌بان به گل تبدیل کرد.(فرار)

 

هفته هشتم، نفت آبادان

گادوین منشا با یک فرار عالی از بین سه مدافع نفت، توپ را با یک ضربه بغل پای دقیق به گل تبدیل کرد.(فرار)

 

هفته دهم، ماشین‌سازی

گل اول: پاس قطری و 80متری امیرحسین صادقی با جاگیری خوب منشا به او می‌رسد و این بازیکن با یک ضربه دقیق دروازه را باز می‌کند.(فرار)

گل دوم: در یک موقعیت ضد حمله پاس پشت مدافعان را دریافت کرد و در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف توپ را با یک ضربه دقیق از خط عبور داد.(فرار)

 

هفته چهاردهم، سایپا

روی ارسال یک ضربه ایستگاهی، با ضربه سر دقیقش دروازه را باز کرد.(باکس)

 

هفته بیستم، سپاهان

گل اول: منشا این گل را از روی یک ضربه پنالتی به ثمر رساند، اما نکته ویژه اینجاست که او پنالتی را خودش گرفته بود؛ باز هم روی فرار از کمند مدافعان و دریافت یک پاس عالی پشت مدافعان.(فرار)

گل دوم: خودش توپ را به جناح راست برد و سپس با حرکت به سمت محوطه جریمه جا گرفت، بعد پاس ارسالی را دریافت کرد، با نوع استپش دو مدافع سپاهان را جا گذاشت و در نهایت گلزنی کرد.(فرار)

 

هفته بیست‌ودوم، استقلال خوزستان

گل اول: پنالتی بود.

گل دوم: روی پاس صادق بارانی پشت مدافعان صاحب توپ شد و با یک ضربه هوشمندانه گل زد.(فرار)

 

هفته بیست‌وپنجم، ماشین‌سازی

گل اول: روی پاش پشت مدافعان سیامک نعمتی، با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و با یک ضربه چیپ دروازه را باز کرد.(فرار)

گل دوم: روی یک ضدحمله با پاس دقیق همبازیانش چیزی حدود یک نیمه کامل با دروازه‌بان حریف تک به تک شد، با سرعت خوبش پیش رفت و نهایتا با یک ضربه بغل پا دروازه را باز کرد.(فرار)

 

هفته بیست‌وهشتم، سیاه‌جامگان

گل اول: روی یک پاس سریع به داخل محوطه جریمه خودش را به توپ رساند و با یک ضربه بیرون پا دروازه را باز کرد.(باکس)

گل دوم: روی یک ریباند، خودش را به توپ رساند و گل دوم را زد.(باکس)

 

هفته بیست‌ونهم، سایپا

باز هم توپ را پشت مدافعان دریافت کرد و بعد از جا گذاشتن تنها مدافع باقی‌مانده دروازه را باز کرد.(فرار)

 

جمع‌بندی

منشا در این فصل 15گل به ثمر رساند که از بین آنها دو تا با ضربه پنالتی بود. یکی از این دو پنالتی توسط خود گادوین و روی فرار تند و سریع او گرفته شد. غیر از این منشا 9فرار منجر به گل دیگر هم داشته و البته 4گل باقی‌مانده این بازیکن هم با ضربات دقیق او از داخل باکس به ثمر رسیده است. به این ترتیب روشن است که بالاترین مهارت منشا در نفوذ بین شکاف‌های ساختار دفاعی حریف و دریافت پاس‌های دقیق است؛ سبکی از بازی که با وجود همه ارزش‌هایش ممکن است چندان به کار پرسپولیس نیاید. به هر حال شیوه بازی پرسپولیس برانکو مبتنی بر تصاحب توپ و حمله روی دروازه حریف است و در این شرایط مهاجمان سرخپوش باید قادر باشند از کمترین فضاها سود ببرند. البته منشا نشان داده درون محوطه جریمه هم کارایی دارد و اینکه ممکن است تعداد گل‌های بیشترش روی پاس‌های پشت مدافعان، به خاطر سبک بازی پیکان بوده باشد. چه بسا او در پرسپولیس هم بتواند خودش را با شیوه بازی این تیم تطبیق بدهد و عملکرد موفقش را تکرار کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mv9a5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بندی عجیب در قرارداد خرید جدید پرسپولیس/ بمب سرخ ها هوایی می شود؟!