تاریخ انتشار: 1403/03/16 08:12
کد خبر: 1276665

حرف آخر زنوزی: تراکتور را تحویل دادیم

باشگاه تراکتور در مسیر تحولات جدی و پرچالش قرار گرفته است.
حرف آخر زنوزی: تراکتور را تحویل دادیم

به گزارش فرتاک ورزشی

 چند روز پس از واگذاری اختیارات باشگاه تراکتور به هیئت فوتبال آذربایجان شرقی، صحبتهای مدیرعامل تراکتور به یک مصاحبه مفصل و مشروح در مورد فروش سهام تراکتور انجامید که نکات بیشتری را درباره واگذاری این باشگاه نشان می‌دهد.

نصیرزاده در این مصاحبه تاکید کرده که تصمیم زنوزی برای فروش باشگاه جدی است اما تشریفات آن با واگذاری باشگاه دولتی متفاوت خواهد بود و بر اساس اساسنامه این شرکت انجام خواهد گرفت.

مشروح صحبتهای مدیرعامل تراکتور و نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه را بخوانید:

تراکتور نباید فرصت نقل و انتقالات را از دست بدهد

هوشنگ نصیرزاده در رابطه با پروسه واگذاری باشگاه تراکتور، اظهار داشت: من به عنوان نماینده شرکت سرمایه‌گذاری آتا در جلسات مجمع سهامداران باشگاه حضور داشته‌ام. طبق اعلام قبلی، امسال آخرین فصلی بود که تراکتور تحت پوشش گروه دریک قرار داشت. ما برای اینکه پروسه واگذاری سهام باشگاه با سرعت انجام شود و تراکتور فرصت طلایی نقل و انتقالات را از دست ندهد؛ پیش از پایان فصل فراخوان داده و از متقاضیان درخواست کردیم که پیشنهادشان را به دفتر باشگاه ارسال کنند.

هیچ متقاضی برای خرید باشگاه وجود نداشت

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به اینکه توانایی مالی متقاضی برای باشگاه‌داری در سالیان آتی بسیار حائز اهمیت است، گفت: قرار بر این بود که ابتدا اهلیت متقاضی از طریق مراجع مرتبط بررسی شود و در ادامه کارهای مربوط به واگذاری در اسرع وقت انجام گیرد. متأسفانه با گذشت بیش از ۱۵ روز هیچ متقاضی از سوی بخش خصوصی یا دولتی به طور کتبی یا حتی شفاهی اعلام آمادگی نکرد.

دوست نداریم تراکتور بلاتکلیف شود

وی ادامه داد: اگر ما قصد واگذاری نداشتیم، می‌توانستیم با تمدید فراخوان پروسه واگذاری را تا اواخر تیرماه ادامه دهیم. اما موفقیت تراکتور برایمان مهم است و برای اینکه تیم بلاتکلیف نماند، کار واگذاری را پس از پایان لیگ یکسره کردیم.

واگذاری تراکتور متفاوت با سرخابی‌ها است

نصیرزاده در واکنش به انتقادها در خصوص مهلت کم  اعلام شده از سوی مجمع و برخی ابهامات در این زمینه، اظهار داشت: نکته مهمی که متاسفانه اکثرا از آن غافل هستند این موضوع هست که تراکتور جزو اموال خصوصی است و قوانین و فرآیندهای دولتی نظیر آگهی مزایده و غیره … شامل این باشگاه نمی‌شود. استقلال و پرسپولیس شرکت‌های دولتی بودند. طبق قانون تجارت واگذاری اموال دولتی مستلزم طی فرآینده‌های خاصی است که این موضوع شامل تراکتور نمی‌شود. اگر تراکتور مشتری و متقاضی داشته باشد، فرآیند واگذاری خیلی سریع طی می‌شود.

واگذاری باشگاه با تصمیم سهامداران بود

نائب رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور با تاکید بر اینکه باشگاه در اختیار هیئت فوتبال قرار دارد، ادامه داد: باتوجه به نبود مشتری، باشگاه با تصمیم مجمع سهامداران جهت واگذاری در اختیار هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی قرار گرفت تا این عزیزان امورات مربوطه را پیگیری و مثل ماشین‌سازی مشتری پیدا کرده و تراکتور را هم واگذار کنند.

تراکتور را تحویل هیئت فوتبال دادیم

وی با اشاره به مصاحبه دبیر هیئت فوتبال آذربایجان شرقی، گفت: همان طور که دبیر هیأت فوتبال طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود هرگونه واگذاری باید با اطلاع و از طریق هیأت فوتبال انجام گیرد؛ ما هم پیرو این اظهارات، باشگاه را به این مجموعه تحویل دادیم تا واگذار کنند.

هوشنگ نصیرزاده

هیئت فوتبال نباید مردم را سردرگم کند

او در پایان گفت: جالب است که پس از این اتفاق، رئیس هیئت فوتبال ابتدا اعلام کرد نامه‌ای به ما ارسال نشده که نامه را رسانه‌ای کردیم. سپس از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی کردند. به عقیده ما اظهارات دبیر و رئیس هیأت فوتبال نباید متناقض باشد چون مردم سردرگم می‌‌شوند. یک روز می‌گویند واگذاری باید از طریق هیئت فوتبال انجام شود و فردای آن روز می‌گویند به ما مربوط نیست.حُسن نیت و جدّیت خود در واگذاری سهام باشگاه را ثابت کردیم

صددرصد سهام باشگاه خصوصی است

نصیرزاده با بیان اینکه گروه دریک حُسن نیت و جدّیت خود در واگذاری سهام باشگاه را ثابت کرد، توضیح داد: برخی دوستان و مدعی کارشناسی ادعا می‌کردند که واگذاری سهام تراکتور باید در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شود. اما همانطور که اشاره شد صد درصد سهام باشگاه متعلق به بخش خصوصی بوده و تمامی سهامداران نیز در مجمع حضور داشتند. نکته جالب اینجاست که این ادعاها از سوی کسانی مطرح می‌شود که خودشان را «کارشناس حقوقی» معرفی می‌کنند. در حالیکه انتظار می‌رفت آنان به این مبانی اولیه واقف باشند.

واگذاری تراکتور با اساسنامه باشگاه انجام می‌شود

مدیرعامل تراکتور با اشاره به اینکه کارشناسان حقوقی گروه دریک و معاون حقوقی باشگاه پروسه واگذاری را زیر نظر دارند، اظهار داشت: برخلاف شرکت‌های دولتی که واگذاری آن‌ها تشریفات خاصی را دارد، فروش سهم از سوی سهامدار خصوصی و به طور کلی فروش برند و امتیاز باشگاه فاقد تشریفات آمره قانونی است و مالک هر سهم صرفاً با مراعات اساسنامه همان شرکت می‌تواند مبادرت به فروش سهم خودش کند. اگر صد در صد سهام در معرض فروش باشد، اختیار تعیین نحوه انتشار فراخوان، تشریفات فروش، تعیین قیمت و حتی انتخاب خریدار صرفاً از حقوق و اختیارات سهامداران است. به هیچ وجه ضرورتی برای درج آگهی در روزنامه رسمی یا تبعیت از سایر روش‌های قانونی مزایده و مناقصه نیاز نیست.

شرکت‌های شمالغرب تمایل به تیمداری دارند؟

نصیرزاده اضافه کرد: واقعیت این است ما به صورت شفاف و واضح برای واگذاری سهام باشگاه اعلام آمادگی کرده‌ایم و به نظر ادعاهایی از قبیل اینکه «این‌ها قصد فروش ندارند» بهانه‌جویی بوده و با هدف منحرف کردن اذهان عمومی مطرح می‌شود. انتشار لیستی از شرکت‌های خصوصی و دولتی شمال غرب کشور چاره کار نیست، مهم این است ببینیم این شرکت‌ها که نامشان مطرح می‌شود تمایلی برای باشگاه‌داری دارند یا خیر. البته برخی از این مجموعه‌ها که اسم‌شان سر زبان‌ها افتاده قبلاً تیم‌های تحت حمایتشان را منحل کرده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/qemqop

آخرین اخبار