تاریخ انتشار: 1403/03/16 07:44
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 1276663

درویش بازنده بزرگ قهرمانی/ اخلاق گم شده حتی در رأس مدیرت!

متاسفانه سالهاست اخلاق در فوتبال ایران گم شده و بی‌اخلاقی مثل برق دارد جای همه چیز را می گیرد و مديران هم برای محبوب تر شدن، راه گم شده را در پیش گرفته‌اند!
درویش بازنده بزرگ قهرمانی/ اخلاق گم شده حتی در رأس مدیرت!

علی مسعودی؛ اخیرا در برنامه زنده فوتبال برتر شاهد مناظره جنجالی از سوی دو مدیر، پرسپولیس و استقلال بودیم که متاسفانه خیلی زود کارشان هم به کمیته انضباطی کشیده شد. مناظره دو مدیرعامل آنقدر حواشی داشت که پرداختن به آن نیاز به ساعت‌ها بحث و تحلیل دارد.

 هرچند  پرداختن به یک مورد خیلی مهم است، چون مدیرعامل پرسپولیس پا را فراتر از حد خودش گذاشت و متاسفانه به لهجه و زبان میلیون ها گیلانی توهین کرد. مدیرعاملی که با کلی کلاس و زیورآلات از جمله ساعت، انگشتر، پیراهن مشکلی، تسبیح و.... در برنامه زنده لهجه مدیرعامل استقلال را به تمسخر گرفت و مدعی شد که او باید لهجه‌اش را عمل جراحی کند. حال اینکه آیا لهجه هم قابل عمل جراحی است یا نه این را هم باید از جناب درویش پرسید؟! فراموش نکنید در این خصوص قانون فوتبال دنيا می‌گوید چنین اظهار و نظرای از سوی هر کسی یک شعار نژادپرستی محسوب می شود و هر کسی لهجه و رنگ پوست دیگری را به تمسخر بگیرد با محرمیت و جریمه سنگین مواجه می شود.

با این حال در جواب مدیرعامل پرسپولیس باید یادآور شد؛ کشور ایران ۷۶ نوع زبان دارد که هر شهری و روستایی با یک لهجه سخن می‌گویند. با اینکه زبان رسمی کشور ایران فارسی است ولی به تمسخر گرفتن لهجه هر شخصی توهین قومیتی محسوب می شود. این درحالی است که خود کاپیتان سابق پرسپولیس و مربی فعلی ( سید جلال حسینی ) اصالت گیلانی دارد و مدیرعامل پرسپولیس باید حداقل  حرمت مربی خودش را حفظ می کرد.

 مدیرعاملی که البته خودش را در برنامه زنده خیلی مودب، متین و با وقار دانست ولی مدیریت استقلال را وقیح و لهجه دار که واقعا باید تاسف خورد. هرچند درویش بعد از چند ساعت وقتی‌ دید چه اشتباهی کرده و چه دسته گلی به باد داده مجبور شد از گیلانی هم عذرخواهی کند ولی این عذرخواهی نمی تواند اشتباه بزرگ نفر اول باشگاه فرهنگی ورزشی بزرگ ایران را از نوع رفتار و گفتار خودش نسبت به کسانی که به راحتی مورد توهین قرار گرفته‌ اند آرام کند. البته‌  متاسفانه نوع عذرخواهی کردن مدیرعامل پرسپولیس هم حالت خوبی نداشت چون کسی که خودش را گیلانی می داند هیچ وقت به خودش اجازه نمی دهد به همشهری‌اش توهین کند و جمله زشتی را‌ در برنامه زنده به کار ببرد. حال باید مدیریت باشگاه فرهنگی - ورزشی پرسید؛ آقای درویش وقتی شما بعد از توهین به یک استان، خودت را گیلانی می‌دانید، چطور همان لحظه‌ای که جمله زشتی را به کار بردید، گیلانی نمی‌دانستید؟! آقای درویش آیا می‌دانید به تمسخر گرفتن هر شخصی در برنامه زنده در فوتبال دنیا یک نوع شعار نژادپرستانه محسوب می شود و شما باید به جز گیلانی‌ها از خود شخص سمیعی هم عذرخواهی کنید به این دلیل که جنابعالی مدیر ورزشی هستید و جمله‌ای که به کار بردید مصداق بارز نژادپرستی محسوب می‌شود؟!

در پایان  این را هم باید گفت؛ وقتی مدیرعامل باشگاه نوع رفتار و گفتارش اینچنین باشد، چه انتظاری از هواداران جوانی داشته باشیم که در ورزشگاه ها بتوانند خودشان را کنترل کنند و به همدیگر توهين نکنند؟! وقتی مدیرعامل باشگاه فرهنگی - ورزشی، رفتار و اخلاق ورزشی‌ و البته فرهنگی را رعایت نکند و برای محبوب شدن طرف مقابل را به تمسخر بگیرد، چطور می شود از هواداران انتظار داشت که بیایند و در استادیوم ها رفتار حرفه‌ای داشته باشند؟! وقتی مدیرعامل باشگاه فرهنگی  - ورزشی نوع ادبیات آن هم با کت و شلوار و چند نماد دیگر را که با خودش به همراه دارد را نمی داند چطور بازیکنان رفتار جوانمردانه را یاد بگیرند و در زمین به نمایش بگذارند؟! اینجاست که مشخص می کند چرا در ورزش فوتبال ایران این همه مشکلات اخلاقی وجود دارد و پایان هر مسابقه نیز شاهد جنگ و دعوا هستیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/oqkbyl

آخرین اخبار