تاریخ انتشار: 1395/11/26 17:35
اشتباهی که با اکراه پذیرفته شد
کد خبر: 229210

تاثیر فشارهای عمومی بر پذیرش اشتباه فغانی

با توجه به اینکه فغانی روی خط برنامه زنده تلویزیونی پذیرفت گل دوم پرسپولیسی‌ها خطا بود اما به نظر می‌رسد وی براثر فشارهای عمومی وارده این موضوع را قبول کرد و همانند برخی کارشناسان اعتقادی به خطا بودن گل سیدجلال حسینی ندارد.​​​​​​​
تاثیر فشارهای عمومی بر پذیرش اشتباه فغانی

شب گذشته، علیرضا فغانی، داور دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس، روی خط برنامه زنده تلویزیونی آمد و در رابطه با داوری دیدار دربی به اظهارنظر پرداخت، او در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا می‌پذیرد سیدجلال حسینی پیش از گلزنی، مدافع استقلالی‌ها را هل داده و بنابراین گل دوم سرخ پوشان خطا بوده است، با اکراه پذیرفت که آن گل خطا بوده است. او گفت اکنون در این برنامه می‌بینم که سیدجلال، پادووانی را هل داده و بنابراین گل وی خطا بود.

این اعتراف فغانی در حالی اتفاق افتاد که وی در جریان بازی اعتقادی به خطا بودن نداشت و حتی دپارتمان داوری نیز از تصمیم وی دفاع کرده و گفته می‌شود داور دربی به دلیل فشار روانی ناشی از مطالب منتشره در فضای مجازی و برای رهایی از مزاحمت‌هایی که پس از دربی برای او ایجادشده، بابیان اینکه "حسینی درنبرد هوایی از دست خود استفاده کرده است،" تصمیم گرفت تا خود را از حملات فضای مجازی راحت کند.

این اتفاق در حالی می‌افتد که بین داوران ارشد فوتبال ایران و کارشناسان باسابقه در امر داوری، در رابطه با گل دوم پرسپولیسی‌ها همچنان اختلاف‌سلیقه وجود دارد و تشکیلات رسمی داوری به یک نظر واحد و قاطع نرسیده است.

بعد از آنالیز صحنه موردنظر، بسیاری از ناظران و داوران فعال معتقدند که به هنگام پریدن بازیکن به هوا، دست‌ها، اسباب تعادل آنهاست و دستان سیدجلال نیز درواقع، نقش محافظت‌کننده و ایجاد سپر برای فضای مبارزه هوایی را داشتند و چنین صحنه‌هایی در فوتبال طبیعی بوده است که در این صورت نمی‌توان گفته فغانی در برنامه زنده تلویزیونی را پذیرفت، هرچند خود او نیز با اکراه اعلام اشتباه کرد.

اگرچه برخی از کارشناسان و داوران با نمایش تصویر معتقد به هل دادن هستند اما بسیاری از کارشناسان و مدرسین فدراسیون فوتبال می‌گویند محکوم کردن چنین پرش‌هایی از قضاوت بین‌المللی و داوری به دور بوده و به همین دلیل تصمیم داور در پذیرفتن گل پرسپولیس، کاملاً پذیرفتنی است.

آنها معتقدند این موضوع می‌توانست یک بخش آموزشی در برنامه تلویزیونی برای داوران جوان باشد و پذیرش اشتباه از سوی فغانی ازنظر آنها منطقی نیست.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jgnol

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دربی؛ رفاقت، درگیری و اخراج