تاریخ انتشار: 1403/03/19 21:46
کد خبر: 1276879

درخشان: تصمیم قلعه‌نویی درست بود/ تیم ملی به زمان نیاز دارد

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است، جوانگرایی نیاز به زمان دارد و امیر قلعه‌نویی در این مقطع تصمیم درستی برای ایجاد تغییرات در ترکیب تیمش گرفته است.
درخشان: تصمیم قلعه‌نویی درست بود/ تیم ملی به زمان نیاز دارد

به گزارش فرتاک ورزشی

حمید درخشان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل هنگ‌کنگ، اظهار داشت: تیم ملی پس از پنج ماه باید در حالی با هنگ‌کنگ بازی می‌کرد که شرایط به لحاظ آب و هوایی کار را یک مقدار برای بازیکنان این تیم سخت کرده و شرجی بودن هوا توان بچه‌ها را کاهش داده بود. همانطور که همه دیدیم، قلعه‌نویی پس از جام ملت‌ها دست به تغییراتی در نفرات زد و با دعوت از چند جوان و جایگزین کردن آنها با بازیکنان پا به سن گذاشته سعی کرد استارت جوانگرایی در تیم را بزند. به هر حال با شرایطی که تیم ملی به هنگ‌کنگ رفت و بازیکنان ما حتی یک جلسه هم در کنار هم تمرین نکرده بودند، توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: به عقیده من تیم ملی در فاز تهاجمی مشکل خاصی ندارد و آمادگی طارمی، آزمون و قایدی کار را برای کادر فنی راحت کرده است و در فاز تهاجمی خیلی خوب ظاهر شدیم. مشکل اصلی ما در خط دفاعی است که این موضوع در جام ملت‌ها هم خودش را نشان داد. البته در دیدار مقابل هنگ‌کنگ از بازیکنانی جوان در پست دفاع استفاده شد. آریا یوسفی، امین حزباوی و ابوالفضل جلالی برای اولین بار در کنار شجاع خلیل‌زاده ترکیب خط دفاعی‌مان را تشکیل دادند و طبیعی بود که این تغییرات باعث ایجاد ناهماهنگی و مشکل شود.

«اشتباهاتی که بازیکنان جوان داشتند، باعث نمی‌شود کادر فنی تیم ملی در مسیر جوانگرایی دچار تردید شود؟»، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش تأکید کرد: جوانگرایی در تیم ملی نیاز به زمان دارد و من معتقدم الان که هیچ دغدغه‌ و استرسی بابت صعود نداریم، قلعه‌نویی تصمیم درستی گرفته و بهترین زمان برای استفاده از بازیکنان جوان است. البته به یکباره نمی‌توانیم ترکیب تیم ملی را تغییر دهیم و باید به مرور نیروی جوانی را به تیم تزریق کنیم. بازیکنان جوانی که مقابل هنگ‌کنگ بازی کردند، عملکرد بدی نداشتند. آنها باید کم‌کم تجربه کسب کنند تا در ادامه در بازی با تیم‌های بزرگتر کیفیت واقعی‌شان را نشان دهند.

درخشان در مورد دیدار بعدی تیم ملی مقابل ازبکستان خاطرنشان کرد: بازی با ازبکستان شرایط متفاوتی دارد. ازبکستان یک تیم باکیفیت و پرقدرت است که ستاره‌های خوبی مانند ماشاریپوف و ارونوف را در ترکیبش دارد. من امیدوارم بازیکنان با آمادگی بهتر و هماهنگی بیشتر با ازبکستان بازی کند و در خط دفاعی هم اشتباهات کمتری داشته باشیم و خیلی راحت به بازیکنان ازبک موقعیت ندهیم، چون آنها از کوچک‌ترین موقعیتی استفاده می‌کنند. بدون شک عیار تیم ملی مقابل ازبکستان سنجیده می‌شود و من فکر می‌کنم نسبت به بازی با هنگ‌کنگ باز هم تغییراتی در ترکیب تیم داشته باشیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/dj5zqw

آخرین اخبار