تاریخ انتشار: 1403/03/21 10:52
کد خبر: 1276942

نکونام در حد لیگ یک هم نیست!/ استقلال با نکونام به هیچ جا نمی‌رسد، مدیریت باید پاسخگو باشد!

بازیکن سابق استقلال گفت:بازی‌های استقلال را رصد کنید، اگر بازیکنان بی کیفیتی داشته چگونه توانسته‌اند این مقدار امتیاز را جمع‌آوری کنند؟
نکونام در حد لیگ یک هم نیست!/ استقلال با نکونام به هیچ جا نمی‌رسد، مدیریت باید پاسخگو باشد!

سعید لطفی، در مورد اینکه استقلال بیست و سومین دوره لیگ برتر را با نایب قهرمانی به پایان رساند و در فصل آینده تغییرات بازیکنان این تیم در چه اندازه‌ای باشد تا بتواند بخت بیشتری برای قهرمانی داشته باشد، اظهار کرد: نمی‌دانم دیدگاه برخی کارشناسان بر چه مبنایی بوده که مشکل استقلال را در بازیکنان این تیم دانستند. اگر بهترین بازیکنان ایران را هم به استقلال بیاورید ولی سکان‌دار قوی روی نیمکت تیم قرار ندارد و باعث رفتن تیم به حاشیه می‌شود، قطعاً تیم نتیجه نمی‌گیرد. می‌خواهد بازیکنان با کیفیت یا بی کیفیتی در تیم باشند.

وی ادامه داد: مسئله استقلال باید ریشه‌ای حل شود. فصل گذشته هم پیش از شروع رقابت‌ها گفتم سرمربی انتخاب شده برای هدایت استقلال در حد لیگ یک هم نیست، اما هدایت تیم بزرگ استقلال را به او دادند. به احترام هواداران و به خاطر اینکه جو تیم به هم نخورد و استقلال در آرامش باشد، کل فصل را سکوت کردم و حتی از نتایج تیم حمایت کامل را انجام دادم. الان که فصل برای استقلال تمام شده و فرصت تا شروع فصل جدید باقی مانده، می‌گویم که سرمربی استقلال در فصل ایر در اندازه این تیم بزرگ نیست. نهایتاً در لیگ یک مربیگری کند و تجربیات لازم در عرصه مربیگری را به دست آورد. نگاه از بالا به پایین سرمربی استقلال به بازیکنان، مدیریت، تیم‌های رقیب و حتی هواداران باعث به هم ریخته شدن تیم می‌شود. هواداران استقلال باید باهوش باشند تا برخی رفتارها به تیم ریشه‌دار و پر افتخار استقلال لطمه نزند.

بازیکن سابق استقلال در مورد اینکه جواد نکونام موفق شد تا استقلال را با ثبت رکورد بیشترین امتیاز در ادوار لیگ برتر نایب قهرمان کند، عنوان کرد: نکونام در سطح مربیگری لیگ برتر هم نیست چه رسد به اینکه بخواهد سرمربی استقلال باقی بماند. بازی‌های استقلال را رصد کنید، اگر بازیکنان بی کیفیتی داشته چگونه توانسته‌اند این مقدار امتیاز را جمع‌آوری کنند؟ از سویی دیگر از نظر فنی بازی‌ها را ببینید. استقلال چه پلن، طرح و برنامه‌ای داشته است؟ امتیازاتی که به دست آمده روی هنر و خلاقیت بازیکنان تیم بوده، وگرنه یکی از بی برنامه‌ترین فصول استقلال را در فصل اخیر دیدم.

وی در مورد اینکه اگر نظر مدیریت باشگاه بر این باشد که جواد نکونام سرمربی تیم باقی بماند، نیازی به تقویت کادرفنی وجود دارد، تصریح کرد: اگر مدیریت باشگاه بخواهد نکونام را به عنوان سرمربی حفظ کند، باید پاسخگوی مرم بابت اشتباه خود باشد. خیلی از هواداران می‌گویند که سرمربی فصل اخیر در حد و اندازه استقلال نیست. بسیاری از فوتبالی‌ها معتقدند فوتبال زیبایی از استقلال ندیدند. اگر بخواهند با کلمات بازی کنند، صرف اینکه من نوعی دوست دارم نکونام سرمربی باقی بماند، به این تربیت بیشترین لطمه و ضرر را هواداران خواهند دید.

نمی‌شود که همه مدیران بد باشند

لطفی خاطرنشان کرد: خصومت شخصی با نکونام ندارم. از نگاه فنی می‌گویم سطح مربیگری وی در حد لیگ یک هم نیست. از نظر دانش فنی، اندازه مربیگری وی در سطح لیگ دو است! باید دانش فنی خود را به روز کند. تیم بزرگ استقلال به مربی توانمند فنی همراه با خضوع رفتاری دارد. در فولاد خوزستان هم با مدیرعامل باشگاه به مشکل خورد، در استقلال هم این موضوع تکرار شد. نمی‌شود که همه مدیران بد باشند. من به خاطر دل هواداران استقلال انتقادات خود را گفتم ولی اگر مدیریت باشگاه تصمیم بگیرد تا نکونام سرمربی تیم باقی بماند به خاطر آنکه حاشیه‌ای از جانب من برای تیم استقلال ایجاد نشود، مجبور هستم تا سکوت اختیار کنم. الان که فرصت انتقاد است حرف‌هایم را زدم، اما اگر مدیریت باشگاه تصمیم گرفت تا نکونام را نگه دارد قطعاً سکوت می‌کنم و مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیریت باشگاه است. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/reng96

آخرین اخبار