تاریخ انتشار: 1403/03/21 13:27
کد خبر: 1276948

پرسپولیس در آسیا هم قهرمان می شود | یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای قرمزها!

فرزاد آشوبی بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و استقلال اعتقاد دارد نه تنها رقابت در صدر جدول بالا بود در پایین جدول هم تیم های فانوس به دست شرایط حساسی را پشت سر گذاشتن.
پرسپولیس در آسیا هم قهرمان می شود | یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای قرمزها!

آشوبی با اشاره به اتمام لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس تاکید کرد: نه تنها رقابت در بالای جدول برای قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس بسیار زیاد بود در پایین جدول هم رقابت بین چند تیم برای نیفتادن شدید بود و همین رقابت در بالا و پایین جدول باعث جذابیت لیگ شده بود. اما بحث شیرین ماجرا قهرمانی پرسپولیس با شایستگی بود که از بهترین فرصت استفاده کرد و فوتبالی قهرمان شد.

وی افزود: من خوشحالم تیمی قهرمان شد که فرمی از فوتبال را ارائه می داد که بسیار به فوتبال روز دنیا نزدیک است. امیدوارم فلسفه فوتبالی کشور ما به این سمت برود.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره پیش بینی خودش از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: هر بار از من پرسیده می شد می گفتم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است و اینکه استقلال حتما امتیاز از دست می دهد. مهم این بود که پرسپولیس امتیازی را از دست ندهد. البته این را هم در نظر داریم که فوتبال است و هیچ چیزی به طور قطع در آن مشخص نیست و خیلی مواقع نتایجی رقم می خورد که فکر نمی کردید. در فوتبال نمی توانید با اطمینان صحبت کنید چه نتیجه ای کسب می شود. اما با فضای که بود و سبک بازی تیم استقلال و در کنار آن بعد از مصدومیت مهدی مهدی پور من می گفتم استقلال می تواند امتیاز از دست بدهد.

او افزود: سبک بازی استقلال به شکلی بود که بعد تک گلی که می زد به آن بسنده می کرد. یعنی بعد از رسیدن به گل اول فوتبال تهاجمی ارائه نمی داد تا به گل های بیشتری برسد و بیشتر سعی می کرد از آن تک گل محافظت کند. بهترین خط دفاعی را داشت اما با این سبک اگر مقابل تیمی بازی کنید که این نوع بازی شما را بلد باشد و مقابله تاکتیکی کند کار برایتان سخت می شود. اگرشما راه های مختلف تاکتیکی برای رسیدن به گل نداشته باشی آن موقع کار برای شما سخت می شود. آنهم در رقابت با پرسپولیسی که راه های مختلف تاکتیکی برای رسیدن به گل را انجام می داد.

آشوبی ادامه داد: روش بازی استقلال تقریبا قابل فهم است. این تیم کیفیت بالای در کارهای دفاعی، ضربات ایستگاهی و شروع مجددها داشت. قالب تاکتیک هایش براساس همین فاکتورها بود. حالا مقابل این تیم یک تیمی با شیوه رو به جلو بازی کند بعد از به دست آوردن توپ سوم در ضد حمله به استقلال گل بزند دیگر کار برای استقلال در رسیدن به برد خیلی سخت می شود. از آن طرف پرسپولیس در نیم فصل خریدهای خوبی داشت به خصوص اورنوف بازیکن بسیار با کیفیتی بود در همین راستا خلق موقعیت پرسپولیس روی دروازه حریفان بسیار شده بود. در کنار کار جمعی و گروهی که انجام می دادند.

آشوبی در خصوص عملکرد اوسمار در تیم پرسپولیس تصریح کرد: بخواهم صادقانه بگویم در ابتدا که به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی شد ناشناخته بود. فکر میکنم همه کارشناسان هم همین طور فکر می کردند و اوسمار دیده نشده بود. هر وقت هم از من درباره او می پرسیدند من می گفتم باید چند بازی به او فرصت بدهیم بعد از آن زمان قضاوت کنیم. خیلی هم زود او آن پرستیژ و کاریزمای کاری خودش را نشان داد و پرسپولیس در مسیر خوبی قرار گرفت. با توجه به شناختی هم که از پرسپولیس داشت کمکش کرد.

وی تاکید کرد: بعد از جدایی یحیی گل محمدی در نیم فصل انتخاب اوسمار یک تصمیم هوشمندانه ای بود. در آن مقطع انتخاب مربی جدید بسیار زمان بر می شد و هزینه مالی سنگینی را به باشگاه تحمیل می کرد. ضمن اینکه مربی جدید با توجه به عدم شناختش از تیم نیاز به زمان داشت تا با شرایط آشنا شود این موضوع می توانست باعث شود پرسپولیس فرصت هایی را از دست بدهد اما انتخاب اوسمار با توجه به دستیاری گل محمدی منطقی و هوشمندانه بود.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه پرسپولیس در فصل آینده می تواند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا عنوان قهرمانی را کسب کند تاکید کرد: خیلی سخت است. در آسیا باید با تیم های بجنگد که بودجه شان با پرسپولیس فرسنگ ها فاصله دارد. اما با همین شرایط از دوبار حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا نگذشته است. منظورم این است کار نشدنی نیست اما تیم باید ویژه تر بسته شود. منظور از ویژه تر بسته شدن گرفتن بازیکنان پر تعداد نیست. ولی باید تیم خوبی بسته شود پرسپولیس با ۳-۴ تغییر خیلی بهتر می شود.

این پیشکسوت فوتبال درباره سطح کیفی و کمی لیگ گذشته گفت: سطح لیگ خوب بود. قابل قبول تر از دوره های قبلی بود. به خصوص نیم فصل دوم میدان بیشتری به مربیان جوان دادند. این موضوع باعث شده بود میزان شجاعت در تیم ها افزایش یابدو شاهد بازی های هیجان انگیزتری باشیم.

او افزود: هنوز فوتبال ما فلسفه مشخص که در بر گرفته از فوتبال روز دنیا باشد ندارد. هنوز سنتی است. البته تیم های مانند پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و همین طور مس رفسنجان با مربیگری محرم نویدکیا دیدم که تمایلی به ارائه فوتبال مدرن را دارند اما کافی نیست. باید بیشتر کار کنیم تا فوتبال روز دنیا را بازی کنیم. شدنی است اما زمان بر است و شجاعت می خواهد. آن موقع فوتبال ما رشد می کند و بازی ها برای تماشاگران در ورزشگاه جذابیت بیشتری خواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55mobd

آخرین اخبار