تاریخ انتشار: 1403/03/21 12:35
کد خبر: 1276946

پرسپولیس و بحران نقل و انتقالات؛ طفره رفتن ستاره‌های سرخ از تمدید قرارداد

بازیکنان پرسپولیس از سقف قرارداد این باشگاه راضی نیستند و به همین دلیل تا امروز از تمدید قراردادهای خود طفره رفته اند.
پرسپولیس و بحران نقل و انتقالات؛ طفره رفتن ستاره‌های سرخ از تمدید قرارداد

در سال های اخیر به موازات تورم وحشتناک در کشور، قیمت بازیکنان فوتبال هم به شدت زیاد شده است. بازیکنی که ارزش واقعی او در همین بازار فعلی باید کمتر از ۵ میلیارد باشد، ناگهان قراردادی ۱۵ یا ۲۰ میلیاردی با تیم خود می بندد. البته این مسائل در تیم های متمول لیگ برتری و به خصوص تیم های صنعتی به مراتب بیشتر از پرسپولیس و استقلال است.

مثلا در پرسپولیس بیشترین قرارداد در سال قبل ۱۶ میلیارد تومان بود که در مقایسه با اعداد و ارقام تیم های دیگر خیلی بالا نبود. در نهایت هم پرسپولیس که به مراتب کمتر از چند تیم دیگر لیگ خرج کرده بود، موفق شد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. برای فصل آینده اما پرسپولیس با چالش بزرگی مواجه شده است. این تیم روی نیمکت خود وضعیت نامشخصی دارد و مشخص نیست اوسمار به ایران برمی گردد یا خیر. در بین بازیکنان هم پرسپولیس شرایط خوبی ندارد و بیشتر از ۱۰ ستاره این تیم در حال حاضر بازیکن آزاد هستند.

این نفرات هنوز با باشگاه برای تمدید قرارداد به توافق نرسیدند و حتی شایعاتی مبنی بر جدایی چند ستاره پرسپولیس هم به گوش می رسد. این درحالی است که بیشتر از یک هفته از پایان لیگ گذشته و هنوز هیچ بازیکن پرسپولیس قراردادش را با این تیم تمدید نکرده است. اما مشکل بازیکنان پرسپولیس و ستاره های مطرح این تیم برای تمدید قرارداد چیست؟

ماجرا از این قرار است که باشگاه پرسپولیس بر اساس سقف بودجه ای که فدراسیون اعلام کرده، نمی تواند بیشتر از رقم تعیین شده هزینه کند. از همین رو مدیران این باشگاه برای قرارداد بازیکنانشان سقف مشخص کردند و به بازیکنان هم اعلام کردند بیشتر از سقف تعیین شده نمی توانند به کسی پول بدهند. باشگاه پرسپولیس اعلام کرده سقف قرارداد بازیکنان ملی پوش و بازیکنانی که در حد تیم ملی هستند، بین ۲۲ تا ۲۵ میلیارد خواهد بود و به هیچکس بیشتر از مبلغ مشخص شده پرداخت نخواهند کرد.

طبیعی است که بازیکنان جوان تر و نفراتی که جزو بازیکنان اصلی نیستند هم نمی توانند انتظار دریافت سقف قرارداد را داشته باشند. همین موضوع ناراحتی ستاره های پرسپولیس را در پی داشته است و این نفرات معتقدند با توجه به کیفیت فنی شان و البته قهرمانی هایی که در سال های اخیر به دست آوردند، باید پول بیشتری دریافت کنند. آن ها خودشان را با بازیکنان معمولی تر لیگ و رقم قراردادشان مقایسه می کنند و متوجه می شوند که رقم دریافتی آن بازیکنان بیشتر از خودشان است. همین موضوع باعث شده تا ستاره های پرسپولیس تا این لحظه راضی به تمدید قرارداد خود نشوند و باشگاه پرسپولیس با چالش بزرگی در این خصوص مواجه شده است.

همچنین مطالبات بازیکنان پرسپولیس از این باشگاه هم دیگر عاملی است که باعث شده تا این لحظه هیچ بازیکنی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس به توافق نرسد. بازیکنان پرسپولیس آپشن های قهرمانی لیگ برتر در دو فصل اخیر و به همراه آپشن قهرمانی جام حذفی در سال گذشته را به همراه ۳۰ درصد مبلغ قراردادشان در این فصل طلب دارند که در مجموع رقم زیادی می شود. باشگاه پرسپولیس هم کار راحتی برای تسویه با بازیکنانش ندارد و مشخص نیست درویش و تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس چه تصمیمی در این خصوص خواهند گرفت.

در بین بازیکنانی که قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده، نام ستاره های سرشناسی مثل مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، وحید امیری، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر به چشم می خورد ولی فعلا خبری از تمدید قرارداد با این نفرات نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/yo6vej

آخرین اخبار