تاریخ انتشار: 1395/11/17 23:52
کد خبر: 231123

آنالیز داوری پرسپولیس- تراکتور

بیژن حیدری کار چندان سختی برای قضاوت بازی پرسپولیس و تراکتورسازی نداشت ولی کارشناسان داوری می گویند او و کمک داور دومش برخلاف کمک اول، اشتباهاتی داشتند
آنالیز داوری پرسپولیس- تراکتور

به گزارش فرتاک ورزشی، اخراج نشدن هادی محمدی به دلیل خطایش روی رفیعی در همان نیمه اول و اعلام اشتباه آفساید که باعث شد طارمی در موقعیت تک به تک قرار نگیرد، اصلی ترین گاف های تیم داوری مهمترین بازی هفته بیستم بود. شاهکار داوری را هم رضا سخندان با آفساید نگرفتن گل اول پرسپولیس رقم زد.

 

رضا غیاثی: محمدی، رفیعی و کرار اخراج نشدند

بعضی وقتها مهربانی داور کار دستش می ‌دهد همچنانکه در اواخر این بازی حوادثی را شاهد بودیم که صرفا نشانه عدم قانون ‌مندی بازیکنان و سوءاستفاده آنان از نحوه قضاوت داور بود. بازی در دقیقه دوم گلی به ثمر رسید که هنوز در پایان بازی برای خیلی ‌ها مشکوک به آفساید است. من با توجه به توانایی‌ های رضا سخندان، حق را به او می‌ دهم که مدافع و مهاجم دریک خط باشند و صحنه آفساید نباشد. تا دقیقه٢٧ بازی که داور به محمدی اخطار داد خطاهای دیگری را از بازیکنان دو تیم شاهد بودیم که حداقل نیاز بود داور تذکر محکمی را به آنان بدهد. محمدی دردقیقه٤٢ بازی خطای بسیار خطرناکی راروی سروش رفیعی مرتکب شد: او با زانو از پشت به کمر بازیکن حریف به شدت ضربه زد؛ اگر کارت قرمز مستقیم را برای او سختگیرانه بدانیم کارت زرد دوم یقینا حقش بود و باید اخراج می‌شد که داور خیلی مهربانه با این بازیکن مماشات کرد. داور در دقیقه٥٢ بازی به‌ درستی خطای سروش رفیعی را اعلام کرد و به او اخطار داد. اگر این خطای سروش را با خطای دقیقه ٤٢ محمدی که داور هیچ جریمه شخصی برایش در نظر نگرفت، مقایسه کنیم محمدی  به جای کارت زرد، دو کارت قرمز حقش بود. در دقیقه ٥٤ کمک داور دوم با آفساید اشتباهی که اعلام کرد یک شانس گل را از تیم پرسپولیس سلب کرد. دردقیقه ٧٩ رفیعی روی کرار مرتکب خطای گرفتن شد. کرار به داور اعتراض می ‌کرد که رفیعی باید کارت زرد دومش را بگیرد و از بازی اخراج شود که بیراه نمی ‌گفت. در دقیقه٨٥ کامیابی نیا روی حاتمی مرتکب خطا شد. در ادامه، داور به درخواست کمک داور اول به هر دو بازیکن اخطار داد اما این پایان ماجرا نبود: دخالت کامیابی نیا در امر قضاوت باعث شد داور او را از زمین اخراج کند. در دقیقه ٨٨ کرار روی احمدزاده خطا کرد. داور باید به کرار به علت نقض مکرر قانون اخطار می ‌داد. اگر داور این جریمه شخصی را برای او اعمال می ‌کرد  با توجه به اخطاری که در دقیقه ٩٢ به او داد کرار هم باید از زمین اخراج می ‌شد. حاتمی نیز در دقیقه ٩١ حوصله داور را از دخالت‌ هایی که در امر قضاوت می ‌کرد سر برد و با کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

 

سعید مظفری زاده: محمدی اخراج نشد

رضا سخندان در دقیقه 2 یک بار دیگر توانایی هایش را در تشخیص خطای آفساید نشان داد و تصمیم صحیح او باعث گل اول پرسپولیس شد. بیژن حیدری در دقیقه 27 به درستی خطای هادی محمدی را با کارت زرد جریمه کرد اما در دقیقه 43 حداقل جریمه خطای خشن این بازیکن کارت زرد بود که داور از کنارش گذشت و او را اخراج نکرد. داور در دقیقه 52 به درستی سروش رفیعی را به دلیل خطاهای مکررش با کارت زرد جریمه کرد. در دقیقه 54 کمک داور دوم به اشتباه پرچم آفساید را بالا برد تا یک شانس مسلم گلزنی را از پرسپولیس بگیرد. در دقیقه 87 کمال کامیابی نیا خطای خشنی روی فرزاد حاتمی انجام داد که داور باید او را با کارت قرمز مستقیم جریمه می کرد اما به کارت زرد اکتفا کرد. در ادامه به دلیل اعتراض های پیاپی و احتمالا استفاده از الفاظ ناشایست به او کارت قرمز مستقیم نشان داد. در همین صحنه داور به درستی به دلیل رفتار ناشایست فرزاد حاتمی به او کارت زرد نشان داد و در ادامه هم به درستی او را به خاطر خطایش، اخراج کرد.

 

هادی دزفولی: محمدی اخراج نشد

مهمترین خطا در دقیقه 42 رخ داد که هادی محمدی، سروش رفیعی را مصدوم کرد. داور باید به این بازیکن کارت قرمز نشان می ‌داد و او را از زمین اخراج می ‌کرد. گل اول پرسپولیس مشکوک به آفساید بود اما تلویزیون یک بار بیشتر این صحنه را نشان نداد که من آن را آفساید ندیدم. گل دوم هم کاملا صحیح بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zrwpb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی پرسپولیس لو رفت