تاریخ انتشار: 1396/10/23 01:01
کد خبر: 165015

برانکو یک مربی با ویژگی‌های تحسین‌برانگیز شخصیتی/ پروفسور سرخ‌ها از هیچ چیز نمی ترسد

سرانجام همانطور که انتظار می‌رفت قرارداد برانکو با پرسپولیس به مدت دو سال دیگر تمدید شد تا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او حداقل تا بهار99 سرمربی سرخ‌ها باشد.
برانکو یک مربی با ویژگی‌های تحسین‌برانگیز شخصیتی/ پروفسور سرخ‌ها از هیچ چیز نمی ترسد

به این ترتیب برانکو دست‌کم تا پایان لیگ نوزدهم هدایت پرسپولیس را بر عهده خواهد داشت و می‌تواند طول دوران حضورش در این تیم را به بیشتر از پنج سال برساند که واقعا برای باشگاه بی‌ثبات و پرنوسان پرسپولیس یک استثنای بزرگ است. به اعتبار همین دوران خدمت طولانی، برخی رسانه‌ها از برانکو به عنوان «فرگوسن پرسپولیس» نام برده‌اند. به یاد داشته باشیم تمدید زودهنگام قرارداد با یک سرمربی موفق، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش روحیه بازیکنان و هواداران، یکسره شدن تکلیف کسانی که ممکن بود نیت سوئی داشته باشند و در سودای سرنگونی سرمربی به سر ببرند، افزایش تمرکز تیمی برای حضور در مسابقات مختلف و فراهم شدن امکان برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، رفع سوءتفاهمات و گمانه‌زنی‌ها و البته آمادگی زودهنگام برای کسب امتیازات آغاز فصل در رقابتهای لیگ. پرسپولیس در چند سال اخیر از این مواهب بهره‌مند بوده و حالا تمدید قرارداد برانکو می‌تواند این سفره را همچنان پهن نگه دارد.

از همه اینها که بگذریم، تمدید قرارداد برانکو نشان‌دهنده روح بلند و جسور اوست. اگرچه دستمزدی که ایوانکوویچ از پرسپولیس دریافت می‌کند کم نیست و نباید هم باشد، اما او می‌توانست برای قراردادهای چرب‌تر کیسه بدوزد و امضای کاغذها را تا آخر فصل به تعویق بیندازد؛ تا زمانی که شاید پیشنهاد داخلی یا خارجی بهتری از راه برسد و یا حتی ناگهان صندلی سرمربیگری تیم ملی را بعد از کی‌روش به او تعارف بزنند. برانکو اما هیچ‌کدام از این کارها را نکرد و با تمدید زودهنگام قرارداد، حسن نیتش برای پیمودن ادامه این مسیر را نشان داد.

آنچه اما کار پروفسور سرخ‌ها را ارزشمندتر می‌کند، شجاعت مثال‌زدنی او و نترسیدنش از انواع و اقسام مشکلات فنی و حتی اجتماعی پیش رو است. برانکو در حالی برای دو سال‌ونیم آینده به پرسپولیس متعهد باقی ماند که فقط دو روز از جدایی بهترین بازیکن تیمش می‌گذرد. برانکو فوتبال مهدی طارمی را خیلی قبول دارد و این مساله را بارها در مصاحبه‌هایش گفته. با این حال حتی خروج غیرمنصفانه او از فهرست تیم هم باعث دلسردی مربی کروات نسبت به داشته‌های پرسپولیس نشد. برانکو همچنین از بسته بودن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس هم نترسید؛ همانطور که از احتمال عدم تمدید قرارداد بازیکنان فعلی و یا خطر اشباع‌شدگی آنها در آینده نهراسید. همه اینها نشان می‌دهد برانکو یک مربی شجاع با ویژگی‌های تحسین‌برانگیز شخصیتی است. چندی پیش یک خبرنگار به شوخی از او پرسیده بود که آیا زلزله اخیر تهران در تعللش روی امضای قرارداد تاثیرگذار بوده؟ این سوال اگرچه به شکل فانتزی مطرح شد، اما می‌توانست برای یک مرد پا به سن گذاشته کروات جنبه‌های جدی هم داشته باشد. با این وجود برانکو نشان داد حتی از این مساله هم باکی ندارد و آماده ادامه چالشی است که از حدود سه سال پیش آغازش کرده.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2odwdv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تبلیغات برانکو آیا تاثیری در این قضیه دارد یا نه؟!