تاریخ انتشار: 1403/03/10 16:36
کد خبر: 1276355

نظر جنجالی ادینسون کاوانی درمورد تکنولوژی VAR

ادینسون کاوانی در گفت‌وگویی در مورد تاثیرات منفی وی‌ای‌آر بر فوتبال صحبت کرد.
نظر جنجالی ادینسون کاوانی درمورد تکنولوژی VAR

چند روز پس از گل جنجالی مقابل تالرس کوردوبا که به شکل میلی‌متری آفساید اعلام شد، کاوانی در افتتاحیه برنامه خبری جدید بوکا حاضر شد و از همان ابتدا به VAR اشاره کرد.

او این سیستم را برای فوتبال مضر خواند و از آن انتقاداتی کرد که به احتمال زیاد حرف دل بسیاری از هواداران فوتبال در حال حاضر است که فکر می‌کنند تاثیرات منفی وی‌ای‌آر بیشتر از تغییرات مثبتش است.

او گفت: «بازی را دوباره دیدم، طبیعی است، آدم مرور می‌کند، دوست دارم خودم را ببینم، خیلی انتقادگر هستم. دوست دارم بازی‌ها را ببینم و خودم را تحلیل کنم. حیف که آن گل قبول نشد. بسیار گیج‌کننده و عجیب بود. این چیزها از فوتبال کمی آن جذابیتی که دارد را می‌گیرد. همین جذابیت باعث شده فوتبال از ورزش‌های دیگر پرطرفدارتر باشد.

من طرفدار VAR نیستم و نه فقط به خاطر این گل، از مدت‌ها پیش این نظر را داشتم. برای من فوتبال مانند زندگی است. ما با برخی حرکات در زمین اشتباه می‌کنیم، مربی‌ای داریم که می‌تواند تصمیم اشتباهی بگیرد. داور هم می‌تواند اشتباه کند. عادی است چون همه ما انسان هستیم. خوشحالم که فوتبال بدون VAR را تجربه کردم.

ترجیح می‌دهم داور در زمین اشتباه کند تا یک فرد دیگر در پشت یک مانیتور و با زمان زیادی بررسی و کشیدن خط. همان‌گونه که ما با اشتباهات کنار می‌آییم داور درون زمین هم با تصمیمات اشتباهش کنار می‌آید. زمانی که وی‌ای‌آر هم اشتباه می‌کند این سیستم دیگر فایده‌ای ندارد و اگر از من بپرسند ترجیح می‌دهم وی‌ای‌آر نباشد.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/dj5wkd

آخرین اخبار