تاریخ انتشار: 1403/03/10 08:40
تئوری سرمربی برزیلی برای قهرمانی؛
کد خبر: 1276327

پرسپولیس، استقلال را 67 امتیازی کرد

پرسپولیس در کنار تلاش فنی برای قهرمانی، یک تئوری جالب ذهنی را هم برای عبور از فشارهای روانی در چند روز پایانی لیگ برتر به کار گرفته است.
پرسپولیس، استقلال را 67 امتیازی کرد

به گزارش فرتاک ورزشی

 در فاصله 48 ساعت تا هفته پایانی لیگ برتر خلیج فارس، تمام توجهات معطوف به دو تیم سرخابی فوتبال ایران است. پرسپولیس و استقلال که در دهه 1380 و اوایل دهه 1390 حضور همزمانی در کورس قهرمانی نداشتند، در سالهای اخیر دوباره به تنها مدعیان قهرمانی لیگ برتر تبدیل شده‌اند اما در دو فصل اخیر رقابت نزدیکتر و پرهیجان‌تری را تجربه کرده‌اند.

برخلاف فصل گذشته که صدر جدول در شهرآورد جابجا شد، این بار استقلال تا هفته بیست و هشتم در رتبه نخست قرار داشت و با غفلتی عجیب در استادیوم وطنی، صدر را به پرسپولیس تحویل داد. اگرچه پرسپولیس شانس مسلم قهرمانی محسوب می‌شود اما استقلال در یک قدمی صدر جدول، منتظر لغزش پرسپولیس نشسته و با هر نتیجه غیر از برد سرخپوشان، سرنوشت قهرمانی را در اختیار خواهد گرفت.

البته پرسپولیس در استادیوم خانگی خود شانس اول و مسلم قهرمانی محسوب می‌شود و از 10 حالت ممکن برای تعیین تیم قهرمان، 7 مورد حکم به قهرمانی این تیم می‌دهد اما سه حالت دیگر شکستی بزرگ را به پرسپولیس تحمیل خواهد کرد. البته در صورتی که استقلال بازی همزمان را با پیروزی به پایان نرساند، شانس قهرمانی پرسپولیس روی عدد 86 درصد قرار خواهد گرفت.

اما حالا از رختکن پرسپولیس یک تئوری جالب به گوش می‌رسد که سیاست اوسمار ویه‌را و همکارانش برای هفته پایانی را نشان می‌دهد. آنها از شانس قهرمانی 86 درصدی خود چشم‌پوشی کرده‌اند و از همان حالا تصور می‌کنند که استقلال قطعا پیکان را شکست خواهد داد و در ذهن خود نتیجه این بازی را به سود استقلال تصور کرده‌اند.

به عبارتی رختکن پرسپولیس جدول لیگ برتر را متفاوت با آنچه در واقعیت است، مشاهده می‌کنند و استقلال را 30 بازی و 67 امتیازی می‌بینند. به این ترتیب و به زعم کادرفنی پرسپولیس، قرمزها بی توجه به نتیجه بازی همزمان تنها و تنها در صورت شکست تیم مس رفسنجان و رسیدن به حدنصاب 68 امتیازی، عنوان قهرمانی را بالای سر خواهند برد.

دیگر تمهید کادرفنی پرسپولیس برای عبور از فشار روانی هفته پایانی لیگ برتر، بی توجهی مطلق نسبت به محل برگزاری دیدار تیمهای استقلال و پیکان است. تیم پرسپولیس این موضوع را کاملا به باشگاه سپرده و در ذهن خود تصور می‌کند که استقلال این بازی را به محل موردنظرش خواهد بُرد و با حضور تماشاگران خود برگزار خواهد کرد تا به این ترتیب بدبینانه‌ترین شرایط را متصور شود.

پرسپولیس- مهدی ترابی

این موهبتی است که استقلال امکان استفاده از آن را ندارد چرا که اولا پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل تماشاگران خود به میدان خواهد رفت و دوما اگر استقلال تصور کند که تیم رقیب قطعا مس رفسنجان را شکست می‌دهد، بنابراین عملا شانسی برای قهرمانی آنها باقی نخواهد ماند و انگیزه آنها از دست می‌دهد. اتفاقا استقلال باید تصور کند که پرسپولیس قطعا امتیاز از دست می‌دهد و آنها باید حریف خود را شکست دهند تا قهرمان شوند.

به هر حال کادرفنی پرسپولیس در این روزها تمام تلاش خود را کرده تا فاصله بین تیم و باشگاه را حفظ کند و مسئولیت خود را در سطح فنی نگه دارد و باقی مسائل در اختیار مدیران و مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد. سرخپوشان در این روزها بدون آنکه مصاحبه کنند یا در فضای مجازی فعالیتی در واکنش به حواشی داشته باشند، تمام تمرکز خود را روی ریکاوری و آمادگی برای بازی مس رفسنجان قرار دادند تا با شکست این تیم برای شانزدهمین بار بر بام فوتبال ایران بایستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/8lpapa

آخرین اخبار