تاریخ انتشار: 1396/08/26 19:00
اختصاصی| خبری از 9 کاذب در لیگ یک نیست؛
کد خبر: 173399

تغییر پست جالب در تیم برق جدید؛ مهابادی نتیجه گرفت، دیگران هم امتحان کنند!

نتایج نوسانی این روزهای برخی تیم‌های لیگ یکی، سبب شده تا نگاهی مختصر اما مفید به یکی از جالب‌ترین خطوط حمله لیگ یک داشته باشیم.
تغییر پست جالب در تیم برق جدید؛ مهابادی نتیجه گرفت، دیگران هم امتحان کنند!

 خط حمله برق جدید شیراز در این فصل عملکردی متوسط، اما جذاب داشته است. اگر نگاهی به لیست نفرات باشگاه برق جدید بیاندازیم درخواهیم یافت که این تیم، فقط دو یا سه مهاجم تخصصی در تیمش دارد و مابقی بازیکنان، در پست‌های دیگری برای این تیم بازی می‌کند.

با این حال، تعداد گلهای زده برق جدید در سیزده هفته اخیر، از چندین تیم بهتر بوده است و با بسته نگه‌داشتن دروازه خود، موفق شدند خود را در مثلث بالانشینان لیگ یک قرار دهند. جالب‌ترین نکته درخصوص تیم برق آن است که آنها از دو مهاجم تخصصی خود، کمترین استفاده را می‌برند و از بازیکنی در فاز هجومی استفاده می‌کنند که پست اصلی وی، هافبک نفوذی است اما باتوجه به اسلایدی که دارد، مثمرثمرترین بازیکن برق بوده است.

ایمان شوریابی بازیکنی است که در هفته‌های اخیر، فوق‌العاده برای برق بازی کرده است. گرچه پست اصلی شوریابی هافبک است و وی در بازی با اول فصل مقابل ملوان در این پست به میدان رفت، اما مهابادی دریافت که وی شم بالایی در فاز هجومی دارد و به همین دلیل، وی را یک پست جلوتر برد و در فاز هجومی استفاده کرد و ثمره‌اش را نیز خیلی زود دید.

شوریابی در بازی با مس رفسنجان در پست مهاجم نوک بازی کرد. وی در آن بازی یک گل زد و یک پاس گل داد و موفق شد در پیروزی 2-1 برق، نقش بسزایی داشته باشد. درخشش شوریابی تنها منحصر به این بازی نبود و وی در بازی برق مقابل نفت مسجدسلیمان گرچه نه گل زد و نه پاس گل داد، اما به دلیل قامت بلند و حس بازی‌سازی که دارد، چندین موقعیت صد در صد برای یاران خودی مهیا کرد که با درخشش دروازه‌بان نفت، آن دیدار با تساوی 0-0 خاتمه یافت.

مهابادی که پیش‌تر، از شوریابی و سعید خردمند به عنوان 9 کاذب در تیمش استفاده می‌کرد، با تغییر پست این دو بازیکن، کاملا تیمش را از لحاظ تاکتیکی شکوفا کرده است و باید گفت این برق، به سختی مهار خواهد شد. تغییر پست بازیکنان در دنیای مدرن فوتبال، کاری پسندیده است؛ به شرطی که نتیجه مطلوب را در پی داشته باشد و این راهی که مهابادی رفت، شاید دیگر مربیان نیز بروند سبب شکوفایی تیمشان شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48xzew

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهابادی: این برد را به هواداران برق تقدیم می‌کنم/ از بازیکنانم رضایت کامل دارم
سرمربی برق جدید در گفتگو با فرتاک ورزشی؛

پدیده این فصل لیگ یک؛ برق جدید شیراز!
عملکرد بسیار درخشان مهابادی در فارس؛