تاریخ انتشار: 1403/03/15 12:38
کد خبر: 1276613

چرا این قهرمانی برای پرسپولیسی‌ها ارزشمندتر شد؟

پرسپولیس با قهرمانی در لیگ بیست و سوم رکوردهای زیادی هم به نام خود ثبت کرد.
چرا این قهرمانی برای پرسپولیسی‌ها ارزشمندتر شد؟

بعد از قهرمانی پرسپولیس خیلی‌ها از رکوردهای مختلف این تیم در مسیر این جام گفتند اما به یک دلیل این جام بیشتر به طرفداران سرخ چسبید.

پرسپولیس دور برگشت ۳۸ امتیاز گرفت، از ۴۵ امتیاز ممکن که یک رکورد برای تاریخ ادوار لیگ در ایران بود. در ۱۵ بازی دور برگشت پرسپولیس فقط به آلومینیوم باخت و برابر سپاهان و استقلال بدون گل مساوی کرد و تنها در این سه مسابقه موفق به گلزنی به حریف نشد.

پرسپولیس با این قهرمانی به هفتمین جام خود در ۸ فصل اخیر لیگ برتر رسید. یک رکورد که در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بود و در دنیا نیز نمونه این اقتدار و سیطره را تنها در بایرن مونیخ یا یوونتوس دیده بودیم. این قهرمانی، شانزدهمین قهرمانی پرسپولیس در تاریخ لیگ در ایران بود. از سال ۱۳۴۹ تا امروز لیگ در ایران با ۵ عنوان مختلف برگزار شده و پرسپولیس در لیگ ایران یک بار، در لیگ تخت جمشید دو بار ، در لیگ آزادگان ۴ بار و در لیگ برتر حرفه‌ای ۹ بار به عنوان قهرمانی رسیده است.

در هر چهار لیگ فوق پرسپولیس رکورددار قهرمانی است. در لیگ ایران که تنها دو دوره برگزار شد یک قهرمانی، در ۵ دوره لیگ تخت جمشید پرسپولیس و پاس تنها تیم‌هایی بودند که دو قهرمانی داشتند، در ۱۰ دوره لیگ آزادگان ۴ قهرمانی و حالا در ۲۳ دوره لیگ برتر ۹ قهرمانی پرسپولیس را رکورددار می‌کند. اما اتفاقی که کمتر از آن صحبت و باعث شد این قهرمانی بیشتر به هواداران پرسپولیس بچسبد، کسب جام نهم مقابل مرد ۹ جامه بود. یکی از معدود رکوردهایی که در تاریخ فوتبال ایران متعلق به پرسپولیس نیست، رکورد محرم نوید کیا است.

اسطوره سپاهان تنها کسی است که به عنوان کاپیتان ۹ جام قهرمانی در فوتبال ایران را بالای سر برده است. سپاهان در آرشیو افتخارات خود ۵ عنوان قهرمانی لیگ برتر و ۴ عنوان قهرمانی جام حذفی دارد و تمام این عناوین در بازه زمانی ۱۲ ساله‌ای است که بازوبند کاپیتانی این تیم بر بازوی محرم نوید کیا بود. هیچ کاپیتان دیگری در تاریخ فوتبال ایران ۹ جام قهرمانی بالای سر نبرده و در بسیاری از این ۹ جام پرسپولیس مهم‌ترین رقیب سپاهان و محرم نوید کیا بود. درست به همین دلیل استقلالی‌ها خیلی امیدوار بودند که او باز هم بتواند پرسپولیس را ناکام بگذارد.

تقارن جالب عدد ۹ در این داستان به خاطره‌ها پیوست، پرسپولیس نهمین جام قهرمانی لیگ برتر را از دست مرد ۹ جامه گرفت!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/mmg995

آخرین اخبار