تاریخ انتشار: 1403/03/15 11:31
کد خبر: 1276611

شروع سریع نقل و انتقالات پرسپولیس: 3 تمدید و 2 خرید جدید!

بلافاصله بعد از قهرمانی در لیگ برتر، باشگاه پرسپولیس برنامه‌ریزی و مذاکرات برای فصل آینده را آغاز کرده است.
شروع سریع نقل و انتقالات پرسپولیس: 3 تمدید و 2 خرید جدید!

72 ساعت بعد از قهرمانی در لیگ برتر ایران، پرسپولیس تلاش خود برای حضور پرقدرت در فصل جدید و دفاع دوباره از عنوان قهرمانی را آغاز کرده است. این اولین فصل نقل و انتقالاتی پرسپولیس با مالکیت کنسرسیوم بانکی است و از این رو، هواداران این تیم انتظار دارند تا اسکواد تیم محبوبشان پرستاره‌تر از همیشه این دوره نقل و انتقالاتی را پشت سر بگذارد و از سوی دیگر مالکان جدید نیز به دنبال اثبات توانایی خود در رقابت با تیم رقیب هستند.

نکته جالب اینکه پرسپولیس 18 بازیکن در لیست خود دارد و در همین حالت عادی امکان جذب یک بازیکن را خواهد داشت اما نگرانی بزرگ پرسپولیس پایان قرارداد 10 بازیکن این تیم است که موضوع تمدید قرارداد بازیکنان را تبدیل به یک مسئله حاد در این باشگاه خواهد کرد.

از سوی دیگر پایان قرارداد قرضی احمد گوهری و تلاش میلاد سرلک و محمد عمری برای بازگشت از خدمت سربازی، باعث پیچیدگی بیشتر در فهرست سرخپوشان خواهد شد. البته در مورد سرلک و عمری هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و درباره احمد گوهری هم احتمال دارد آلومینیوم قرارداد این بازیکن را از قرضی به قطعی تبدیل کند. مهدی عبدی مهاجم تیم پرسپولیس هم قراردادش با تراکتور تمام شده و به این تیم بازخواهد گشت.

* تمدید با ستاره‌ها در مراحل میانی

اگرچه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که قرارداد سه بازیکن این تیم به زودی تمدید خواهد شد اما به نظر می‌رسد بازیکنان این تیم فعلا عجله خاصی ندارند و باتوجه به تعطیلی 33 روزه تمرینات، ترجیح می‌دهند به استراحت و سفر بپردازند تا در روزهای بعدی کار مذاکره و تمدید قرارداد را پیش ببرند.

در حال حاضر مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، وحدت حنانوف از جمله بازیکنانی هستند که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود و در انتظار پیشنهاد باشگاه باشگاه برای تمدید هستند.  

البته باید این بازیکنان را به چند گروه مختلف تقسیم کرد؛ بازیکنانی که تمدید با آنها دشوارتر یا آسان‌تر از سایرین خواهد بود و همچنین نفراتی که پا به سن گذاشته و باشگاه باید در موردشان تصمیم نهایی بگیرد. در این بین باید توجه کرد که جدایی وحدت حنانوف تقریبا قطعی شده و از سوی طرفین تمایلی به امضای قرارداد جدید دیده نمی‌شود.

**دشوارترین تمدید قراردادی پرسپولیس بدون شک مهدی ترابی است که پیشنهادات بسیار خوبی هم دریافت کرده و حتی پیش از پایان فصل تماس‌ها برای اغوای او آغاز شده است. او برخلاف بسیاری از بازیکنان تجربه دریافت پول دلاری چندان از بازی در کشورهای حاشیه خلیج فارس ندارد و در پرسپولیس نیز هرگز دستمزد مالی مطلوب خود را دریافت نکرده و به همین دلیل طبیعی است که این فصل به دنبال قرارداد مالی بیشتری باشد.

**دانیال اسماعیلی‌فر نیز باوجود اشتباه در چند بازی و افت مقطعی، فصل خوبی را سپری کرد و او نیز مانند مهدی ترابی، پیشنهاد دارد. اما به هر حال پرسپولیس شانس خوبی برای تمدید قرارداد با این بازیکن خواهد داشت و با کمی چک و چانه، کار به سرانجام خواهد رسید.

**گئورگی گولسیانی که گل قهرمانی را به ثمر رساند و به بهترین گلزن خارجی پرسپولیس هم تبدیل شد، احتمالا موضوع تمدید را به بعد از یورو موکول خواهد کرد. اما درباره پورعلی‌گنجی، موضوع متفاوت است و هم‌پستی گئورگی شاید به اولین تمدیدی تیم پرسپولیس هم تبدیل شود.

**وحید امیری، سروش رفیعی و مسعود ریگی سه بازیکن پا به سن گذاشته پرسپولیس هستند که اوسمار باید در مورد آنها تصمیم بگیرد. امیری فصل آینده 36 ساله خواهد شد و سروش و ریگی نیز به عنوان بازیکنان 35 ساله در لیگ برتر ایران حضور خواهند داشت.

**در مورد علی نعمتی و فرشاد فرجی هم پرسپولیس کار سختی برای تمدید نخواهد داشت و به نظر باتوجه به محدودیت لیست تیم پرسپولیس، تصمیم‌گیری در مورد این دو بازیکن انجام خواهد شد.

2030245

* تلاش پرسپولیس برای خرید ستاره

شب گذشته مدیرعامل پرسپولیس از توافق برای خرید دو بازیکن خبر داد و بدون اینکه نامی از آنها ببرد، اعلام کرد که در روزهای آینده این انتقال‌ها رسمی خواهند شد. به نظر می‌رسد یکی از این بازیکنان در خط حمله باشد و هر دو هم جزء سهمیه لیگ برتری پرسپولیس هستند که اساسا خرید این دو بازیکن نشان می‌دهد پرسپولیس حداقل یک خروجی خواهد داشت.

اما پرسپولیس در خط حمله علی علیپور را هم زیر نظر دارد که با پایان قراردادش در پرتغال، گزینه طبیعی خط حمله این تیم محسوب می‌شود. البته رضا درویش هرگونه مذاکره با او را تکذیب کرده و این در حالی است که مهاجم سرخپوشان از مذاکره با باشگاه خبر داده بود.

پرسپولیس در عین حال به دنبال حفظ عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف، دو بازیکن خارجی خود خواهد بود. همچنین بازیکنی نظیر علیرضا بیرانوند، ممکن است دوباره در نقل و انتقالات خبرساز شود.

پرسپولیس همچنین باید از نظر قانونی امکان خرید بازیکن به جای وحدت حنانوف را بررسی کند اما به هر حال بعید است که پرسپولیس بیشتر از 4 بازیکن خارجی را در لیست خود داشته باشد.

* تمدید قرارداد با اوسمار به یک شرط

باشگاه پرسپولس مدعی است که قرارداد اوسمار تمدید خواهد شد و برای امضای قرارداد دو ساله با ارزش 400 هزار دلار با این سرمربی به توافق رسیده اما در این بین یک پیش شرط مهم وجود دارد. اوسمار برای بررسی وضعیت بیماری همسرش راهی برزیل شده و تاکید دارد که امسال باید در کنار خانواده خود حضور داشته باشد.

قرار بر این شده که او تا هفته آینده پرسپولیس را در جریان تصمیم خود بگذارد تا تکلیف این تیم روشن شود. باتوجه به اینکه یک ماه تا شروع تمرینات پرسپولیس باقی مانده، پرسپولیس فرصت خوبی دارد تا حتی در صورت جدایی اوسمار، سرمربی بعدی خود را انتخاب کند.

پرسپولیس همچنین اردوی اروپایی خود را نهایی کرده و در هلند کمپ را برگزار خواهد کرد و حدود دو هفته در اروپا حضور خواهد داشت تا با برگزاری چند بازی دوستانه، وارد لیست بیست و چهارم شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/kqz77q

آخرین اخبار