تاریخ انتشار: 1403/03/15 14:20
کد خبر: 1276622

بارسلونا با «بند دکو» برای خودش راه فرار ساخت!

باشگاه بارسلونا قصد دارد در قراردادهای جدید با بازیکنان طرف حساب خود، بندی بگنجاند که دستش را برای فسخ قرارداد باز می‌گذارد.
بارسلونا با «بند دکو» برای خودش راه فرار ساخت!

مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی باشگاه بارسلونا برای این باشگاه چاره‌ای جز متوسل شدن به روش‌های غیرمعمول برای کسب درآمد یا نجات دادن خود از زیر دین و قرض باقی نگذاشته است. پس از زدن چوب حراج به برخی از دارایی‌های باشگاه که حتی فروش چمن ورزشگاه نوکمپ را هم شامل می‌شد، اکنون در تازه‌ترین اقدام باشگاه کاتالان برای اینکه متعهد نشود به بازیکنی حقوق بدهد که امکان استفاده از آن را ندارد قانونی تحت عنوان «قانون دکو» (نام مدیر ورزشی باشگاه) وضع کرده است. البته فقط بحث امکان استفاده نیست و بارسلونا با این قانون برای خودش راه فراری را هم باز می‌گذارد.

طبق گزارش شبکه TV3 کاتالونیا، به موجب این قانون جدید که قرار است در مورد قرارداد جدید کاپیتان کهنه‌کار تیم سرخی روبرتو اعمال شود، باشگاه دست خود را برای فسخ قرارداد آن دسته از بازیکنانی که به هر دلیل توان پرداخت حقوق‌شان را نداشته باشد، باز می‌گذارد. قانون دکو به‌صورت یکطرفه و در شرایطی خاص به بارسلونا اجازه می‌دهد که قرارداد بازیکنانش را فسخ کند. یکی از آن شرایط این است که باشگاه روز 12 آگوست (سه روز پس از شروع فصل و تقریباً 20 روز مانده به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستان) اولویت‌های دیگری برای هزینه کردن داشته باشد و دیگری اینکه حقوق آن بازیکن باعث شود که مبلغ لیست حقوق باشگاه از سقف تعیین شده توسط لالیگا بالاتر برود.

اضافه کردن این قانون به قرارداد بازیکنان در حالی که بارسلونا همین حالا هم از نظر مالی توان رقابت برای ارائه پیشنهاد به بازیکنان پرطرفدار بازار را ندارد، کار دکو را برای جذب مهره‌های جدید و تقویت تیم هانسی فلیک سخت خواهد کرد. این قانون عملاً بدان معناست که بازیکن تازه وارد حتی پس از شروع فصل هم نخواهد دانست که در بارسلونا ماندنی است یا نه.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/yo6vvb

آخرین اخبار