تاریخ انتشار: 1396/04/03 13:15
با صدرو بیانیه‌ای؛
کد خبر: 201275

شفاف سازی مدیرعامل اسبق آلومینیوم اراک درخصوص اتفاقات جنجالی این تیم

تیم فوتبال آلومینیوم اراک که فصل گذشته را با بحران مالی شدیدی دست و پنجه نرم کرد، برای فصل جدید نیز با مشکلاتی روبه رو است و عوامل اجرایی تمامی تقصیرات را سر مدیرعامل قبلی گذاشته اند که همین امر، واکنش مدیرعامل اسبق را در پی داشت.
شفاف سازی مدیرعامل اسبق آلومینیوم اراک درخصوص اتفاقات جنجالی این تیم

 متن کامل بیانیه مهندس مجید آنجفی مدیرعامل اسبق باشگاه آلومینیوم اراک را در ذیل می‌خوانید:

بسمه تعالی

جناب آقای قربانی جم

مدیرکل محترم صدا وسیمای استان مرکزی

باسلام واحترام ، ضمن آرزوی قبولی طاعات عبادات ، در شامگاه 28 ماه مبارک رمضان و نشسته بر سفره افطار، برنامه همگامبا ورزش استان مرکزی باردیگر عرصه یکه تازی و تریبونی یک طرفه بود که به مدت بیش از یک ساعت دراختیار مهمانان تلفنی و حاضر در استودیو ، آقایان بهمن اخوان مدیرعامل ایرالکو و احمد بهاری سرپرست باشگاه فرهنگی و ورزشی آلومینیوم اراک قرار گرفت .

وقتی چهره رنگ پریده ، دستان لرزان و صدای ترسان ایشان و ادعاهای عجولانه و سراسر کذبشان را دیدم ناخودآگاه دست به دعا برداشته و درآن لحظات ملکوتی و به امید استجابت دعا ، از خدای بزرگ ، آرامش روح و روان و دوری و پرهیز از گناه کبیره دروغ را برایشان آرزو کردم . طی پیامکی از مجری برنامه خواستم مجالی برایم فراهم کند و به من هم حق دفاع بدهند که متاسفانه و به روالی مسبوق به سابقه این فرصت داده نشد .

از خدای بزرگ می خواهم که رسانه ملی را که به بهای بیت المال مسلمین و خونبهای هزاران شهید به خون خفته و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ، جایگاهی اثرگذار یافته ، از کج سلیقگی هایی اینچنین که موجب سلب اعتماد مردم می شود برهاند . اگرچه دسترسی به آن تریبون برای من مقدور نشد لیکن در پاسخ به بخشی از ادعاهای واهی و سراسر دروغ عنوان شده در آن برنامه موارد ذیل را به استحضار جنابعالی می رسانم وامیدوارم منشأ اثر واقع و به نحوی که صلاح می دانید اطلاع رسانی گردد.

پس ازپایان مأموریتم و ترک باشگاه فرهنگی و ورزشی آلومینیوم اراک که با عدم تمایلم به همکاری با تیم مدیریتی جدید و اصرار خودم صورت پذیرفت، آقای بهمن اخوان طی مصاحبه های مکرر از ریخت و پاشها و هزینه های میلیاردی دم زدند و در برنامه اخیر نیز ادعا کردند حدود 5 / 8 میلیارد بودجه مصوب فصل جاری باشگاه را مدیران سابق هزینه کرده اند . هنوز هم باور نمیکنم ایشان در جایگاه مدیرعامل شرکتی با چند هزار پرسنل اینچنین ناآگاهانه و براساس اطلاعات کاملا غلط اظهار نظر نمایند . البته که باشگاه با پیگیریهای جدی اینجانب و حمایت وجدیت اعضای محترم هیأت مدیره باشگاه از جمله آقایان مهندس فیلی ، پورعطار، رجائیان و رضایی وهمکاری و همراهی اعضای هیأت مدیره وقت شرکت ایرالکو چنین مصوبه افتخارآمیزی را داشتندکه درتاریخ باشگاهداری استان بی بدیل بود ومی توانست به صعود تیم به لیگ برتر منجر گردد لیکن در طول فصل 96 – 95 حتی یک ریال از این مصوبه دراختیار باشگاه قرار نگرفت و اداره باشگاه تا نیم فصل دوم 96 - 95 با دشواری فراوان و از محل مانده واریزی بودجه مصوب فصل 95 - 94 لیگ آزادگان میسر گردید .

اینجانب در میانه نیم فصل 95 - 94 لیگ آزادگان و به شرط حسابرسی باشگاه و تصویب برنامه و بودجه پیشنهادی ، با ارائه برنامه ای سه ساله باشگاه ایرالکو را با بیش از 10 میلیارد تعهدات جاری فصل و بدهی های انباشته قبلی تحویل گرفتم . تعهد من طبق برنامه این بود که با بودجه ای 7 / 6 میلیارد تومانی که مقرر بود تا تیرماه 95 در اختیارم قرار گیرد ، علاوه بر پرداخت کل بدهیها ، شامل دیون برجای مانده مدیریت قبلی در لیگ دو و بخشی از لیگ یک ) که اتفاقاً همزمان با تشریف فرمایی آقای بهمن اخوان ، مجدداً باشگاه را از اینجانب تحویل گرفتند ( بتوانم کلیه تعهدات قراردادهای بسته شده و هزینه های تیم تا پایان فصل را پرداخت نمایم و جایگاه تیم را در لیگ یک آزادگان حفظ نمایم .

به دلیل محدودیتها و مشکلات مالی شدید شرکت ، بودجه مصوب واریز نشد و عملاً مجبور شدیم با 7 / 6 میلیارد تومان بودجه مصوب فصل 95 - 94، علاوه برپرداخت بدهیها ودیون 10 میلیاردی قبلی ، هزینه های تیمداری برای فصل جدید 96 - 95 را نیز پرداخت کنیم . براین اساس و هنگام ترک باشگاه و براساس اسناد متقن و شفاف مالی ، کل دیون و بدهیهای برجای مانده همین آقایان از 10 میلیارد تومان به 9 / 1 میلیارد تومان کاهش یافت علاوه برآن با مدیریت صحیح و کار شبانه روزی و شرافتمندانه همکارانم اعم از هیأت محترم مدیره وپرسنل زحمتکش و شریف باشگاه ، و همکاری ارزشمند ریاست و پرسنل هیأت فوتبال استان مرکزی صرفه جویی فراوان و مدیریت صحیح منابع مالی علاوه بر پرداخت بخش اعظمی از دیون برجای مانده مذکور ، هزینه های سنگین باشگاه جهت ادامه مسابقات لیگ را تا نیم فصل دوم تأمین و بطور میانگین 43 درصد از قرار دادهای فصل جدید را نیز بپردازیم . برای مثال موفق شدیم بیش از 8 میلیارد از بدهیهای برجای مانده را با هزینه ای در حدد 4 میلیارد تومان تسویه نمائیم که ناشی از توافق با اکثر طلبکاران برای پرداخت بخشی از مطالباتشان در ازای بستن پرونده های متعدد کمیته انظباطی و محاکم قضایی بود که از عملکرد آقایان ناشی 2 میلیارد می رسید . می شد بدهیهای مانده باشگاه برای فصل جدید نیز به 5 از این حیث و براساس تأییدیه سازمان لیگ با توجه به نداشتن طلبکار و حتی یک شاکی در فدراسیون ، طی نامه و لیست ارسالی از سوی سازمان لیگ بعنوان بهترین تیم کشور معرفی شدیم که بی سابقه بود و مستندات آن موجود است .

پس از ترک باشگاه ، گزارش مالی کاملی حاوی اسناد مالی به آقای بهمن اخوان واعضای هیأت مدیره شرکت ارائه نمودم . این که مجددا و پس از سه نوبت حسابرسی دقیق اسناد مالی باشگاه پس از خروج اینجانب ، که حتی یک ریال مغایرت مالی را به دلیل رعایت دقیق ضوابط بودجه نشان نمی دهد، دست به دامان همین اطلاعات دروغ وغیر واقعی می شوند جای تعجب فراوان دارد .

صحبت از قرارداد 800 میلیونی آقای پاشازاده درحالی که ایشان 80 میلیون هم نگرفته اند و سقف قرارداد مشروطشان با ایرالکو که توسط بنده امضا شد به 150 میلیون نمی رسد آیا ظلم به وی و زحماتی که برای تیم کشیده اند نیست ؟ به دلیل همین تهمتهای ناروا نیست که آقایان پاشازاده ، مهابادی و بسیاری از چهره های نام آشنای فوتبال را رنجانده اند و صرفاً به دلیل اعتماد به بنده ، آن هم در حالی که پیشنهادهای بسیار بالاتری برای همکاری داشتند ، علیرغم مخالفت وکارشکنی فراوان ایشان و همکارانشان برای نبستن قرارداد و سعی فراوان برای فسخ آن ، حاضر به ادامه همکاری با باشگاه ایرالکو شدند ؟

من از مناسبات درونی شرک ایرالکو و این که چرا مدیر عامل محترم شرکت مذکور بطور دائم و با مصاحبه های مکرر و تنش آفرین ، محیطی صنعتی و تولیدی را که در بحرانهای اقتصادی و تنگناهای رقابت بازار بیش از هر چیز به آرامش و وحدت نیاز دارد به چالش می کشند بی خبرم اما با درک و شناخت شرایط حاکم بر فوتبال استان و لزوم ایجاد همدلی ، وحدت و دوری از هرگونه تنش ، درپاسخ به فرافکنیها و دروغ پراکنیهای ایشان وهمکارانشان در مورد عملکرد خود وهمکارانم همواره خاموشی پیشه کرده ام ، لیکن پایمال شدن حق الناس به واسطه رفتار ناعادلانه همکاران جنابعالی که آن را مغایر شئون رسانه ملی و توصیه های دائم جنابعالی بر رعایت انصاف مجریان می دانم باعث ارسال این جوابیه شد که امیدوارم به آگاهی عموم برسد .

جناب آقای قربانی جم خاطرتان هست در آن برنامه تلویزیونی ، همکاران شما با سرمربی وقت ایرالکو )آقای داود مهابادی( چه کردند و سیل تهمت ها و توهین های مجری به وی که در رعایت اخلاق ، شهره خاص و عام بود باعث شد مردم با شناخت صحیح و آگاهی ، علیرغم سناریوی طراحی شده مجری ، درنظر سنجی برنامه شما به عملکرد سرمربی نمره مثبت بدهند ؟ آیا آن برنامه وجلسه ای که پس از آن در دفتر جنابعالی تشکیل شد و توصیه های مکرر جنابعالی به مجری برنامه برای رعایت انصاف و نشان دادن فضای مثبت برای ورزش استان ، کمترین اثری داشت ؟

خاطرتان هست پس از شگفتی آفرینی تیم ایرالکو در جام حذفی ، حذف پیکان بعنوان تیم چهارم لیگ برتر و بازی تاریخی برابر سپاهان اصفهان، و گزارش سراسر ایراد بازی ایرالکو و سپاهان توسط مجری مربوطه ، چه هجمه ای علیه وی در استانهای اصفهان و مرکزی شکل گرفت و علیرغم ظلمی که به باشگاه ایرالکو و فوتبال شهرمان شده بود ، طی نامه ای به جنابعالی از شما خواستم از ایشان حمایت کنید ؟ خاطرتان هست بارها در مصاحبه های رادیویی وتلویزیونی تکرار می کردم که این همه وارونه نمایی و ایجاد حاشیه توسط همکارانتان می تواند به دلسردی مدیران صنایع از سرمایه گذاری بر ورزش استان منجر گردد .

درمورد اظهارات سرپرست باشگاه، آقای احمد بهاری در برنامه فوق و با توجه به این که ایشان اسناد مالی باشگاه را دراختیار دارند ، کاش حداقل توضیح می دادند کدام فروشنده لوازم ورزشی در بدو ورود آقای آنجفی به باشگاه ، بیش از 250 میلیون تومان از باشگاه طلب داشت و درگیریهای مکرر باشگاه با صاحب آن فاکتورها به چه دلیل بود ! کاش توضیح می دادند آقای آنجفی در مواجهه با فاکتورکوله های ورزشی که 30 هزارتومان ارزش داشت و حدود 100 هزارتومان فاکتور و سند شده بود و ده ها نمونه بارز از این دست چه باید می کرد . کاش توضیح می دادند با مدیریت آقای آنجفی دست چه کسانی از حیف و میل منابع باشگاه کوتاه شده بود که اینچنین برطبل دشمنی با وی می کوبند . کاش حال که تظاهر به حمایت از بازیکنان بومی شهرمان می کنند می گفتند که دوستانشان در دوره مدیریت بر باشگاه چه برسر بازیکنان واستعدادهای بومی آوردند و سراغ قراردادهای ترکمانچای بسته شده با بازیکنان غیربومی را از دوستانشان می گرفتند.

کاش آقای بهاری دلواپس ، هنگامی که با رنگی پریده ، مضطرب و با دستانی لرزان صحبت می کردند صادقانه می گفتند در قراردادی که در برنامه به مجری نشان دادند ، بازیکن جوان و بومی شهرمان و پدرش شرط گذاشته اند که به دلیل ظلمی که قبلاً به او روا شده و حقی که از او به یغما رفته ، فقط به اینجانب بعنوان مدیرعامل وقت اعتماد کرده و قرارداد سه ساله را به شرطی می بندد که من مدیر باشگاه باشم و در غیر این صورت حاضر به عقد قرارداد نیست و این شرط باشگاه نبوده است . کاش می گفتند دوستان وی با این بازیکن بومی و دیگر بازیکنان چه کردند که به هیچ عنوان حاضر به برگشت به اراک نبوده و با اعتماد به اینجانب مجدداً با باشگاه قرارداد بست . کاش به مردم می گفتند آن جوان همشهری با توجه به همین بند قانونی توانسته از نابسامانی و بلاتکلیفی فعلی باشگاه بگریزد و به لیگ برتر برود .

ای کاش مجری برنامه در رفتاری کاملا غیرحرفه ای شبیه آنچه قبلاً اتفاق افتاده بود و حتی با دست مانع صحبت سرمربی سابق می شد ، دائماً در برابر ادعاهای یک طرفه ، واهی و دروغ میهمان برنامه ، سرش را با نشانه تأیید تکان نمی داد و آن را به بی تجربگی مدیران قبلی نسبت نمی داد .

با اطمینان می گویم قراردادهای منعقده باشگاه ، شفاف ترین ، کم هزینه ترین و محکم ترین قراردادها در بین باشگاههای لیگ یک و با همکاری مستقیم مسئول محترم وقت قوانین ومقررات فدراسیون فوتبال تنظیم و از جمله افتخارات مدیریتی باشگاه به شمار می رود . براهالی شریف و نجیب فوتبال پوشیده نیست که هزینه های تیمداری در لیگ یک با توجه به نبود حق پخش تلویزیونی و امکان جذب اسپانسر و هرگونه درآمد زایی بسیار سنگین بوده و اداره باشگاهی برای دو فصل با حدود 5 / 6 میلیارد آنهم با بدهی اولیه برجای مانده 10 میلیارد و درحالی که برخی رقبای لیگ فقط برای یک فصل بیش از 15 میلیارد هزینه کرده اند سخت و طاقت فرساست . ذکر این نکته ضروری است که به دلیل انظباط مالی و صرفه جویی در بستن قراردادها و هزینه های جاری، درصورت تحقق کمتر 50 درصد از بودجه مصوب فصل 96 - 95 حتی یک ریال بدهی مانده برای باشگاه باقی نمی ماند .

از آنجا که سایر ادعاهای مطرح شده در مورد مدیریت سابق باشگاه نیز ، واهی ، غیر مستند ، فاقد ارزش حقوقی و ناشی از استیصال و فرافکنی مسبوق به سابقه آقایان می باشد ، نیازی به اطاله کلام وتکرار مکررات نمی بینم . متاسفم از اینکه می بینم ساختار اداری منسجم ، نظام مالی شفاف ، آکادمی دارای بیش از 450 فوتبالیست ، تیمهای پایه مقتدر ، ثبت رسمی باشگاه ، مختومه نمودن ده ها پرونده پیچیده حقوقی وانضباطی ، خوشنامی و اصالتی که به همت همه همکارانم در دو فصل حضورم برای باشگاه به دست آمده بود و می توانست آینده ای درخشان را برای فوتبال شهرمان رقم بزند با بی تدبیری ، عوام فریبی ، شانتاژ رسانه ای و بد اخلاقیهای مکرر ازبین رفت . البته حق هرگونه ارائه پاسخ و اظهار نظر بعدی ، رجوع به مراجع قانونی و پیگیری لازم را حق قانونی خود می دانم و از آنجا که شهامت گفتگوی مستقیم با بنده را ندارند قضاوت را کمافی السابق به مردم آگاه می سپارم و یقین دارم خدای بزرگ همه ما را کفایت خواهد کرد .

در پایان و در آستانه عید سعید فطر ، عید بندگی واخلاص ، به ذکر روایتی از معصوم )ع( بسنده می کنم که دروغ چهره انسان را کریه و زشت می کند . مطامع ، هوسهای زودگذر دنیای مادی از جمله قدرت و ثروت ، آلودگیها و رذائل دنیوی از جمله افریت دروغ را مسبب چنین اتفاقاتی می دانم وامیدوارم به برکت ایام مبارک رمضان از وجود همه رخت بر بندد و صداقت درگفتار، شهامت پذیرش اشتباه ، جرأت عذرخواهی ، ادای حق الناس و صلح و نوع دوستی بیش از پیش جلوه گر گردد .

با تقدیم امتنان

مجید آنجفی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48vz7m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری/ خوش نام ترین مدیرعامل لیگ یک استعفا داد