تاریخ انتشار: 1396/03/22 13:00
کد خبر: 204297

نکته ترسناک رقیب امشب ایران/ در آزادی گل نمی خورند!

نکته ترسناک رقیب امشب ایران/ در آزادی گل نمی خورند!

ایران برای رسیدن به جام جهانی روسیه، نیاز به یک کلین شیت دیگر و البته زدن حداقل یک گل در ورزشگاه آزادی دارد.

 

اتفاقی که تا امروز نیفتاده و ایران علیرغم کسب چند پیروزی بر ازبکستان هرگز موفق به باز کردن دروازه این تیم در ایران و به طور خاص در ورزشگاه آزادی نشده است.

 

ایران تا امروز 7 بار در مقابل ازبکستان بازی کرده است. اولین تقابل دو تیم در بازیهای آسیایی بانکوک در سال 2002 شکل گرفت و ایران با هتتریک دایی و تک گل علی موسوی 4-0 ازبکها را شکست داد. 5 سال بعد در جام ملت‎های آسیا در مالزی ایران با گلهای جلال حسینی و جواد کاظمیان 2-1 ازبکستان را شکست داد. در سال 1388 دو تیم در ازبکستان یک دیدار تدارکاتی برگزار کردند که به تساوی بدون گل رسیدند. در سال 1391 و در بازیهای انتخابی جام جهانی برزیل، ایران با گل دقیقه 90 محمدرضا خلعتبری 1-0 ازبکستان را در تاشکند مغلوب کرد اما در بازی برگشت در تهران 1-0 مغلوب این تیم شد. در فروردین 1394 بازی دوستانه دو تیم در تاشکند با تک گل مهدی ترابی به سود ایران تمام شد و در آخرین مصاف باز هم در تاشکند ایران در بازی رفت مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه با گل سید جلال حسینی میزبانش را مغلوب کرد.

 

از این 7 بازی فقط یک مسابقه در تهران برگزار شده که با تنها پیروزی ازبکها بر ایران آن هم با نتیجه 1-0 همراه بوده است. در واقع ایران هنوز در تهران موفق به بازکردن دروازه ازبکستان نشده و فردا شب کسی که اولین گل را وارد دروازه ازبکها کند، زننده اولین گل تاریخ ایران به این تیم در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36vma9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکنان عجیب ایران در آخرین مصاف با ازبکها در تهران!

نقطه مثبت تیم ملی خط هجومی جوان و با نشاط
همه چیز برای تاریخ سازی مهیا است