تاریخ انتشار: 1403/03/23 12:48
کد خبر: 1277066

میانگین سنی بالا، کابوسی برای پرسپولیس در فصل جدید؟

یکی از اهداف رضا درویش و دوستانش در نقل و انتقالات تابستانی، پایین آوردن میانگین سنی تیم پرسپولیس است.
میانگین سنی بالا، کابوسی برای پرسپولیس در فصل جدید؟

پرسپولیس تیم پرستاره‌ای است اما میانگین سنی تیم تا حدودی بالاست و این موضوع در فصل آینده و تورنمنتی مثل جام نخبگان آسیا می‌تواند نگرانی‌هایی را ایجاد کند.

در حال حاضر میانگین سنی ترکیب اولیه پرسپولیس ۳۱.۳ ساله است و این تیم ۱۲ بازیکن با سن ۳۰ به بالا در لیست خود دارد. بدین ترتیب خرید بازیکنان بالای ۳۰ سال نه تنها جوانگرایی در لیست پرسپولیس در نظر گرفته نشده بلکه میانگین سنی این تیم با خریدهای جدیدش بالاتر هم خواهد رفت. این موضوع می‌تواند زنگ خطرها را در اردوگاه سرخ به صدا در بیاورد. اکثر بازیکنان بزرگ پرسپولیس جانشین ندارند و این جریان تا حدودی نگران کننده است اما نگرانی اصلی همان بالا بودن میانگین سنی بالای این تیم است.

فوتبال نتیجه‌گرای ایران یکی از عوامل اصلی عدم خرید و اعتماد به بازیکنان جوان است خاصه تیم‌های بزرگ که نمی‌توانند ریسک کرده و قید نتیجه را بزنند. بر همین اساس خیلی سخت است که بتوان میانگین تیمی مثل پرسپولیس را راحت پایین آورد و مدیران نتیجه‌گرا به علاوه سرمربیان نتیجه‌گراتر اجازه نمی‌دهد شاهد طلوع پدیده‌های جوان در این تیم باشیم.

اسامی مورد نظر باشگاه پرسپولیس برای خریدهای تابستانی تا حدودی دلگرم کننده است اما کافی نیست. پرسپولیس دنبال بازیکنان ۲۵ ساله، ۲۷ ساله هم رفته است اما خرید بازیکن ۳۰ یا ۳۱ ساله نفعی برای این تیم و فوتبال ایران به دنبال ندارد. فوتبال ایران و قهرمان آن به خون تازه نیاز دارند و شیب ملایم و کافی نیست. به طور نمونه می‌توان به اسپالتی و تیم ملی ایتالیا اشاره کرد که دست به جوانگرایی شگرفی زده و طراوت و تازگی را در ساق تک تک بازیکنان ملی پوش این تیم می‌توان دید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/renpeb

آخرین اخبار