تاریخ انتشار: 1403/03/28 15:32
فتح آبادی: اسکوچیچ لیاقت نشستن روی نیمکت پرسپولیس را دارد
کد خبر: 1277408

مورایس بهترین گزینه از بین مربیان لیگ است/ :یحیی تنها ایرانی است که می‌تواند روی نیمکت پرسپولیس بنشیند

مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد مربی های ایرانی که در لیگ برتر حضور دارند به درد پرسپولس نمی خورند. پرسپولیس باید حتما مربی خارجی جذب کند.
مورایس بهترین گزینه از بین مربیان لیگ است/ :یحیی تنها ایرانی است که می‌تواند روی نیمکت پرسپولیس بنشیند

به گزارش فرتاک ورزشی

غلامرضا فتح آبادی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس در خصوص رفتن اوسمار و اینکه او حاضر نشد در ایران به کارش ادامه دهد گفت: اوسمار مربی خوبی بود و برای پرسپولس طی دوسالی که در ایران بود زحمت کشید. چه زمانی که دستیار یحیی گل محمدی بود و چه زمانی که به عنوان سرمربی هدایت تیم را به عهده گرفت. عملکرد او در پرسپولیس بسیار خوب بود و برای همین باشگاه سعی داشت که او را برای یک فصل دیگر حداقل نگه دارد اما این مربی از آنجایی که حرفه ای بود ترجیح داد کارکردن در یک فضای دیگر را هم امتحان کند. در کل باید بگویم من فکر میکنم بیشتر از اینکه پول و مسائل فنی در رفتن او اثر داشته باند مسائل خانوادگی مطرح بودند که نگذاشتند او در ایران بماند. دیگر همه به خوبی می دانیم او به خاطر یک سری مسائل نمی توانست خانواده اش را به ایران بیاورد و همین مشکل بزرگی برای او بود. بالاخره ما یک سری مقررات در ایران داریم که برای خانواده او بسیار سخت بود. برای همین او ترجیح داد تا در جایی کارکند که خانواده اش راحت باشند. از سوی دیگر بحث مالی هم مطرح بود. او با پرسپولیس قهرمان شد و برای خودش یک رزومه خوب درست کرد. من شنیدم در تایلند با او پول خبی پیشنهاد دادند که خیلی بالاتر از پیشنهاد پرسپولیس است. بنابراین او به خاطر تمام شرایط یک کشوری مثل تایلند را که در حال پیشرفت است را به ایران ترجیح داد.

غلام فتح آبادی در ادامه در خصوص جانشین اوسمار گفت: به عقیده من باید یک مربی خارجی که به فوتبال ایران اشراف دارد جانشین اوسمار شود و با توجه به این موضوع من فکر میکنم بهترین گزینه اسکوچیچ است که هم فوتبال ایران را خوب می شناسد و هم اینکه در تیم ملی بهترین نتایج را گرفت. اسکوچیچ هم یک مربی خوب است و هم اینکه فوتبال ما را به خوبی می شناسد و می تواند ادامه دهنده راه مربیانی چون اوسمار، یحیی و برانکو باشد.

فتح آبادی در خصوص سایر گزینه های خارجی گفت: اگر قرار است حتما مربی خارجی به پرسپولیس بیاید حتما باید مربی بزرگ و با تجربه ای باشد. البته این را هم باید اضافه کنم مربی بزرگ خارجی با این شرایط به ایران نمی آید. من تازه با این پیش شرط می گویم که بتوان پول او را فراهم کرد . بالاخره در لیگ ایران فراز و نشیب های زیادی وجود دارد و هر مربی به ایران نمی آید.

مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس در خصوص مربی ایرانی و اینکه آیا مربی ایرانی در پرسپولیس جواب میدهد یا نه گفت: بعض از دوستان و همبازیان سابق من و به قولی پیشکسوتها گفته اند اگر خارجی نشد مربی ایرانی هم خوب است. حالا من یک سوال دارم شما به من بگویید آیا مربی ایرانی خوب در لیگ که در حد پرسپولیس باشد داریم ؟ من به جرات می گویم نه. پرسپولیس یک مربی می خواهد که اسمش از پرسپولیس بزرگتر باشد. به قولی برای خودش مطرح باشد الان در حال حاضر تنها مربی که در لیگ ایران به درد پرسپولیس می خورد مورایس سرمربی سپاهان است. که او هم ایرانی نیست فقط در لیگ برتر ایران کار کرده است. من به همکاران ایرانی ام بی احترامی نمی کنم و برای همه آنها ارزش قائلم. اما هیچکدام از مربیانی که در لیگ برتر تیم دارند به درد هدایت پرسپولیس نمی‌خورند. پرسپولیس یک تیم بزرگ است و یک مربی بزرگ هم می خواهد. مربی که بزرگتر از نام پرسپولیس باشد.

فتح آبادی در خوص اینکه اسم‌هایی چون مهدی تارتار و حسین عبدی مطرح شده‌اند گفت: هر دو پرسپولیس برای من عزیز هستند. من با حسی عبدی هم هم بازی بودم. اما کار در تیم ملی جوانان با پرسپولیس خیلی فرق می کند. شما در لیگ و جام حذفی بیش از 30بازی انجام می دهد تازه لیگ نخبگان آسیا را هم داری. برای همین کار در لیگ برتر وآن هم هدایت تیمی مثل پرسپولیس بسیار سخت است و باد مربی بزرگی باشید که در پرسپولیس حرف شما روی زمین نیافتد.

فتح آبادی در ادامه گفت: تنها ایرانی که در حاضر می تواند هدایت پرسپولیس را به عهده داشت باشد فقط خود یحیی گل محمدی است که اوهم فعلا شرایط کار برایش فراهم نیست.

منبع: روزنامه گل


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/em6xop

آخرین اخبار