تاریخ انتشار: 1403/03/28 10:43
کد خبر: 1277392

سرمربی 1.5 میلیون یورویی در رادار پرسپولیسی‌ها؛ فنت‌شیپ تخفیف بدهد، قرارداد امضا می‌شود!

یان فنت‌شیپ، سرمربی سابق آژاکس در حال مذاکره با مدیران پرسپولیس برای پذیرش هدایت این تیم است.
سرمربی 1.5 میلیون یورویی در رادار پرسپولیسی‌ها؛ فنت‌شیپ تخفیف بدهد، قرارداد امضا می‌شود!

پرسپولیسی‌ها بعد از آنکه اوسمار ویرا پیشنهاد ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت را نپذیرفت و قرارداد این سرمربی برزیلی تمدید نشد، با شوکی غیرمنتظره‌ای مواجه شدند و حالا در بازار تابستانه به دنبال استخدام سرمربی هستند. در روزهایی که رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به دلیل محرومیت فعلاً حق امضا ندارد، مذاکرات با گزینه‌های هدایت پرسپولیس از سوی حسین بادامکی در جریان است و معاون ورزشی سرخ‌پوشان با گزینه‌های مطرح شده مذاکرات را با پیش می‌برد.

مذاکرات بی‌سرانجام با اسکوچیچ و یووویچ

دراگان اسکوچیچ و نبویشا یووویچ از جمله سرمربیانی بودند که مذاکرات در روزهای گذشته با آن‌ها دنبال شد اما فرجامی نداشت و توافقی حاصل نشد. یکی از مهم‌ترین موضوعات، سقف بودجه در نظر گرفته شده برای استخدام سرمربی خارجی است که حدود 700 هزار دلار عنوان شده و این موضوع باعث شد تا سرخ‌پوشان نتوانند با گزینه‌های مدنظر خود توافق کنند. در این میان، یکی از اسپانسرهای پرسپولیس وعده داده که در مسیر انتخاب سرمربی جدید همراهی می‌کند و همین موضوع سبب شده تا سقف بودجه پرسپولیسی‌ها در راه انتخاب جانشین اوسمار ویرا به حدود یک میلیون دلار افزایش پیدا کند.

فنت شیپ به دنبال کسب اولین تجربه آسیایی

یان فنت‌شیپ، سرمربی سابق آژاکس که پیشتر هم نام او به عنوان گزینه هدایت پرسپولیس مطرح شده بود، حالا با توجه به افزایش بودجه استخدام سرمربی، به جدی‌ترین گزینه حضور روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت تبدیل شده است. فنت‌شیپِ 60 ساله که در تیم‌های مختلفی از جمله آژاکس، زووله و تیم ملی یونان تجربه سرمربیگری دارد و در تیم ملی هلند هم در قامت مربی تجربه فعالیت در کنار مارکو فان‌باستن را در کارنامه خود دارد، فصل گذشته روزهای درخشانی را در آژاکس پشت سر گذاشت.

سرمربی سابق آژاکس در رادار سرخ‌ها

سرمربی هلندی-کانادایی مدنظر سرخ‌پوشان پایتخت در فصل گذشته، آژاکس بحران‌زده را در شرایطی تحویل گرفت که توانست در طول 32 مسابقه حضور روی نیمکت این تیم در اردیویسه هلند، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا، 16 برد به‌دست آورد و 10 تساوی و تنها 6 شکست در کارنامه این سرمربی 60 ساله به چشم می‌آید تا میانگین 1.81 امتیاز از هر مسابقه به‌دست آورده باشد که آمار قابل‌قبولی برای تیم بحران‌زده آژاکس محسوب می‌شود. خروج آژاکس از بین تیم‌های بحران‌زده و رساندن این تیم به جمع 5 تیم برتر جدول رده‌بندی، مهم‌ترین دستاورد فنت‌شیپ در فصل اخیر محسوب می‌شود.

سرخ‌ها امیدوار به توافق مالی با سرمربی 2ملیتی

فنت‌شیپ در حالی به اصلی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس تبدیل شده که خواسته او از مدیران باشگاه، یک میلیون یورو برای خود و 500 هزار یورو هم برای دستیاران مدنظرش است؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود سرخ‌پوشان بودجه خرید سرمربی خود را به حدود یک میلیون دلار افزایش داده‌اند و بعید به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های سقف بودجه امکان افزایش مجدد این رقم وجود داشته باشد. دور اول مذاکرات انجام شده با یان فنت‌شیپ مثبت بوده و حالا سرخ‌پوشان امیدوارند که در زمینه مسائل مالی هم بتوانند با او توافق کنند و پرونده انتخاب سرمربی جدیدشان با جذب یک چهره نام‌آشنا بسته شود.

پای مسائل خانوادگی هم در میان است!

یان فنت شیپ به تازگی عزادار از دست دادن همسر خود شده و گفته می‌شود یکی از چالش‌های سرمربی هلندی-کانادایی موضوع مشکلات خانوادگی است و او احتمال دارد به‌واسطه حضور فرزندانش در هلند، بخواهد کارش را در این کشور ادامه بدهد. گفته می‌شود که این موضوع هم در مذاکرات انجام شده میان فنت شیپ و مسئولان باشگاه پرسپولیس به میان آمده اما با این وجود، سرخ‌پوشان امید دارند که بتوانند با فراهم‌آوردن خواسته‌های مالی و البته فراهم‌آوردن شرایط مدنظر خانواده او، قرارداد یان فنت شیپ را نهایی کنند. گفته می‌شود که همزمان با این سرمربی هلندی، نام چند سرمربی دیگر هم در اختیار مدیران باشگاه پرسپولیس قرار گرفته و باید دید سرانجام چه کسی در کسوت سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس معرفی خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/wkvwrr

آخرین اخبار