تاریخ انتشار: 1403/03/27 12:44
کد خبر: 1277335

بحران بزرگ در لیست استقلال: خروج 12 بازیکن برای جذب ستاره‌های جدید

استقلال با مشکل بزرگی در لیست بزرگسالان خود روبرو شده و علاوه بر اینکه حداقل 6 بازیکن این تیم باید از لیست کنار گذاشته شوند، با جذب هر بازیکن نیز یک نفر دیگر به آن 6 بازیکن اضافه می‌شود.
بحران بزرگ در لیست استقلال: خروج 12 بازیکن برای جذب ستاره‌های جدید

 پس از پایان لیگ بیست و سوم، برنامه‌ریزی تیم‌ها برای آغاز فصل آینده شروع شده است. استقلال که لیگ را در هفته‌های پایانی به پرسپولیس واگذار کرد، در اندیشه جبران ناکامی در فصل قبل است اما واقعیت امر این است که ابتدا باید جلسات میان مدیران هلدینگ خلیج فارس و جواد نکونام به سرانجام برسد و دو طرف به یک نتیجه مشخص دست پیدا کنند.

اما جدا از اینکه چه کسی برای فصل بعد روی نیمکت استقلال خواهد نشست، آبی‌ها با یک بحران بزرگ برای تهیه لیست بازیکنان بزرگسال خود مواجه شده‌اند. اخبار غیررسمی مبنی بر افزایش لیست بازیکنان بزرگسال از 19 نفر به 20 بازیکن شنیده می‌شود که در صورت تأیید این اخبار، آبی‌ها باز هم نیازمند جدایی حداقل 6 بازیکن خود هستند.

این در شرایطی است که استقلال به‌طور قطع بازیکنان جدیدی نیز جذب می‌کند. در واقع به ازای هر بازیکن جدید بزرگسال، یک نفر دیگر به جمع 6 جدا شده قطعی این تیم اضافه می‌شود. به‌طور مثال اگر آبی‌ها 6 بازیکن جدید بزرگسال را جذب کنند، 6+6 نفر یعنی دوازده بازیکن باید از این تیم جدا شوند.

در زیر به بررسی لیست استقلال برای فصل بعد می‌پردازیم:

* دروازه‌بانان / 2 بازیکن بزرگسال:
استقلال در تابستان گذشته محمدرضا خالدآبادی را به عنوان سهمیه زیر 23 سال جذب کرد اما این بازیکن برای فصل بعد جزء سهمیه بزرگسالان به شمار می‌رود. طبق قوانین لیگ برتر، متولدین 10 دی 1380 به بعد برای لیگ آینده به عنوان سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شوند و از آنجایی که خالدآبادی متولد 10 اردیبهشت 1380 بوده، در نتیجه جزء سهمیه بزرگسال به شمار خواهد آمد.

آبی‌ها در این پست نیز سیدحسین حسینی را دارند که با توجه به محدودیت در جذب بازیکنان بزرگسال، حضور دو دروازه‌بان بزرگسال به نظر منطقی نمی‌آید و احتمالا شاهد جدایی خالدآبادی به صورت قرضی باشیم.

* مدافعان / 5 بازیکن بزرگسال:
با احتساب روزبه چشمی، استقلال پنج مدافع میانی بزرگسال دارد. محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا دیگر بازیکنان این پست هستند. شاید در این پست شاهد یک جدایی در لیست استقلال باشیم.

* بازیکنان کناری / 5 بازیکن بزرگسال
استقلال به طور قطع حداقل 2 جدایی را در این پست خواهد داشت. میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و سامان تورانیان بازیکنانی هستند که جزء سهمیه بزرگسال به شمار خواهند رفت. تورانیان متولد 21 آذر 1380 است و به‌خاطر 20 روز، نمی‌تواند در سهمیه زیر 23 سال قرار بگیرد، چرا که بالاتر نیز گفته شد که متولدین 10 دی 1380 به بعد در این دسته قرار می‌گیرند.

* هافبک‌ها / 6+2 بازیکن بزرگسال
مهدی مهدی‌پور که به دلیل پارگی رباط صلیبی نیم فصل نخست لیگ بعد را از دست می‌دهد، از بازیکنان بزرگسال این پست محسوب می‌شود و آبی‌ها حداقل تا نیم فصل مشکلی بابت کنار گذاشتن او ندارند. اما علاوه بر او، نفراتی چون محمدحسین زواری، امیرعلی صادقی، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس در جمع نفرات بزرگسال قرار می‌گیرند.

قانونی که برای تورانیان و خالدآبادی ذکر شد، برای امیرعلی صادقی و محمدحسین زواری نیز صدق می‌کند و بسیار بعید به نظر می‌رسد که آنها فصل بعد در استقلال ماندگار شوند. ضمن اینکه رضا میرزایی پس از پایان دوران مصدومیت و منتظر محمد با پایان قرارداد قرضی، به استقلال بازخواهند گشت و باید تکلیف آنها مشخص شود.

* بازیکنان هجومی / 5+1 بازیکن بزرگسال
کوین یامگا نیز شرایطی مشابه مهدی‌پور دارد و حداقل تا نیم فصل از میادین به دور خواهد بود. برای ادامه همکاری با او، باید پزشکان تصمیم‌گیری کنند. پیمان بابایی، آرمان رمضانی، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو نیز در جمع بازیکنان بزرگسال این تیم قرار می‌گیرند.

* بازیکن زیر 23 سال:
در حال حاضر، استقلال تنها محمدجواد کیا، مجتبی فراشبندی، علی رحیمی و سینا عامری از جمله بازیکنان ناشناخته و زیر 23 سال استقلال هستند که در فصل قبل هرگز برای این تیم به میدان نرفتند.

بدین ترتیب باید گفت که در مقطع فعلی، استقلال 26 بازیکن بزرگسال دارد که حتی اگر سهمیه آن برای فصل بعد از 19 بازیکن به 20 بازیکن افزایش یابد، آبی‌ها حتی بدون جذب بازیکن جدید نیز باید 6 نفر از این افراد را از لیست خود کنار بگذارند. وضعیت مهدی‌پور و یامگا مشخص است و قطعا حداقل در نیم فصل نخست لیگ بعد حاضر نخواهند بود. با این وجود، باز هم باید شاهد جدایی حداقل 4 بازیکن از لیست زیر باشیم. همانطور که بالاتر نیز گفته شد، طبیعتا با جذب هر بازیکن جدید بزرگسال، یک نفر دیگر نیز باید استقلال را ترک کند.

لیست بازیکنان بزرگسال استقلال فارغ از اینکه کدام بازیکنان با این تیم قرارداد دارند و یا قرارداد کدام یک از آنها به پایان رسیده، به شرح زیر است:
1- سیدحسین حسینی، 2- محمدرضا خالدآبادی، 3- آرمین سهرابیان، 4- محمدحسین مرادمند، 5- رافائل سیلوا، 6- ایمان سلیمی، 7- روزبه چشمی، 8- سامان تورانیان، 9- جعفر سلمانی، 10- میلاد فخرالدینی، 11- ابوالفضل جلالی، 12- صالح حردانی، 13- امید حامدی‌فر، 14- امیرعلی صادقی، 15- محمدحسین زواری، 16- آرش رضاوند، 17- منتظر محمد، 18- مهدی مهدی‌پور، 19- رضا میرزایی، 20- زبیر نیک نفس، 21- کوین یامگا، 22- پیمان بابایی، 23- گوستاوو بلانکو، 24- آرمان رمضانی، 25- مهرداد محمدی و 26- جلال‌الدین ماشاریپوف

لازم به ذکر است که هنوز سازمان لیگ به صورت رسمی میزان سهمیه بازیکنان هر رده تیم‌ها را اعلام نکرده است اما طبق سندی که چندی پیش منتشر شده بود، تیم‌ها قادر به جذب 19 بازیکن بزرگسال، 6 بازیکن زیر 23 سال و 6 بازیکن زیر 21 سال بودند. ضمن اینکه یک سهمیه 6 نفره تحت عنوان سایر بازیکنان برای بازیکنان سرباز قرضی، تیم ب و آکادمی (ثبت شده در رده پایه همان باشگاه) اختصاص می‌یابد که فاقد محدودیت سنی است. البته همانطور که در چند مرحله و در متن بالا ذکر شد، گفته می‌شود قرار است سهمیه بازیکنان بزرگسال از 19 نفر به 20 نفر افزایش یابد که این موضوع هنوز رسمی نشده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/kqzybx

آخرین اخبار