تاریخ انتشار: 1395/09/01 02:05
نامه سرگشاده جامعه بسکتبالیست کشور به خانم دکتر شهریان؛
کد خبر: 247965

به کدامین گناه بانوان بسکتبالیست به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند؟

حضور بانوان محجبه بسکتبالیست در مسابقات ترکمنستان برای آنها دردسر ساز شده است.
به کدامین گناه بانوان بسکتبالیست به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند؟

به گزارش فرتاک ورزشی، بانوان بسکتبالیستی  که درتورنمنت سه به سه ترکمنستان حضور داشتند،به کمیته انضباطی فراخوانده شدندتا مورد بازپرسی قراربگیرند!

این اقدام فدراسیون بسکتبال در حالی صورت گرفته است که از سوی معاون  قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام گردیده که به دستور وزیر، فدراسیون بسکتبال موضوع حضور بانوان ایران در میادین بین المللی را دوباره در فدراسیون جهانی مطرح  نماید.

اما معلوم نیست برخلاف دستور وزیر محترم ورزش و جوانان مبنی بر مکاتبه برای حضور پر رنگ بانوان محجبه بسکتبالیست درمیادین بین المللی، چرا باید فدراسیون در پی احضار بازیکنانی باشد که در نهایت رعایت شئونات اسلامی در مسابقاتی خارج از کشور شرکت نموده و افتخار آفرین بوده اند.

بر همین اساس جامعه بانوان بسکتبال کشور طی نامه ای به خانم دکتر شهریان، معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، ضمن تبریک به ایشان بابت انتصاب مجدد به این سمت، از ایشان خواسته اند که در این خصوص پیگیری حقوق بانوان محجبه بسکتبال برای حضور در میادین بین المللی باشند که متن این نامه با هم می خوانیم.

 

بنام خداوند بخشاینده مهربان

 

 سرکار خانم  شهریان

معاونت محترم امور بانوان وزارت ورزش و جوانان

ضمن عرض سلام، احتراما بدینوسیله، انتصاب شایسته و بایسته سرکار عالیه را به عنوان معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان از سوی جناب آقای دکتر سلطانی فر،  وزیر محترم ورزش و جوانان را به جنابعالی وجامعه ورزش بانوان کشور تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

امیدواریم با توجه به مدیریت  و درایت شایسته  و توجه ویژه شما به ورزش قهرمانی بانوان  کشور اسلامی مان، شاهد پیشرفت چشمگیر ورزش بانوان و کسب افتخارات متعدد در جوامع بین المللی  در تمامی عرصه های ورزشی باشیم .

سرکار خانم شهریان گرانقدر، همانگونه که استحضار دارید، بانوان بسکتبال ایران در طول دهه گذشته برخلاف سایر رشته های ورزشی، متاسفانه از سوی فیبا و فدراسیون بسکتبال مورد بی مهری و توجه قرار گرفته اند و علیرغم  تمام استعداد و توانایی های خاص، تاکنون امکان حضور  در میادین بین المللی آنگونه که شایسته  است، برایشان فراهم نگردیده است .

در طول یک ماهه گذشته تنها یک تیم چهارنفره از تیم بسکتبال بانوان، با هزینه شخصی علیرغم حمایت فدراسیون بسکتبال، در یک تورنومنت مسابقات 3 در 3 بسکتبال، در کشور ترکمنستان حضور یافتند و خوشبختانه با حجاب کامل فعل خواستن را صرف و به نماینده حاضر فیبا اثبات کردند که حجاب محدودیت نیست بلکه یک بینش معنوی و مصونیت است و نماینده شایسته ای از بانوان بسکتبال ایران در این تورنمنت بوده و یکی از بازیکنان نیز بعنوان بهترین بازیکن  انتخاب و باعث افتخار و مباهات گردیدند، که با توجه به  محدویت و مخالفت های فیبا  در خصوص  حضور بانوان با حجاب ، این حضور شایسته بانوان در تورنمنت ترکمنستان،  در رسانه ها و فضای مجازی داخلی و خارجی مورد توجه و تشویق  وسیعی قرار گرفته است .

سرکار خانم شهریان محترم، علیرغم توجه خاص جناب آقای دکتر سلطانی فر وزیر محترم به ورزش بانوان و دستورالعمل ایشان به فدراسیون بسکتبال در خصوص  حمایت و رسیدگی به حضور بانوان بسکتبال ایران در میادین بین المللی و طرح و درخواست مجدد در فدراسیون جهانی،  متاسفانه  فدراسیون بسکتبال بر خلاف توجه و تشویق رسانه ها همچنین  حمایت جناب وزیر  و توجه مبسوط ایشان ،  اعضاء تیم بسکتبال فوق را در روز سه شنبه مورخه دوم آذر ماه نود و پنج به کمیته انضباطی فدراسیون جهت توبیخ و تنبیه و احتمالا محرومیت احضار نموده است .

علیهذا خواهشمند است، سرکارعالیه بعنوان معاونت امور بانوان وزارت ورزش و مدافع حقوق بانوان ورزشکار ، در این خصوص ورود نموده و ضمن حمایت و رسیدگی، باعث ارتقاء سطح روحیه، احساس حمایت و افزایش امنیت  بانوان ورزشکار در کشور علی الخصوص رشته ورزشی و دانشگاهی بسکتبال گردید  .

 

و من الله توفیق

                                                             با احترام جامعه بزرگ بسکتبال ایران

 

خبرنگار: فرنوش معادی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qj5g8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برگزاری نشست تخصصی زن، ورزش، رسانه در فدراسیون گلف
باحضور نایب رییس بانوان و رییس روابط عمومی فدراسیون گلف؛