تاریخ انتشار: 1402/03/18 00:40
کد خبر: 4829

ای کاش غلامپور به جای پرش، خروج هم تمرین می کرد!/ چرا بیرانوند اصلاح شد، حسینی نشد؟

یکی از عوامل قهرمانی در فوتبال آمادگی دروازه‌بان هر تیمی است که این فصل پرسپولیس آن را داشت ولی استقلال نداشت.
ای کاش غلامپور به جای پرش، خروج هم تمرین می کرد!/ چرا بیرانوند اصلاح شد، حسینی نشد؟

علی مسعودی؛ یکی از ضعف‌های دروازه‌بان استقلال؛ بخصوص سید حسین حسینی خروج های نامطمئن بود که کار دست تیم تهاجمی ساپینتو داد و این مربی پرتغالی لیگ برتر و جام حذفی را به گل‌ محمدی باخت. خیلی‌ها انتظار داشتند کاپیتان آبی ها حداقل در سالی که جام جهانی را هم تجربه کرده بود، درخششی خوبی در استقلال داشت ضعف دروازه را می پوشاند.

حسینی با رفتن مهدی رحمتی تبدیل به نفر اول تیمش شد و اتفاقا پس از سالها جام قهرمانی لیگ برتر و سوپر جام را نیز دشت کرد ولی دروازه‌بان شش دانگ نشد که خیال همه را راحت کند. او بهترین دوران دروازه‌بانی اش را سالها پیش ( ۱۳۹۶)  تجربه‌ کرد و توانست با ۸۷۲ دقیقه گل نخوردن برای خودش رکورد بزرگی را ثبت کند. انتظار می رفت هرچه‌ حسینی با تجربه‌تر می شود، پخته‌تر شود و با کمترین اشتباه درون دروازه قرار بگیرد ولی اینکه نشد و گلر آبی ها آنقدر پر فراز و نشیب ظاهر شد تا حتی عده ای از کارشناسان و حتی بیشتر هواداران او را باعث شکست در دربی و از دست دادن دو جام مهم بدانند.

البته این عده منتقد، چندان بی ربط هم کارشناسی نکرده‌اند و حسینی نشان داده در خروج از دروازه ضعف بزرگی دارد که هم در جام جهانی این ضعف را نشان داد و هم در لیگ برتر که اوج اشتباهات او در همان دربی برگشت بود که یک پیروزی شیرین را از ساپینتو و شاگردانش گرفت و دو گل عجیب از گولسیانی دریافت کرد و فینال جام حذفی نیز اشتباه اول را در چینش دیوار دفاعی کرد که تنها یک بازیکن را جلو زننده توپ قرار داد و اشتباه دوم از شش قدم خارج نشد تا سانتر عالیشاه مستقیم وارد دروازه شود. او به جز خروج از دروازه، بازی با پای ضعیفی هم دارد که هیچ وقت نتوانست این ضعف را تقویت کند.

البته بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بانان استقلال در اشتباهات سریالی حسینی بی تقصیر نبوده و او باید در این چند سال به عنوان‌ مربی دروازه‌بانان اشتباهات کاپیتان آبی ها را به حداقل می رساند. غلامپوری که خودش استاد "پرش" روی کول مربیان است و اگر به جای این پرش ها، خروج هم تمرین می داد، شاید الان ساپینتو یکی از دو جام را از گل‌ محمدی می گرفت و نیازی به رفتنش از استقلال نبود.

فراموش نکنید؛ خود علیرضا بیرانوند هم، روزگاری دروازه‌بان پر اشتباهی بود که هم در خروج‌ها ضعف داشت و هم بازی با پا را خوب یاد نگرفته‌ بود ولی یک سال تجربه در اروپا ‌و مهمتر از همه آوردن مربی خارجی توانست، یک بیرانوند کم اشتباه شود و دیوار قوی جلو مدافعان تیمش باشد. شاید اگر الان بیرانوند هم فوتبال اروپا را تجربه نمی‌کرد و مربی خارجی نداشت، اشتباهاتش اصلاح نشده بود و مثل حسینی پر فراز و نشیب ظاهر می شد. شاید تنها قوت حسینی نسبت به بیرانوند در زدن پنالتی باشد که چندان کمکی به او نمی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aplv2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غیبت این دو بازیکن در بازی مس - استقلال قطعی شد