تاریخ انتشار: 1403/03/20 15:48
نکونام آرامش داشته باشد و فوتبال زیبا ارائه دهد؛
کد خبر: 1276908

مدیون استقلال هستم اما پرسپولیس شایسته قهرمانی بود!

علی لطیفی، پیشکسوت تیم ملی و استقلال، حمایت خود را از جواد نکونام اعلام کرد، اما پرسپولیس را هم شایسته قهرمانی دانست.
مدیون استقلال هستم اما پرسپولیس شایسته قهرمانی بود!

به گزارش فرتاک ورزشی

 با گذشت یک هفته از قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم، روز گذشته جمعی از پیشکسوتان استقلال با تهیه نامه‌ای خطاب به وزارت ورزش، استقلال را قهرمان اصلی لیگ دانستند. پیرو همین نامه، علی لطیفی، پیشکسوت استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار ما مخالفت خود را با این نامه اعلام کرد و ضمن حمایت از جواد نکونام برای ادامه حضور روی نیمکت استقلال، پرسپولیس را شایسته قهرمانی لیگ برتر دانست.

آقای لطیفی نظرتان در خصوص نامه پیشکسوتان استقلال به وزارت ورزش چیست؟

با احترام به نظر پیشکسوتان استقلال با این نامه و ادبیات آن قطعا مخالفم. پرسپولیس به لحاظ فنی فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، کیفیت بازیکنان این تیم خیلی بالا بود و در اکثر مسابقات فصل هم نمایش خوبی نسبت به تمام تیم‌های دیگر داشت. اگر بخواهیم بگوییم داوری در نتایج این تیم تاثیرگذار بوده، پس قبل از این، در 10 سالی که پرسپولیس افت داشت هم داوران داشتند به موفقیت استقلال کمک می‌کردند؟ دوست دارم هواداران استقلال نگاهی منطقی داشته باشند و این حرف‌ها را نزنند. هرچند منکر این نیستم که شاید در فصل جاری پرسپولیس سود بیشتری از اشتباهات داوری داشته، اما این اتهامات از اساس اشتباه است.

نگران نیستید که شما را مخالف استقلال بدانند؟

ببینید علی‌رغم اینکه من ابتدا در تیم ملی بودم و سپس به استقلال پیوستم، اما هویت و شخصیت خودم را مدیون استقلال می‌دانم. من وام‌دار این باشگاه و هوادارانش هستم و همه جا از آن‌ها دفاع خواهم کرد، اما می‌خواهم به آن‌ها بگویم برخی از پیشکسوتان در پشت سر علیه استقلال کار می‌کنند، اما فردایش در مصاحبه خود می‌گویند عاشق هواداران استقلال هستند! من استقلال را با تمام وجود دوست دارم، اما الان می‌خواهم در قامت یک کارشناس صحبت کنم. پیشکسوت باید دلی طرفدار یک تیم باشد، مثل حمید استیلی که وقتی روی نیمکت رقیب پرسپولیس می‌نشست؛ در تمام 90 دقیقه حتی از روی نیمکت بلند نمی‌شد. استیلی به من می‌گفت خجالت می‌کشم جلوی هواداران پرسپولیس قرار بگیرم. به این می‌گویند پیشکسوت.

01588289

نظرتان در خصوص عملکرد جواد نکونام در فصلی که گذشت چه بود؟

نکونام با توجه به بضاعتی که داشت عالی بود. تیم‌های بالای جدول از نظر بازیکن وضعیت بهتری از استقلال داشتند اما نکونام توانایی خودش را در این فصل نشان داد. علی‌رغم اینکه همیشه انتقاداتی به نحوه بازی استقلال داشتم، اما حامی اصلی جواد نکونام هستم. مثل امیر قلعه‌نویی که در استقلال به او 3 سال فرصت دادند و موفق هم بود؛ به نکونام هم باید فرصت داده شود.

اگر بخواهید توصیه‌ای به جواد نکونام داشته باشید، آن چیست؟

هوادار استقلال برای فصل آتی دو توقع از نکونام دارد. یکی اینکه به اعصابش مسلط شود. به قول معروف یک سیم خاردار دور خودش و بازیکنان بکشد؛ دوم اینکه برای فصل بعد یک بازی زیبا ارائه دهد. الان دیگر خبری از مدیر فاسد هم نیست. آقای شهریاری مدیر فوتبالی است و قطعا بازیکنان خوبی را برای تیم جذب خواهد کرد. نکونام هم باید خودش را در فصل آتی ثابت کند. هوادار استقلال فصل بعد از جواد نکونام جام می‌خواهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/em6p6v

آخرین اخبار