تاریخ انتشار: 1403/03/22 12:30
کد خبر: 1277007

عالیشاه: قهرمانی‌های ما اتفاقی نیست؛ هواداران فهیم استقلال می‌دانند تیم‌شان باید بهتر بازی کند

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه حق انتخاب سرمربی با درویش است، گفت: بازیکنان در انتخاب سرمربی نقشی ندارند و حق انتخاب با مدیرعامل است.
عالیشاه: قهرمانی‌های ما اتفاقی نیست؛ هواداران فهیم استقلال می‌دانند تیم‌شان باید بهتر بازی کند

امید عالیشاه درباره قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر علی‌رغم اینکه استقلال مدت‌ها در صدر جدول حضور داشت، گفت: بعد از قهرمانی در مصاحبه‌هایم از یحیی گل‌محمدی و کریم باقری هم تشکر کردم که زحمات زیادی کشیدند. از نیم‌فصل دوم با توجه به شناختی که اوسمار از تیم داشت، تیم را به نحو احسن مدیریت کرد و کارهای تاکتیکی را که در ذهنش بود به اجرا گذاشت و بچه‌ها هم سنگ تمام گذاشتند. قطعاً بدون همدلی و اتحاد نمی‌توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که اگر فصل بعد هم در پرسپولیس بازی کند شاید بتواند رکورد محمد پنجعلی را هم بشکند، گفت: آمار و ارقام فردی فکر نمی‌کنم برای تک‌تک بازیکنان در تیم پرسپولیس مهم باشد، مهم موفقیت تیم است. این آمارها در کنار موفقیت تیمی به چشم خواهد آمد. خدا را شکر می‌کنم، قطعاً تعداد بازی برای من مهم است، اما موفقیت تیم مهم‌تر است.

عالیشاه در مورد اینکه قلعه‌نویی او را به دلیل سن بالا و عدم سابقه ملی، به تیم ملی دعوت نکرده است،  تصریح کرد: آقای قلعه‌نویی به بنده لطف دارد و من هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. همه ما زیر پرچم یک کشور هستیم و برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنیم. انرژی مثبت ما پشت سر آنهاست و امیدوارم موفق شوند. من از تیم ملی زیر 11 سال در تمام رده‌های ملی بازی کردم. در تیم امید و تیم ملی بزرگسالان هم بازی کردم و در زمان کی‌روش به اردو دعوت شدم و چهار پنج بازی نیز انجام دادم. متأسفانه یکسری اتفاقات افتاد که دوست ندارم به گذشته برگردم. هر موقع قلعه‌نویی تشخیص بدهد و فکر کنند که من می‌توانم به تیم ملی کمک کنم با افتخار در خدمت تیم ملی خواهم بود.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس راجع به انتقادهای رقبا از قهرمانی سرخپوشان خاطر نشان کرد: اینطور بازی‌ها نخ‌نما شده است. هواداران فهیم استقلال متوجه هستند که تیم‌شان باید خیلی بهتر از اینها بازی کند. خیلی از بچه‌های آنها رفقای خوب ما هستند و همیشه این رقابت هست، اما اگر بخواهیم با حرف زدن موفقیت‌های یک تیم را در هشت سال گذشته زیر سؤال ببرند، درست نیست. تیم ما 14 جام به دست آورده است. بدون شک این قهرمانی‌ها اتفاقی نیست و بچه‌های ما تشنه جام هستند. شما وقتی دو سه جام به دست می‌آورید طبیعتاً به لحاظ انگیزشی اُفت می‌کنید، اما می‌بینید که بچه‌های ما در هر بازی سنگ تمام گذاشتند. شاید استقلال اگر بازی با نساجی را می‌برد به راحتی قهرمان می‌شد، نمی‌توانیم این مسائل را به قضا و قدر بسپاریم و بگوییم داور اینطور کرد و آن بازیکن فلان کار را کرد، این حرف‌ها قشنگ و جوانمردانه نیست.

وی درباره انتخاب سرمربی پرسپولیس و اینکه آنها تا چند روز آینده منتظر اوسمار خواهند بود، گفت: تا جایی که من صحبت کردم، قرار شده اوسمار اطلاع بدهد و امیدوارم که هرچه زودتر این قضیه مشخص شود. در نیم‌فصل گذشته هم پس از اینکه درویش از من، بیرانوند و امیری در مورد انتخاب سرمربی سؤال کرد، من به او گفتم که شما هر کسی که به‌عنوان سرمربی انتخاب کنید مختار هستید، من به‌عنوان بازیکن با تیم قرارداد دارم و تمام تلاشم را می‌کنم که وظیفه‌ام را انجام دهم و هر انتخابی داشته باشید ما حمایت می‌کنیم و در اینطور مسائل دخالت نمی‌کنیم.

عالیشاه در مورد دریافت رقم قراردادهای‌شان و اینکه چقدر طلب دارند و صحبت‌هایی که مطرح شده مبنی بر اینکه بیرانوند یک درصدی از پولش را نگرفته و شاید قراردادش را فسخ کند، گفت: من درباه افراد صحبت نمی‌کنم. از زمانی که بانک شهر آمده است شرایط مهیا شده و آقای احمدی از افرادی هستند که دغدغه تیم را دارند. آقای درویش هم شرایط خوبی دارد و خیلی از مشکلات را حل کرده است. اگر بخواهیم معوقات‌مان را بگوییم، بعضی از ما از دو سال قبل حدود 15 درصد، از سال گذشته 25 درصد و امسال هم فکر می‌کنم حدود 30 درصد از قراردادهای‌مان مانده است. اینها مهم نیست مهم آن است که روال کار طی شود و همین که بدانیم یک ارگانی مثل بانک شهر پیگیر مسائل هست و می‌خواهد در راستای اهداف تیم کمک کند، این موضوع ما را به آینده امیدوار می‌کند.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس راجع به اینکه هواداران استقلال از بازیکنان باتجربه پرسپولیس ناراحت هستند، تصریح کرد: برای من سنگین است. روزی که استقلال قهرمان شد، ما گفتیم آنها حق‌شان بود و بدون باخت قهرمان شدند و فوتبال خوبی بازی کردند، اما اینکه بخواهند موفقیت‌های ما را زیر سؤال ببرند و بخواهند با یک حرف زحمت یک مجموعه را زیر سؤال ببرید، قشنگ نیست. این مسائل باعث می‌شود در کنار بازیکنان، جو بین هواداران را هم متشنج کنند و خیلی از اتفاقات در ورزشگاه می‌افتد و موجب آسیب‌دیدن هواداران می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «پرسپولیس با وجود قوانین سقف بودجه می‌تواند در لیگ نخبگان با رقبای عربستانی و ... رقابت کند؟»، گفت: در مورد این موضوع قبلاً هم صحبت کردیم. اولاً تعداد سهمیه‌ای که برای بزرگسالان اعلام کردند فکر می‌کنم خیلی کم باشد، چون هر تیمی باید در سه رقابت بازی کند. فکر نمی‌کنم هیچ جای دنیا موضوع سقف بودجه داشته باشند. به جای این کارها بیشتر باید دنبال حق پخش تلویزیونی باشیم تا با این قضیه بتوانیم به باشگاه‌ها کمک کنیم نه اینکه باشگاه‌ها را محدود کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/dj5vem

آخرین اخبار