تاریخ انتشار: 1403/03/18 09:35
کد خبر: 1276778

قرارداد کارگزار و باشگاه ممنوع شد

نایب رئیس دوم مهدی تاج اعلام کرد دستورالعمل کارگزاران فوتبال در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسیده است.
قرارداد کارگزار و باشگاه ممنوع شد

به گزارش فرتاک ورزشی

منصور قنبرزاده که امروز در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، در بخشی از صحبت‌هایش از تصویب دستورالعمل‌های جدید برای کارگزاران خبر داد و اعلام کرد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون پس از آسیب‌شناسی قوانین جدیدی را برای کاهش چالش بیت باشگاه‌ها و مدیربرنامه‌ها در نظر گرفته‌اند.

قنبرزاده گفت: دستورالعمل کارگزارها بعد از سال‌ها به تصویب هیئت رئیسه رسید.‌ دستورالعمل کارگزارها یا به اصطلاح مدیربرنامه‌ها کامل است و در هفته‌های آتی ابلاغ خواهد شد. کارگزاران حتما باید در امور مالیاتی دارای شناسه باشند، شناخته‌شده باشند، دفتر و دستک داشته باشند. گارگزاران غیررسمی دیگر حق فعالیت ندارند و براب آنهایی هم که رسمی هستند، مشخص شده تا چه سقفی می‌توانند بازیکن به یک باشگاه بدهند و نامحدود نیست.

او با تاکید بر اینکه با دستورالعمل‌های جدید یک ایجنت نمی‌تواند یک تیم را به طور کامل ببندد، گفت: یکی از چالش‌هایی که داشتیم و آسیب‌هایی که شناسایی شد، روی این موضوع بود؛ ما مدیربرنامه‌ای داشتیم که ۸ یا ۱۰ بازیکن به یک تیم داده بود. این موضوع ایجاد شائبه می‌کرد. اینها باید تقسیم شوند و شائبه‌ها کم شود.

قنبرزاده تاکید کرد: در بحث درآمد هم سقفی مشخص شده است. یک موضوع هم که در دستورالعمل داریم، این است که کارگزار فقط باید با بازیکن قرارداد ببندد و باشگاه‌ها در این دستورالعمل مستقیم نباید با بازیکنان قرارداد ببندند. طرف حساب بازیکن، فقط ایجنت است ولی یک نسخه از قراردادش به باشگاه می‌آید.

وی در پایان گفت: ضمنا باشگاه هم حق تعهد پرداخت مطالبات ایجنت از طریق مطالبات بازیکن را ندارد. این یکی از موضوعاتی بود که گاهی اوقات مدیران عامل باشگاه‌ها را در منگنه قرار می‌داد و بازیکن تحميل می‌کردند. مثلا یک باشگاه می‌گفت من این دو بازیکن را می‌خواهم و می‌گفتند اگر این دو بازیکن را می‌خواهی، باید این دو تا را هم بگیری. مکانیسمش هم این بود که می‌گفتند باید از باشگاه هم پول را بدهید و از بازیکن کسر کنید. اینها آسیب‌شناسی شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/bbrpke

آخرین اخبار