تاریخ انتشار: 1403/03/23 20:19
کد خبر: 1277089

رسمی: موتا سرمربی یوونتوس شد

باشگاه یوونتوس به صورت رسمی تیاگو موتا را به عنوان سرمربی جدیدش منصوب کرد.
رسمی: موتا سرمربی یوونتوس شد

تیاگو موتا با عقد قراردادی سه ساله به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید یوونتوس انتخاب شد.

باشگاه یوونتوس پس از اینکه تیاگو موتا بولونیا را به لیگ قهرمانان اروپا رساند، این مربی جوان را به عنوان جانشین مکس آلگری انتخاب کرد.

این انتصاب نشان دهنده تغییر مسیر بزرگ بیانکونری است که ماه گذشته آلگری را تنها چند روز پس از قهرمانی در کوپا ایتالیا اخراج کرد.

2022919

تیاگو موتا قراردادی تا ژوئن 2027 امضا کرده و بر اساس گزارش منابع معتبر ایتالیایی ارزش آن 3.5 میلیون یورو در هر فصل است که به اضافه پاداش‌ها حداکثر تا 5 میلیون یورو افزایش می‌یابد.

 

موتا پس ا هم امضای قرارداد گفت: "من واقعا خوشحالم که فصل جدیدی را در راس باشگاه بزرگی مانند یوونتوس آغاز کردم. من از مالکان و مدیریت تشکر می‌کنم که می‌توانند از جاه طلبی من برای بالا نگه داشتن پرچم یوونتوس و جلب رضایت هواداران، مطمئن باشند."

2042949

سفر موتا تا یوونتوس

این مربی ایتالیایی-برزیلی قراردادش با بولونیا در این ماه به پایان رسید و تصمیم گرفت برای تجربه جدیدی در تورین، تمدید نکند.

او در ماه اوت 42 ساله شد و تمام دوران مربیگری خود را در ایتالیا گذرانده است. موتا در سال 2018 مربیگری را با هدایت تیم‌های جوانان پاری سن ژرمن آغاز کرد و سپس روی نیمکت تیم‌های جنوا، اسپتزیا و بولونیا حضور داشت.

او متولد برزیل است و تابعیت ایتالیا دارد. موتا 30 بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داده و طی آن یک گل به ثمر رسانده است.

2042948

این مربی جوان در هفته‌های پایانی فصل مورد توجه تیم‌های مطرح اروپایی از جمله بارسلونا قرار داشت اما تصمیم به ادامه فعالیت در ایتالیا گرفت و در نهایت یوونتوس را انتخاب کرد.

یوونتوس تا اواسط فصل گذشته در کورس قهرمانی قرار داشت و رقابت نزدیکی با اینتر داشت اما فصل را با 71 امتیاز با پایان رساند و پایین‌تر از اینتر و میلان در رده سوم قرار گرفت. آلگری تصمیم داشت این تیم را به چمپیونزلیگ برساند و موتا می‌تواند در این رقابت‌های بزرگ هدایت یوونتوس را در دست داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/qemp7a

آخرین اخبار