تاریخ انتشار: 1403/05/03 07:17
کد خبر: 1280530

کهکشانی‌ها همه را سورپرایز می‌کنند/ رئال‌مادرید، اولین باشگاه میلیارد یورویی دنیا

رئال مادرید تبدیل به اولین باشگاه فوتبال جهان شد که درآمد یک فصلش از یک میلیارد یورو فراتر رفته است.
کهکشانی‌ها همه را سورپرایز می‌کنند/ رئال‌مادرید، اولین باشگاه میلیارد یورویی دنیا

به گزارش فرتاک ورزشی

رئال مادرید گزارش مالی خود در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را منتشر کرد و نشان داد که اولین باشگاه در جهان است که درآمدش از مرز یک میلیارد یورو عبور کرده است. در بیانیه باشگاه آمده است: «درآمد عملیاتی (قبل از فروش دارایی‌های ثابت) برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به ۱.۰۷۳ میلیارد یورو رسید که نسبت به فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ مبلغ ۲۳۰ میلیون یورو (۲۷ درصد) افزایش داشت. با وجود اینکه استادیوم به طور کامل بازسازی نشده باشگاه موفق شد در درآمد عملیاتی از مرز یک میلیون یورو عبور کند و این نقطه عطفی‌ست که هیچ باشگاه فوتبالی در جهان به آن نرسیده است.»

تیم اول فوتبال رئال مادرید یک فصل درخشان را پشت سر گذاشت و برای ششمین بار در دهه گذشته لیگ قهرمانان اروپا را به همراه قهرمانی در لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا به دست آورد. تیم بسکتبال نیز درخشید و توانست لیگ، کوپا دل‌ری و سوپرکاپ اسپانیا را به دست آورد و در عین حال به فینال یورولیگ راه یابد.

بر اساس این بیانیه، این پیروزی‌ها درآمد باشگاه را به طور قابل توجهی افزایش داد. از نظر تجاری هم باشگاه تجارت و حمایت‌های مالی خود را گسترش داد و قرارداد حمایت مالی جدیدی با HP امضا کرد.

سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ شامل ۲۳۹ میلیون یورو در خرید بازیکنان و ۱۶ میلیون یورو برای ساخت پارکینگ جدید بود. با وجود این هزینه‌ها، باشگاه بدهی خالص خود را از ۲۴۱ میلیون یورو در سال ۲۰۲۰ به تنها ۸ میلیون یورو کاهش داده که نشان‌دهنده مدیریت مالی موثر باشگاه است.

استراتژی باشگاه بر رشد پایدار، تنوع درآمد با مدیریت هزینه برای حفظ سودآوری و ثبات مالی تمرکز دارد. دستاورد مالی بی‌سابقه رئال مادرید نه تنها معیار جدیدی را در دنیای فوتبال ایجاد می‌کند، بلکه بر چشم‌انداز استراتژیک و برتری عملیاتی باشگاه نیز تأکید می‌کند. با نزدیک شدن به اتمام بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو، باشگاه برای ادامه موفقیت‌های تجاری و ورزشی آماده می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/bbrkb9

آخرین اخبار