تاریخ انتشار: 1403/05/04 18:14
کد خبر: 1280662

چشم بند هم مانع نمی شود؛ درخشش یامگا با پاس گل

کوین یامگا در دیدار امروز برابر تیم فوتبال صالحین، با چشم بند بازی کرد و با وجود این مسئله، موفق شد یک پاس گل بدهد تا معادلات درخصوص خارجی های استقلال تغییر کند.
چشم بند هم مانع نمی شود؛ درخشش یامگا با پاس گل

او یکی از بهترین خارجی هایی است که تاکنون وارد فوتبال ایران شده است. کوین یامگا که با قراردادی ارزان قیمت و در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی از وایله بولد کلاب دانمارک به استقلال پیوست، خیلی زود و در همان بازی نخست برابر ذوب آهن تارتار، موفق به بریس شد و در اصفهان، سه امتیاز شیرین را برای تیمش کسب کرد.

یامگا از همان ابتدای کار، به مهره ای قابل اعتماد در ترکیب تیم مجیدی تبدیل شد و نقش مهمی در قهرمانی بدون شکست آبی ها داشت. بازیکنی که قابلیت بازی در پست های دفاع راست، وینگ بک و وینگر راست و حتی مهاجم را داشت و همه جوره، عصای دست فرهاد بود.

در شرایطی که استقلال برای چند سال پشت سر هم از حضور یک پنالتی زن قهار رنج می برد و بازیکنان این تیم در چندین دیدار حساس و مهم ضربات خود را از دست داده بودند، اما یامگا این نقطه ضعف را به بزرگترین نقطه قوت استقلال تبدیل کرد و طی 2 فصل و نیمی که برای تیم به میدان رفت، تمامی ضربات خود را به گل تبدیل کرد.

جواهر فرانسوی استقلال که طی این مدت همواره بازیکنی وفادار و متعهد بوده، متأسفانه در تعطیلات نیم فصل لیگ قبل دچار حادثه تلخی شد. پس از برخورد استوک های کفش امید حامدی فر با صورت یامگا، چشم این بازیکن به شدت دچار آسیب دیدگی شد و او تحت چندین عمل جراحی سخت و سنگین قرار گرفت.

با وجود گذشت چندین ماه از این اتفاق، اما هنوز وضعیت یامگا برای بازگشت به میادین مشخص نبود. گفته می شد که استقلال باید در این زمینه از فیفا استعلام بگیرد چرا که مورد یامگا، خاص است. این وینگر فرانسوی اصرار زیادی دارد که می تواند به میادین بازگردد و طی ماه های اخیر، تمرینات سخت بدنسازی را انجام داده تا آمادگی خود را حفظ کند.

البته یامگا در هفته های پایانی لیگ قبل، در تمرینات گروهی تیمش نیز شرکت کرد و با وجود اینکه شایعاتی مبنی بر اینکه نام او قرار است از لیست امسال استقلال خارج شود، اما او امروز همه را شگفت زده کرد تا محاسبات درخصوص لیست آبی پوشان و بازیکنان خارجی این تیم سخت تر از قبل شود.

در دیدار تدارکاتی استقلال برابر صالحین که با پیروزی پنج بر صفر آبی پوشان به پایان رسید، کوین یامگا در نیمه دوم برای تیمش به میدان رفت و گل پنجم تیم نکونام، روی پاس این ستاره فرانسوی به دست آمد و مهرداد محمدی قدر پاس طلایی یامگا را دانست تا این بازیکن ثابت کند که حتی با یک چشم نیز می تواند بازیکن باکیفیتی باشد.

2058339 2058341

به هر شکل و در شرایطی که تصور می شد یامگا در لیست بازیکنان خارجی استقلال برای لیگ بیست و چهارم و یا حداقل تا نیم فصل اول جایی ندارد، اما او امروز همه را سورپرایز کرد تا مشخص شود که ستاره فرانسوی از اشتیاق زیادی برای بازگشت به میادین و درخشش در لباس استقلال برخوردار است.

در پایان باید گفت که استقلال همچنان باید درخصوص شرایط ویژه یامگا از فیفا استعلام بگیرد و آیا کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و ایفمارک به این بازیکن مجوز حضور در میدان را خواهد داد یا خیر. کوین امروز آماده نشان داد و پاس گل داد تا معادلات درخصوص لیست 20 بازیکن بزرگسال و 5+1 سهمیه خارجی تیم دچار تغییرات شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/npjyav

آخرین اخبار