تاریخ انتشار: 1403/05/08 11:41
کد خبر: 1280900

تراکتور لوگوی خود را باز هم تغییر داد! +عکس

باشگاه تراکتور از لوگوی جدید این تیم رونمایی کرد.
تراکتور لوگوی خود را باز هم تغییر داد! +عکس

به گزارش فرتاک ورزشی

چهار سال بعد از تغییر لوگوی باشگاه تراکتور با دستور محمدرضا زنوزی، این باشگاه بار دیگر لوگوی خود را عوض کرد و این بار تغییرات بیشتری را به وجود آورد. حالا نشان این باشگاه دایره‌ای خواهد بود و نام این باشگاه به همراه سال تاسیس قرار داده شده است.

همچنین برای اولین بار لوگوی این باشگاه رنگ زرد را خواهد داشت که به نوشته رسانه تراکتور، به دلیل حمایت از هلدینگ دریک (حامی مالی و مالک باشگاه) این رنگ به لوگو اضافه شده است.

باشگاه تراکتور لوگو را همچنان با الهام از «تراکتور» ساخته و اعلام کرده که حرف اول نام این تیم برای احترام به هواداران این تیم در لوگو درج شده است. جالب اینکه این‌بار لوگوی تراکتور دور رنگ مشکی خواهد داشت که این موضوع برای اولین بار انجام شده چرا که در گذشته تراکتور با رنگ قرمز و سفید مشهور بود.

2060090

توضیحات باشگاه تراکتور در مورد لوگو را بخوانید:

- قالب‌دهی ساختار کلی لوگو به شکل دایره، براساس استانداردهای جهانی در طراحی لوگوی باشگاه‌های بزرگ دنیا

- بازگشت تاریخ میلادی ۱۹۷۰ (سال تأسیس باشگاه تراکتور) جهت اشاره به اصالت و قدمت بیش از نیم قرن

- اصلاح شکل هندسی نماد تراکتور با الهام از ابزار تشویق هواداری در راستای ارج نهادن به جایگاه پرشورها و همچنین حرف T، ابتدای کلمه تراکتور و تبریز در نوشتار انگلیسی 

- استفاده از نماد و طرح‌ نگاره در دو سمت لوگو، برگرفته از نقوش هنری فرش اصیل خطه آذربایجان و همچنین معماری ایرانی نقش کاشی‌های مسجد کبود جهت نمایش فرهنگ و تمدن خاستگاه باشگاه تراکتور است. با توجه به شباهت نماد مذکور به چرخ دنده، اشاره به قطب صنعت ایران (تبریز) دارد.

- استفاده از رنگ مشکی با توجه به استقبال هواداران از رنگ پیراهن دوم تیم طی فصول اخیر و جذابیت بصری

- اضافه شدن منحنی‌های «زرد» به لوگو، ارجاع به رنگ سازمانی گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک به عنوان حامی باشگاه تراکتور

2060092

یادآور می‌شود فراخوان تغییر لوگوی باشگاه تراکتور در تیرماه سال ۱۴۰۰ انتشار و طرح‌های ارسال شده در کمیته داوری که متشکل از اساتید دانشگاهی و کارشناسان امر بود مورد بررسی قرار گرفته و لوگوی جدید با تلفیق اجزای چند طرح پیشنهادی، طراحی شده است.

خاطرنشان می‌شود جایگزینی لوگوی جدید در مکاتبات اداری، البسه تیم، فضاسازی مجموعه ورزشی باشگاه و ... به مرور زمان صورت خواهد گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55mklm

آخرین اخبار