تاریخ انتشار: 1403/05/08 08:27
کد خبر: 1280891

نورافکن: قوانین باورنکردنی برای بازیکنان سرباز گذاشته‌اند

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران از قوانینی که برای خدمت سربازی بازیکنان کشورمان وجود دارد، انتقاد کرد.
نورافکن: قوانین باورنکردنی برای بازیکنان سرباز گذاشته‌اند

به گزارش فرتاک ورزشی

امید نورافکن که به همراه اعضای تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در تست‌های پزشکی مجموعه ایفمارک حاضر شده بود، درباره شرایط این تیم اظهار داشت: تمرینات پُرفشاری را دنبال می‌کنیم تا استارت خیلی خوبی در لیگ برتر بزنیم. سعید دقیقی (سرمربی ملوان) هم امسال به تیم آمده است و امیدوارم در این فصل نتایج بهتری نسبت به سال گذشته بگیریم.

وی در مورد دورانی که به‌عنوان سرباز در ملوان بندر انزلی می‌گذراند، بیان کرد: خدمت سربازی سخت‌ترین و بدترین دوره فوتبالی یک بازیکن است. بازیکن 15 سال تلاش می‌کند تا در 27 یا 28 سالگی به اوج فوتبال خود برسد، اما باید دو سال به خدمت سربازی برود.

بازیکن ملوان بندر انزلی در ادامه خاطرنشان کرد: چند سال پیش، قانونی وجود داشت که بازیکنان لیگ برتری برای سربازی از آن استفاده می‌کردند و نمی‌دانم چرا حذف شد. البته شرایط اینقدر بد نیست که مجبور به تحمل آن باشیم. تلاش می‌کنیم شرایط خوبِ خودمان را حفظ کنیم و لذت ببریم.

نورافکن درباره اُفت بازیکنانی که به خدمت سربازی می‌روند، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم اُفت بازیکنان سرباز در ملوان اتفاق افتاده باشد. این مسئله به بازیکن مربوط است و من تمرکزم را روی ارائه عملکردی خوب می‌گذارم. ملوان در استان گیلان بسیار پُرطرفدار است و تلاش می‌کنیم این دوران را خیلی خوب بگذرانیم.

وی در مورد معافیت تحصیلی که بازیکنان فوتبال از آن استفاده می‌کنند، گفت: امکان انجام این کار وجود نداشت. هر دانشجو می‌تواند دو بار انصراف بدهد تا خدمت سربازی بازیکنان لیگ برتری تا 28 سالگی و بازیکنان ملی‌پوش تا 30 سالگی به تعویق بیفتد.

بازیکن تیم ملی ایران با بیان اینکه بر مبنای محاسبات خود می‌توانست تا 30 سالگی به فوتبال خود در سپاهان ادامه بدهد، تصریح کرد: قانون تغییر کرد و این اتفاق، ضرر زیادی به بازیکنان وارد می‌کند. برای بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند، قوانین زیادی گذاشته‌اند که بعضی از آنها من‌درآوردی بوده و باورکردنی نیست. بازیکنان و فوتبال ایران از این مسئله ضرر می‌کنند.

نورافکن درباره تمدید قرارداد خود با باشگاه سپاهان اصفهان و اینکه آیا دنبال کسری خدمت خواهد بود یا خیر، اظهار داشت: با سپاهان قرارداد دارم و هنگامی که این دوره به پایان رسید، باید مجدداً مذاکره کنیم. کسری خدمت مسئله‌ای محرمانه است و بهتر است عنوان نشود.

وی در این مورد که برای دیدار تیم ملی ایران نمی‌تواند از کشور خارج شود، خاطرنشان کرد: قاعدتاً نمی‌توانیم از کشور خارج شویم. فدراسیون فوتبال باید این موضوع را دنبال کند و من هم تمام تمرکزم را روی تمرینات گذاشته‌ام.

بازیکن ملوان بندر انزلی در این باره که به نظر می‌رسد از دوران اوج خود دور شده است، بیان کرد: نمی‌شود در گذشته زندگی کرد. باید تلاش کنیم بهترین شرایط را در زمان حال داشته باشیم و از فرصتی که به ما داده شده است، به نحوی شایسته استفاده کنیم.

نورافکن در پاسخ به این پرسش که آیا انگیزه دوران جوانی را دارد یا خیر، عنوان کرد: خیر. من دیگر 19 ساله نیستم و اوایل فوتبال خودم را سپری نمی‌کنم. الان 28 ساله هستم و انگیزه دارم.

وی در مورد احتمال برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان خارج از تهران تصریح کرد: نه به اندازه تهران، اما اصفهان ورزشگاه خوبی دارد که این استادیوم الان از تهران هم بهتر است. اطمینان دارم اگر تیم ملی در اصفهان با قرقیزستان بازی کند، ورزشگاه حتماً پُر می‌شود که امتیاز مثبتی برای تیم ملی و فدراسیون فوتبال خواهد بود.

بازیکن ملوان بندر انزلی درباره پیوستن رامین رضاییان به استقلال گفت: رضاییان دوست نزدیک من است و داخل و خارج زمین، یک بازیکن فوق‌العاده بزرگ محسوب می‌شود. او یک زندگی حرفه‌ای دارد و باید یاد بگیریم که به تصمیم هر بازیکن احترام بگذاریم. اطمینان دارم رضاییان امسال بهترین عملکرد را خواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/vzr6yn

آخرین اخبار