تاریخ انتشار: 1395/11/09 14:27
کد خبر: 232982

وعده های پوچ در مورد محرومیت استقلال/ فیفا احکامش قطعی است آقایان!

در یک دهه گذشته فوتبال ایران بارها با احکام انضباطی فیفا شوکه شده و هر مرتبه هم تلاش‌هایی برای برگرداندن حکم به عمل آمده، اما هیچکدام از این کوشش‌ها فایده نداشته است.
وعده های پوچ در مورد محرومیت استقلال/ فیفا احکامش قطعی است آقایان!

9سال پیش بود که در ماجرای طلب رافائل ادرو از پرسپولیس، فیفا شش امتیاز از سرخ‌ها کم کرد و این تیم را که در کورس قهرمانی بود حسابی آزار داد. همان زمان پرسپولیسی‌ها سخت به دنبال گرفتن وکیل و حل مشکل رفتند و کلی هم بابت فرجام‌خواهی هزینه پرداختند، اما کاملا واضح بود که حکم قطعی فدراسیون جهانی، غیرقابل تغییر است. در نتیجه تلاش پرسپولیسی‌ها هم به جایی نرسید، هرچند آنها با وجود کسر امتیاز در نهایت قهرمان شدند.

همان سال‌ها یک بار هم خود استقلال به خاطر تاخیر در ارسال اسامی بازیکنانش برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا از این تورنمنت اخراج شد. آن موقع هم آبی‌ها دست به هر کاری زدند تا نظر AFC را برگردانند، اما نشد که نشد. بعدها یک بار تیم امید ایران و یک بار هم باشگاه سپاهان به خاطر استفاده از بازیکن غیرمجاز به ترتیب برابر تیم المپیک عراق و السد قطر بازنده شدند و مطابق معمول اصرار برای تغییر رای نیز به جایی نرسید. امروز هم به نظر می‌رسد بهتر است استقلالی‌ها با این واقعیت کنار بیایند و به جای امید بستن به تغییر حکم، روی ادامه کار با نفرات فعلی تمرکز کنند. این فرمول، حتما بهتر از امید دادن به هوادار و سپس ناامید کردن دوباره اوست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jgb7z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



آب پاکی فیفا روی دست استقلال: محرومیت پا بر جاست

استقلالی ها هنوز امیدشان را از دست نداده اند
ضرب الاجل فیفا برای بررسی مجدد پرونده استقلال