تاریخ انتشار: 1396/08/18 16:18
کد خبر: 174495

در فوتبال 60 سال با اروپا فاصله داریم؟

نگاه بدبینانه کیروش به لیگ ایران تقریبا در هفت سال حضور این مربی در ایران اثبات شده بود اما او برای اولین بار در مصاحبه اخیرش با انتقاد از سطح فنی لیگ ایران نشان داد که بدبینی او به لیگ ایران بیش از آن است که تصور می‌شد.
در فوتبال 60 سال با اروپا فاصله داریم؟

کیروش مدعی شد که سطح فنی لیگ ایران در حد شصت سال پیش اروپاست. از نظر او وقفه‌های زیاد در جریان هر بازی لیگ که باعث می‌شود دقایق مفید بازی‌های لیگ بسیار کمتر از حد نرمال باشد،موجب شده تا بازیکنان ایرانی فشار لازم را در جریان یک بازی نود دقیقه‌ای متحمل نشده و بنابراین سطح کیفی آنها با استانداردهای اروپا فاصله وحشتناکی پیدا کند.

چندی قبل در آنالیزی که در برنامه نود ارائه شد، مشخص شد که دقایق مفید بازی تیم‌های ایرانی در مقایسه با تیم‌های آسیایی نظیر الهلال نیز کمتر است و در این زمینه پرسپولیس در لیگ قهرمانان تقریبا به اندازه ۴۵ دقیقه بازی مفید داشته که در بین تیم‌های ایرانی بهترین وضعیت را داراست. در همان آنالیز از سپاهان کرانچار به عنوان تیمی که در چند بازی دقایق مفید بازی‌اش بیشتر از سایر تیم‌های لیگ بوده یاد شد.

این یک واقعیت مسلم است که میزان دوندگی و بازی با توپ در لیگ ایران پایین تر از استانداردهای جهانی است و در این زمینه تلاش چندانی برای بهتر شدن و ارتقای سطح فنی بازی‌ها صورت نمی‌گیرد. فوتبال تاخیری با پاس‌های مفید کم، دوندگی کم که نشان از عدم آمادگی مناسب بدن بازیکنان دارد و عدم توانایی بازیکنان ایرانی برای ارائه سطح فنی بالا در دقایق متمادی از بازی باعث شده تا سطح فنی لیگ ایران از چند لیگ معتبر آسیا نیز پایین‌تر باشد. چنین لیگی پتانسیل زیادی برای تولید بازیکن حرفه‌ای با استانداردهای بالای آمادگی فنی و بدنی نداشته و همین موضوع کار کیروش و هر مربی دیگری که در راس کادر فنی تیم ملی قرار گیرد سخت کرده است.

روزی که کیروش به ایران آمد در یکی از اولین کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش نتایج آنالیزش از بازی ایران و کره‌جنوبی در جام ملت‌های ۲۰۱۱ را با بیان یک اختلاف فاحش بین عملکرد بازیکنان ایران و کره جنوبی ارائه داد و مدعی شد که بازیکنان ایرانی در تصمیم‌گیری چند ثانیه نسبت به بازیکنان کره‌ای کندتر هستند.اکنون پس از هفت سال احتمالا این فاصله در تیم‌ ملی تا حدودی جبران شده اما در مورد تیم‌های باشگاهی احتمالا هنوز این فاصله برقرار است.با این حال مربیانی چون برانکو و کرانچار توانسته‌اند تا حدودی بر سطح فنی تیم‌های ایرانی تاثیر مثبت بگذارند. ضمن اینکه نباید تاثیر منفی تعطیلی‌های پی‌در‌پی و بلندمدت را در سطح فنی بازی‌های لیگ نیز فراموش کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z8dga

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونمایی از 11 بازیکن احتمالی کی روش برای دیدار با پاناما؛ فرزند عقاب در ترکیب تیم ملی