تاریخ انتشار: 1395/09/15 19:03
کد خبر: 244920

دلالی و اخاذی سرمربی معروف در لیگ برتر انگلیس

دلالی و اخاذی سرمربی معروف در لیگ برتر انگلیس

به گزارش فرتاک ورزشی، میشل لادروپ علیرغم عملکرد موفق در تیم ولزی سوانزی در سال ۲۰۱۴ اخراج شد. در آن زمان خیلی ها از اخراج وی تعجب کردند اما حالا در پرونده "فوتبال لیکس" که توسط دوازده نشریه معتبر اروپا منتشر می شود، علت آن مشخص شد.

بایرم توتوملو، وکیل لادروپ در زمان حضور مربی دانمارکی در سوانزی، برای انتقال هفت بازیکن به این تیم، ۴،۳ میلیون یورو دریافت کرده است. سوانزی پس از مطلع شدن از این قضیه، بازیکن اسبق رئال و بارسا را اخراج کرد و رابطه با وکیل وی قطع شد.

در روز ۴ فوریه ۲۰۱۴، لادروپ که سابقه مربیگری در ختافه و مایورکا را هم داشت، از سوانزی اخراج شد. باشگاه ولزی دلیل اخراج وی را حفظ منافع باشگاه و هواداران اعلام کرد و حالا بررسی ها نشان می دهد که زد و بند با وکیلش برای انتقال بازیکنان دلیل اصلی این قضیه بوده است.  در روز ۱۳ فوریه ۲۰۱۴، باشگاه سوانزی نامه ای به اتحادیه مربیان انگلیس نوشت:

    به این نتیجه رسیدیم در صورتی که بایرم توتوملو، وکیل لادروپ در معامله بازیکنی دخیل نمی شده، لادروپ با خرید وی مخالفت می کرده است. همچنان در حال بررسی هستیم.

باشگاه سوانزی امیدوار بود که با اثبات این قضیه از پرداخت غرامت اخراج به لادروپ معاف شود اما مدارک لازم را بدست نیاوردند و در می ۲۰۱۴ مبلغ ۱،۸۸ میلیون یورو به لادروپ و ۴۱۵ هزار یورو به وکیلش پرداختند.

لادروپ در مصاحبه با ال موندو این خبر را تکذیب کرد و گفت : من یک سنت هم برای خرید بازیکنان دریافت نکردم. این مسئله مربوط به باشگاه هاست و هرگز من به آن ورود نکردم.

توتوملو که در ترکیه متولد شده، تابعیت اسپانیایی دارد و روش های خاص خود را برای دریافت کمیسیون دارد. او با وکلای دیگر تماس می گرفت تا برای معرفی بازیکن مورد نظر آنها به لائودروپ مبلغی دریافت کند. یکی از این نمونه ها خوزه کانیاس است که به عنوان بازیکن آزاد در ژولای ۲۰۱۳ به سوانزی ملحق شد. توتوملو از این انتقال ۱،۴ میلیون یورو دریافت کرد. او از فروش بازیکنان سوانزی به تیمهای دیگر هم پول می گرفت مثلا در مسئله انتقال رولند لاما به اوساسونا ۲۰۰ هزار یورو دریافت کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wppl6

آخرین اخبار