تاریخ انتشار: 1402/04/04 06:00
کد خبر: 3838

عوارض اعتیاد به فیلم پورن| این مطلب را جدی بگیرید

عوارض اعتیاد به فیلم پورن را بهتر بشناسید.
عوارض اعتیاد به فیلم پورن| این مطلب را جدی بگیرید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند واژه اعتیاد تنها مخصوص کسانی است که به شکل فیزیکی به یک ماده خارجی وابسته هستند. اما در حقیقت هر نوع وابستگی روحی، عاطفی، فیزیکی و ذهنی به یک وجود خارجی یا انتزاعی اعتیاد محسوب می‌شود و اعتیاد به دیدن فیلم‌های پورن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اعتیاد به هر چیزی مخرب است و عوارض مختلفی را به همراه دارد. کسانی که به دیدن این فیلم‌ها اعتیاد دارند، از عوارض مخرب آن رنج می‌برند. این عوارض گاهی به شکل‌های زیر نمود پیدا می‌کنند.

تمایل نداشتن برای ازدواج و زندگی مشترک

تنوع و در دسترس بودن فیلم‌های پورن باعث شده است بسیاری از جوانان حاضر به ازدواج نشوند و نیازهای جنسی خود را از طریق فیلم‎‎‎‌های مستهجن برطرف کنند. از سوی دیگر دیدن فیلم‌های پورن در برخی از افراد سبب ایجاد وسواس جنسی می‌شود. این افراد برای انتخاب شریک جنسی خود و ازدواج کردن معیارهای مختلفی را در نظر می‌گیرند که شاید مجموع همه آن‌ها در یک فرد امکان‌پذیر نباشد.

تنوع‌طلبی

افرادی که به دیدن این فیلم‌ها عادت دارند بسیار تنوع‌طلب خواهند شد و به یک شریک جنسی رضایت نمی‌دهند. این موضوع در بعضی از موارد به برقراری رابطه جنسی خارج از ازدواج یا با افراد متعدد منجر می‌شود.

انتظارات غیرمعمول از شریک جنسی

متأسفانه بسیاری از افرادی که به دیدن فیلم‌های پورن اعتیاد دارند این مسئله را فراموش می‌کنند که فیلم‌های پورن حقیقت مشخصی ندارند و حرکات انجام شده در آن‌ها نیز طبیعی و معمولی نیست.

این افراد از شریک جنسی خود انتظار دارند رفتارهای بازیگران پورن را اجرا کند و وقتی شریک خود را از انجام این رفتارها عاجز می‌بینند، به‌اشتباه تصور می‌کنند که شریک آن‌ها توانایی رابطه جنسی ایده‌آل را ندارد و در زندگی جنسی خود سرخورده می‌شوند.

از طرفی همان‌طور که می‌دانید آمار طلاق در کشورهای مختلف به‌ویژه کشورمان به دلایل نارضایتی‌های جنسی افزایش پیدا کرده است.

آسیب‌زدن به شریک جنسی

برخی از افرادی که به دیدن فیلم‌های پورن اعتیاد دارند، سعی می‌کنند رفتارهای آن‌ها را انجام دهند که این رفتارها در بسیاری از موارد سبب وارد شدن ضربه روحی یا جسمی به شریک جنسی می‌شود.

پایین آمدن اعتمادبه‌نفس

تصور این مسئله که بازیگران پورن برای بازی در این فیلم‌ها باید از هیکل و اندام‌های جنسی زیبا و قوی برخوردار باشند، برای برخی از مردم سخت است.

به همین دلیل بسیاری از معتادان دیدن فیلم پورن بعد از تماشای این فیلم‌ها از اندام جنسی یا هیکل خود یا شریک جنسیشان احساس نارضایتی می‌کنند و به اشتباه تصور می‌کنند که اندام جنسی آن‌ها مشکل دارد و این تصور کاهش اعتماد به نفس را به دنبال دارد.

آن‌ها همچنین به همین دلیل از ایجاد رابطه جنسی واقعی پرهیز می‌کنند. در دسته‌ای دیگر از افراد که واقعاً از یک نقص در اندام جنسی خود رنج می‌برند، اعتمادبه‌نفس پایین موجب اعتیاد به پورن و ارضاء نیازهای جنسی خود از طریق دیدن این فیلم‌ها می‌شود.

 زود انزالی

تماشای فیلم‌های پورن و به طبع آن خودارضایی در مردان، موجب بروز مشکلات جسمی متعددی مانند زود انزالی یا اختلال نعوظ می‌شود. این مشکلات زندگی جنسی فرد را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و پیامدهای ناگوار روانی به دنبال خواهند داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nxyv4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خانواده‌درمانی در اعتیاد به رابطه جنسی