تاریخ انتشار: 1395/12/02 12:20
کد خبر: 227893

حکایت غریبِ استقلالِ 95 / کار تمام است؟

حکایت غریبِ استقلالِ 95 / کار تمام است؟
حکایت استقلال سال 95، حکایت غریبی بود! تیمی که این روزها بهترین بازی را به نمایش می‌گذارد و «هی می‌برد و هی می‌برد» درست همان تیمی است که بازی‌اش صدای همه را درآورده بود!

1-بعد از آنکه چشم‌ها را شستند، بعد از آنکه جور دیگری دیدن را آغاز کردند، فوتبال‌بلدی و بازی‌های صحیح خود را هم آغاز نمودند! بازی‌های دیدنی و بازی‌های تماشایی را؛ استقلال به یک‌باره از درون دچار تحول شد! استقلال به یک‌باره از درون کیفیتاً دگرگون شد!

در استقلال کسانی «بودند» که نابوده انگاشته می‌شدند!

در استقلال کسانی بودند که نادیده گرفته می‌شدند!

استقلال آنچه خود داشت را از بیگانه‌ها تمنا می‌کرد! استقلال کاری به کار بوده‌ها نداشت! استقلال کاری به کار داشته‌ها نداشت! مزد بدسلیقگی اولیه نتایج روزهای اول بود! ‌پاداش چشم ‌بستن بر ثروت انسانی استقلال، بازی‌های نامطلوب روزهای نخست بود!

استقلال اول باور خود را عوض کرد! استقلال اول نگاه خود را واقع‌بین کرد و سپس تیم خوب کنونی شد! بعد از باورمندی به خودش! به جوانان خودش!

2- استقلال تن به تغییر لازم و بایسته داد! قبل از آنکه دیر شود! استقلال وارد مدار جوان‌گرایی هم شد! پیش از آنکه جوانانش هم در حین جوانی، پیر شوند!

استقلال به بازی صحیحی روی آورد که اساسش و فلسفه‌اش دو حرف بود: ...همه حمله ...همه دفاع! جوانان، اینجا بود که دیده شدند! جوانان برای این نوع از بازی بود که پسندیده شدند! راه انداختن بازی پرفشار! وادار کردن حریفان به بیش دویدن و در نتیجه، خسته شدن، کم آوردن و باختن!

استقلال می‌دانست که هر قوی‌‌ای، اول ضعیف شد و بعد باخت! استقلال با مردان جوانش هجومی بازی کرد که هر حریفی را اول ضعیف کرد و سپس «طوق باخت» را به گردنش انداخت!

اینجور بازی کردن، لازمه‌اش جوانی است! ولع و اشتها است! ‌سیری‌ناپذیر بودن است! حرف گوش کردن است و تاکتیک‌پذیر بودن! همه خواصی که در جوان‌هاست و در باتجربه‌ها، اگر هم پیدا شود، کمرنگ و کم‌مقدار و اندک است و نامؤثر!

3- استقلال از بازی با السد بود که «هفت‌خوان» آسیایی خود را آغاز کرد! استقلال، از بازی با السد بود که جوان‌باوری‌اش را عملاً به عرصه نمایش ‌گذارد!

حالا، آقای تیم استقلال- آقای علیرضا منصوریان- یک «شش‌خوان» دیگر پیش ‌رو دارد! برای تکمیل هفت‌خوان آسیایی‌اش!

دست منصوریان پر است! بازیکنان او،‌ باهوشند و بازی‌بلد! هم حرف را می‌فهمند و هم حرف را پیاده می‌کنند!‌ گفتن و درست گفتن از منصوریان، به کار بستن و کاربردی کردن اصول درست از بازیکنان! سرعت در انتقال مفاهیم از منصوریان، سرعت عمل و سرعت در حرکت از بازیکنان!

امروز استقلال در ورزشگاه آل‌مکتوم دبی، چگونه بازی خواهد کرد؟ مثل بازی با ذوب‌آهن؟ عین بازی با السد؟ نظیر فوتبالی که در شهرآورد تهران عرضه نمود؟

اگر این‌طور باشد، کار تمام است! اگر این‌طور باشد، استقلال گام بلندی برخواهد داشت! با جوانانش، ‌یعنی با تیم بهترش!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xvn8b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



منصوریان به دردسر افتاد