تاریخ انتشار: 1396/03/22 00:00
کد خبر: 204369

روایتی از سقوط وحشتناک استقلال/ چه کسی فکرش را می‌کرد؟

روایتی از سقوط وحشتناک استقلال/ چه کسی فکرش را می‌کرد؟
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی دوشنبه‌شب به مصاف ازبکستان می‌رود که پیروزی در این دیدار می‌تواند به معنای قطعی شدن صعود ایران به مرحله نهایی جام‌جهانی 2018روسیه باشد. با این وجود نکته عجیب فهرست تیم ملی برای این بازی آن است که استقلالی‌ها حتی یک نماینده هم در لیست تیم کشورمان ندارند. به این ترتیب ممکن است صعود به جام‌جهانی در روزی رقم بخورد که یک استقلالی هم در زمین نیست و این تفاوت فاحشی با وضع چهار سال پیش و صعود قبلی تیم کشورمان به جام‌جهانی برزیل دارد. مسابقه‌ای که حضور تیم ملی در جام2014 را قطعی کرد، بازی با کره‌جنوبی در اولسان بود و عجیب اینکه در ترکیب اصلی آن تیم، شش بازیکن استقلالی حضور داشتند. حالا اما شش سهمیه استقلال در ترکیب اصلی به صفر سهمیه در ارنج و حتی روی نیمکت تقلیل یافته که نشان می‌دهد استقلال چه چهار سال سختی را پشت سر گذاشته است.

 

شش به اضافه یک

روزی که تیم ملی کشورمان با کسب یک پیروزی حساس و به یادماندنی برابر کره‌جنوبی توانست به مرحله نهایی جام‌جهانی 2014برزیل صعود کند، کارلوس کی‌روش این 11نفر را به عنوان ترکیب اصلی تیم ملی انتخاب کرده و به زمین فرستاده بود: رحمان احمدی، جلال حسینی، خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد. شش بازیکن از نفراتی که در این ترکیب به میدان رفته بودند، همان زمان در عضویت باشگاه استقلال بودند. خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، پژمان منتظری و مجتبی جباری این شش نفر هستند؛ هرچند جباری چند ماه بعد از آن بازی و در آغاز فصل جدید راهی سپاهان شد. در کنار این شش نفر، حتی می‌توان به آندرانیک تیموریان هم اشاره کرد که مدتی پس از آن بازی با عقد قراردادی یک ساله به استقلال برگشت.

 

با در نظر گرفتن آندو، لیست استقلالی‌های حاضر در جشن صعود قبلی تیم ملی به هفت نفر می‌رسد، اما حالا از هیچکدام از این سهمیه‌ها خبری نیست. از نفرات مذکور، شش نفر مدتهاست به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و تنها پژمان منتظری باقی مانده که او هم سال‌هاست در قطر به فوتبالش ادامه می‌دهد. شاید چهار سال پیش که استقلالی‌ها تیم ملی را به جام‌جهانی بردند هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد امسال اوضاع اینقدر تغییر کند، اما فوتبال پدیده‌ای غیرقابل پیش‌بینی است. درست به همین دلیل هم هیچکس نمی‌داند چهار سال دیگر تیم ملی ایران چه ترکیب و سرنوشتی خواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xayrp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



دفاع راست استقلال شانس زیادی برای ماندن ندارد