تاریخ انتشار: 1402/03/31 17:00
کد خبر: 4066

دارودرمانی در اعتیاد به رابطه جنسی

دارودرمانی یکی از مؤثرترین روش‌های درمان اعتیاد به رابطه جنسی است.
دارودرمانی در اعتیاد به رابطه جنسی

دارودرمانی یکی از مؤثرترین روش‌های درمان اعتیاد به سکس است. داروهایی که در این روش مورداستفاده قرار می‌گیرند داروهای سروتونرژیک (SSRI) هستند که در درمان اضطراب، اختلالات رفتاری و به‌عنوان تثبیت‌کننده رفتاری نیز استفاده می‌شوند. این داروها می‌تواند در برخی از معتادان جنسی باعث کاهش رفتارهای تحریک‌آمیز شود.

عوارض جانبی داروهای SSRI خفیف و در حد تهوع، اسهال، بی‌خوابی و سردرد است که پس از یک ماه استفاده از این داروها از بین می‌روند. در بعضی از بیماران مصرف این نوع دارو باعث عوارض جنسی مانند کاهش میل جنسی و ناتوانی جنسی می‌شود.

در مواردی نادر بیمارانی که مشکلات روانی داشته و داروهای روانپزشکی زیادی مصرف می‌کردند با مصرف داروهای SSRI دچار سندرم سروتونرژیک شدند. تب بالا، تشنج و آریتمی قلبی از علائم این سندرم است که از بیماری عصبی مهم به شمار می‌رود.

به جز داروهایی مانند سرترالین و فلوکستین که در دسته داروهای SSRI محسوب می‌شوند می‌توان از مدروکسی پروژسترون استات در مردان و ضد آندروژن‌ها در زنان استفاده کرد. این داروها باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان می‌شوند و به کنترل رفتارهای جنسی آسیب‌زا کمک می‌کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rqaw4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان اعتیاد به رابطه جنسی