تاریخ انتشار: 1396/10/23 12:16
اختصاصی|
کد خبر: 164984

لیگ یک/ پیش بازی نفت مسجدسلیمان-صبای قم؛ نفت، صبا را هتریک می‌کند یا صبا، نفت را به آتش می‌کشد!

از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور، دو تیم نفت مسجدسلیمان و صبای قم از ساعت 14 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف هم خواهند رفت.
لیگ یک/ پیش بازی نفت مسجدسلیمان-صبای قم؛ نفت، صبا را هتریک می‌کند یا صبا، نفت را به آتش می‌کشد!

 دو تیم نفت مسجدسلیمان و صبای قم هفته گذشته را با ناکامی به پایان رساندند. نفت مسجدسلیمان در خانه ماشین سازی نتوانست از پس این تیم برآید و سبزهایی که فقط 11 بازیکن در لیست‌شان وجود داشت، با مقاومت‌شان یک امتیاز ارزشمند دشت کردند. صبای قم نیز در خانه خود سنگین‌ترین شکست این فصل خود را متحمل شدند و 4-1 از آلومینیوم اراک شکست بخورند تا سقوط به لیگ دو، نزدیک‌تر از هر چیزی برای آنها باشد.

آخرین تقابل دو تیم:

این دو تیم تا پیش از جدال این هفته، 4 بار به مصاف هم رفته بودند. در فصل 91-90 دو تیم در جام حذفی به هم رسیدند که صبا موفق شد 3-0 از سد نفت بگذرد و به مرحله بعدی صعود کند. در فصل 93-92 دو تیم در لیگ برتر به یکدیگر خوردند. در بازی رفت صبا موفق شد 2-0 نفت را شکست دهد اما در بازی برگشت، این نفت مسجدسلیمان بود که با گل فرزاد محمدی، موفق شد 1-0 صبا در مسجدسلیمان شکست دهد.

بازی رفت دو تیم با گل احمد داوودی از روی نقطه پنالتی بانتیجه 1-0 به سود تیم نفت مسجدسلیمان خاتمه یافت.

بهترین بازیکنان دو تیم:

نفت مسجدسلیمان در این فصل ستاره کم داشته و در اکثر بازی‌ها، آنها متکی به کارهای تیمی بودند و بازی‌هایی که به طور فردی در آن موفق به کسب نتیجه شدند، به انگشت یک دست نیز نمی‌رسد. یوسف بهزادی بهترین گلر لیگ در این تیم قرار دارد و در پست دفاعی نیز بهترین خطوط دفاعی را برخوردارند. آنها در فاز هجومی نیز باوجود میداوودی و عباس عسگری، خط حمله قدرتمندی را تشکیل داده‌اند و در این فاز نیز جزو بهترین‌ها هستند.

در صبای قم اما ستاره بی‌چون و چرای این تیم کسی نیست جز جهانگیر عسگری. بهترین گلزن این تیم در کنار محمدامین میرداداشی گلر این تیم نقش مهمی در صبا دارند و باتوجه به عملکرد ضعیف سایر بازیکنان، نمی‌توان چندان روی بازی سایرین حساب باز کرد.

جایگاه دو تیم در جدول:

نفت مسجدسلیمان از 18 بازی؛ 11 پیروزی، 6 تساوی و فقط یک باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است. آنها در این هجده هفته، 24 گل زده‌اند و 10 گل نیز دریافت کردند و با کسب 39 امتیاز در صدر جدول قرار دارند. صبای قم از 18 بازی؛ 1 پیروزی، 7 تساوی و 10 شکست را در کارنامه خود دارد و در این هجده هفته، 11 گل زده‌اند و 27 گل نیز دریافت کرده‌اند و باکسب 10 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارند.

آمار و ارقام دو تیم:

* نفت مسجدسلیمان با 11 پیروزی، بیشتری برد را در لیگ دارد. صبا نیز پس از راه‌آهن که هیچ بردی نداشته، با یک برد کمترین برد را در لیگ داشته است.

* یاران فکری با یک باخت، کمترین باخت را در کارنامه خود دارند و صبا نیز پس از راه‌آهن، با 10 باخت بیشترین باخت را به خود اختصاص داده است.

* نفت مسجدسلیمان با 10 گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ را دارد.

* صبای قم در بازی‌های خارج از خانه فقط 3 گل به ثمر رسانده و در یک بازی نیز موفق به پیروزی شدند.

* نفت از 5 بازی گذشته خود در لیگ، در 4 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است. آنها در دو بازی قبلی خود در لیگ، موفق به پیروزی نشدند و مقابل بادران و ماشین سازی به تساوی رضایت دادند.

* آخرین پیروزی صبا به 10 هفته قبل و مقابل راه‌آهن باز می‌گردد. آنها پس از پیروزی مقابل راه‌آهن، فقط دو امتیاز مقابل تیم‌های ماشین سازی و شهرداری تبریز کسب کردند.

* صبا در 5 بازی گذشته خود در لیگ، 10 گل خورده است که میانگین گل خورده آنها در هر بازی، 2 می‌باشد.

کوبل داوری: 

امیر عرب براقی – جواد قنبریان – مهدی صناعی – داریوش احمدی / ناظر: رامین عرفانیان

باتوجه به آنکه صبای قم دو پیروزی در تقابل با نفت به خود اختصاص داده است، باید دید صبا، نفت را هتریک می‌کند یا نفت همانند بازی رفت، مقابل این تیم به پیروزی خواهد رسید.

نویسنده: حسین پنبه‌کار


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l9qp8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین حیا کن و رها کن فصل جدید فوتبال ایران شنیده شد
هواداران صبا اولتیماتیوم دادند؛

پیروزی نفت مسجدسلیمان مقابل صبا؛ فکری 6 امتیازه شد!
اولین باخت متوالی صبا در شب دومین پیروزی نفت؛

تصمیم نداریم هیئت‌‌‌‌‌ فوتبال قم درگیر مسائل تیم‌داری باشد!
مصاحبه عجیب مدیر کل ورزش و جوانان قم قبل بازی با نفت مسجدسلیمان؛