تاریخ انتشار: 1403/03/18 04:15
کد خبر: 1276760

ستاره استقلال: می‌خواهم در المپیک بازی کنم!

جلا‌ل‌الدین ماشاریپوف می‌گوید که قصد دارد برای تیم ملی کشورش در المپیک پاریس شرکت کند.
ستاره استقلال: می‌خواهم در المپیک بازی کنم!

به گزارش فرتاک ورزشی

تیم ملی ازبکستان موفق شد در دور پنجم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 با نتیجه سه بر یک از سد ترکمنستان عبور کند. جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره استقلال در این بازی پاس گل نخست تیم ملی کشورش را با یک ضربه کرنر داد.

ماشاریپوف در نشست خبری پس از بازی حاضر شد و به سوالات مختلف پاسخ داد. او همچنین از انگیزه‌هایش برای حضور در المپیک پاریس به همراه تیم ملی ازبکستان سخن گفت.

نشست خبری ماشاریپوف پس از پیروزی برابر ترکمنستان را در زیر می‌خوانیم:

* درباره بازی صحبت کنید....

- من این پیروزی را به مردم ازبکستان تبریک می‌گویم. همانطور که قبل از بازی گفتم، با وجود اینکه ما صعودمان به دور بعد را قطعی کرده‌ایم اما ما باید ترکمنستان را در خانه شکست می‌دادیم. همه بازیکنان در باشگاه خود خوب بازی می‌کنند، بنابراین فکر می‌کنم ما به پیروزی قانع کننده‌ای دست یافته‌ایم.

* آیا قصد رفتن به المپیک را داری؟ اگر می‌خواهید به یک تورنمنت بروید، آیا باشگاه شما اجازه می‌دهد؟

- بعد از اینکه تیم ملی به المپیک رفت، نامه‌ای به باشگاه من (استقلال) فرستادند که قصد دارند ماشاریپوف را به فرانسه ببرند و می‌خواهیم با این موضوع به شما تذکر بدهیم. نه تنها من، بازیکنان دیگر هم می‌خواهند بروند. همیشه امکان حضور در المپیک وجود ندارد و این رویای ماست. علاوه بر این، این دیدارها در ورزشگاه خانگی باشگاه پاری سن ژرمن برگزار خواهد شد. چنین موقعیت‌های تاریخی نادر است، مانند زمانی که من با رونالدو بازی کردم. فقط من می‌توانم به چنین فرصت‌های تاریخی دست پیدا کنم. (می‌خندد). مشکلی از طرف باشگاه من نیست. به مربی‌ام (نکونام) می‌گویم هر شرایطی که باشد، اگر مرا دعوت کنند، به المپیک می‌روم.

جلا‌ل‌الدین ماشاریپوف

* بازی بعدی برابر ایران برگزار می‌شود. شما و اورونوف در لیگ ایران بازی می‌کنید. این برای تیم ملی مفید است یا مضر؟

- به نظر من تعداد بیشتری از بازیکنان ما باید زودتر در مسابقات لیگ ایران بازی کنند. قبلا به آنها امتیاز بالایی می‌دادیم. مشخص است که بازیکنان ایران تمام تلاش خود را در دیدار مقابل ما خواهند کرد.

* در نیمه دوم با اورونوف خیلی خوب بازی کردید. دستور مربی بود؟

- من و اوستون همیشه همدیگر را خوب درک کرده‌ایم، همه از من انتظار پاس‌های خلاقانه دارند. در نیمه اول الدور در حمله تنها ماند و در نیمه دوم به تاکتیک چهار دفاعی روی آوردیم که در نتیجه حملات ما بیشتر شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/lye8d8

آخرین اخبار