تاریخ انتشار: 1403/03/25 16:40
کد خبر: 1277200

یک بام و دو هوا در ممنوعیت جذب بازیکن خارجی زن!

فرزین: فدراسیون مصوبه ممنوعیت حضور بازیکن خارجی برای لیگ برتر زنان را به ما نشان دهد.
یک بام و دو هوا در ممنوعیت جذب بازیکن خارجی زن!

صبح امروز در حالی جزئیات جدیدی از فرمت اولین دوره مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا اعلام شد که خاتون بم، به عنوان تنها نماینده ایران برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها، مطالبه‌ای جدی از فدراسیون فوتبال دارد. مجوز حضور بازیکن و مربی خارجی، درخواستی است که خاتون بم از فدراسیون دارد و برای پیگیری آن حتی تا وزارت ورزش رفته است. این درحالی است که با توجه به پاداش ارزشمند درنظر گرفته شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا و عدم امکان خروج این پاداش‌ها به دلیل تحریم‌های موجود؛ خاتون می‌تواند این جوایز را صرف خرید بازیکن و مربی خارجی کند. همان کاری که هم اکنون باشگاه‌های فوتبال مردان انجام می‌دهند.

ایمان فرزین، قائم مقام خاتون در همین خصوص به "ورزش سه"، می‌گوید: دیگر نمی‌دانم به چه روشی پیگیر این موضوع باشم! از سمت وزارت ورزش هیچ ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد. همانظور که ‌می‌بینید الان در لیگ‌هایی مثل بسکتبال زنان بازیکن خارجی وجود دارد و حتی آن‌ها آمریکایی هم هستند؛ اما متاسفانه دوستان در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می‌خواهند توپ را به زمین وزارت ورزش بیاندازند و می‌گویند ممنوعیت وجود دارد. این موضوع کاملا داخلی و از سمت فدراسیون فوتبال است. نمی‌دانم چه فلسفه و فکری پشت آن است اما می‌دانم که ممنوعیتی از نهادهای بالایی وجود ندارد.

او ادامه داد: ما الان دروازه‌بان خوب در ایران نداریم و نیاز ما این است که بتوانیم بازیکن خارجی جذب کنیم؛ اما انگار برای دوستان مهم نیست که بریم در آسیا 4/5 تا گل بخوریم و آبروی‌مان برود.

فرزین در ادامه گفت: من می‌گویم اگر مصوبه‌ای است به ما ابلاغ کنید. اگر ممنوعیتی وجود دارد به ما رسما بگویید بر اساس این مصوبه که به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون رسیده؛ حضور بازیکن خارجی ممنوع است اما اعلام نمی‌کنند. مگر چنین چیزی می‌شود که در بسکتبال بازیکن آمریکایی زن می‌آید ویزا می‌گیرد و بازی می‌کند اما ما برای جذب بازیکن آسیایی با حجاب هم مشکل داریم!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55m8o9

آخرین اخبار