تاریخ انتشار: 1403/05/06 18:00
کد خبر: 1280781

این بازیکن جانشین ترابی در پرسپولیس شد

تیم پرسپولیس در دومین بازی تدارکاتی پیش فصل نیز توانست به پیروزی برسد.
این بازیکن جانشین ترابی در پرسپولیس شد

شاگردان خوان کارلوس گاریدو برابر حریف ناشناس خود دردسر خاصی برای رسیدن به پیروزی نداشتند اما دستاورد این دیدار برای سرمربی اسپانیایی، شناخت بیشتر روی ترکیب و حرکت به سمت تیم موردعلاقه بود؛ جایی که او دو ترکیب مختلف را به زمین فرستاد تا نتایج تمرینات پیش فصل را به دقت در نمایش تیمش مشاهده کند.

برد پرسپولیس برابر پارسیان جوان تهران رقم خورد و در این بازی مهدی عبدی، مسعود ریگی و حسین کنعانی سه گل این تیم را به ثمر رساندند تا این برد دلگرم‌کننده در ورزشگاه کاظمی و پشت درهای بسته به دست بیاید. اگرچه این بازی در غیاب خبرنگاران برگزار شد اما اطلاعات بیرون آمده از سوی اندک تماشاگران و حاضران در استادیوم، نشان می‌دهد که پرسپولیس کاملا به سمت روحیات سرمربی جدید حرکت می‌کند.

امید عالیشاه، عیسی آل کثیر و سعید صادقی هم به دلیل مصدومیتی که دارند، زیر نظر کادر پزشکی، برنامه‌های اختصاصی خود را انجام دادند و گئورگی گولسیانی هم تمرینات انفرادی خود را برگزار کرد.

2059175

ترکیب نیمه اول: مهرشاد اسدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، ایوب العملود، وحید امیری، مسعود ریگی، سمیر حبوباتی، سروش رفیعی، یاسین سلمانی، فرشاد  احمدزاده و مهدی عبدی

2059180

ترکیب نیمه دوم: امیر رفیعی، سهیل صحرایی، مرتضی پورعلی گنجی، یعقوب براجعه، محمد مهدی احمدی، سینا اسدبیگی، محمد خدابنده‌لو، ابولفضل بابایی، علیرضا عنایت‌زاده، حسین حاجی‌زاده و علی علیپور

2059182

نکته مهم اینکه سرخ‌پوشان در این دیدار با سیستم 4-2-3-1 مقابل حریف قرار گرفتند که سیستم مشابه بازی قبلی بوده و به نظر می‌رسد گاریدو قصد دارد این آرایش را در فصل جاری برای تیمش در نظر بگیرد که انتخاب جالبی برای این تیم محسوب می‌شود چرا که آنها در فصول قبلی عموما با سیستم 4-4-2 به مصاف حریفان می‌رفتند.

همچنین در ترکیب پرسپولیس ایوب العملود نمایش خوبی داشت و چهره یک مدافع سریع، تکنیکی و با میل فراوان به حضور در حمله را نشان داد که البته هنوز شاید به آمادگی صددرصدی نرسیده اما با این نمایش بارقه امید را در دل هواداران پرسپولیس زنده کرد. جالب اینکه در نیمه دوم یعقوب براجعه، خرید جدید و جوان پرسپولیس، در این پست بازی و کادرفنی سرخ‌پوشان را با عملکرد خوبش سورپرایز کرد تا هیچ نگرانی از بابت جدایی دانیال وجود نداشته باشد.

دفاع چپ پرسپولیس در نیمه اول این بازی وحید امیری بود که تجربه بازی در این پست را دارد و حالا فعلا تا زمان خرید مدافع چپ خارجی، در این پست بازی خواهد کرد. در نیمه دوم هم محمدمهدی احمدی به جای او بازی کرد و توانست یک پنالتی از حریف بگیرد.

2059176

مسعود ریگی هافبک دفاعی ثابت پرسپولیس بود و سمیر حبوباتی به عنوان هافبک مرکزی در کنار او بازی می‌کرد. جلوتر از آنها سروش رفیعی در نقش بازیساز، فرشاد احمدزاده بال راست و یاسین سلمانی بال چپ بودند. یاسین هم در این بازی یک شوت خوب داشت و باتوجه به پست بازی، به نظر او فعلا به عنوان جانشین مهدی ترابی انتخاب شده تا شاید با ورود اورونوف، پست او تغییر کند و به جای سروش به میدان برود.

2059183

علی علیپور که در ترکیب نیمه دوم پرسپولیس حضور داشت یک پنالتی را از دست داد. در نیمه اول هم حسین کنعانی یک پنالتی داشت که توانست تبدیل به گل کند تا او فعلا پنالتی‌زن اول سرخ‌پوشان باشد.

2059181

در مجموع پرسپولیس هنوز چهره تیم فصول گذشته خود را دارد اما شباهت ایده‌های گاریدو با سرمربیان قبلی باعث شده تا وفق‌پذیری سرخ‌پوشان با ذهنیت او راحت‌تر شود. این سرمربی اسپانیایی به حفظ توپ، پاس پرتعداد و... تاکید دارد و به نظر باید شاهد سبک بازی مبتنی بر مالکیت در فصل جاری سرخپوشان بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/gm8vxn

آخرین اخبار