تاریخ انتشار: 1403/03/19 11:22
کد خبر: 1276832

احتمال جدایی 9 بازیکن از استقلال؛ خانه تکانی بزرگ در نقل و انتقالات آبی‌ها

استقلال در فصل نقل و انتقالات به احتمال زیاد خروجی‌های زیادی خواهد داشت و تغییرات زیادی در ترکیب این تیم ایجاد خواهد شد.
احتمال جدایی 9 بازیکن از استقلال؛ خانه تکانی بزرگ در نقل و انتقالات آبی‌ها

فصل برای استقلال با عنوان نایب قهرمانی به پایان رسید و این تیم برای رقابت در فصل آینده باید تغییراتی داشته باشد و به فکر تقویت اسکواد اصلی تیم و حتی تغییراتی در دیدگاه فنی، مسائل تاکتیکی و عملکرد کلی تیم داشته باشد، فصلی که برای آبی‌ها سپری شد به اعتقاد سرمربی آنها و تحت تاثیر آن با ذهنیت هواداران و کارشناسان فوتبال ترکیب استقلال با نقص‌هایی و کمبود بازیکن رو به رو بود که در نقل و انتقالات این مسائل باید برطرف شود.

در طول فصل عملکرد دفاعی استقلال قابل قبول بود و مدافعان این تیم توانستند بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های لیگ داشته باشند و به نظر می‌رسد که کمترین خروجی از مهره‌های دفاعی این تیم باشد و در خط میانی و حمله استقلال با تغییرات زیادی رو به رو شود. نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که استقلال تا زمان جذب بازیکن جدید، بازیکنی را آزاد نخواهد کرد و در لیست خروج قرار نمی‌دهد و در صورت جذب بازیکن یکی از مهره‌های هم‌پست بازیکن جدید در لیست خروج قرار خواهد گرفت. لیست احتمالی خروج آبی‌ها تماما بر اساس حدس و گمان و عملکرد فنی آنها در سال گذشته است و هیچ قطعیتی در آن وجود ندارد.

البته با توجه به خلوت بودن مارکت نقل و انتقالات فوتبال ایران و ظهور انگشت شمار بازیکن جوان و تاثیرگذار در فصل گذشته نمی‌توان توقع نقل و انتقالات عجیب و غریب برای استقلال یا هر تیم دیگری توقع داشت، مگر جابجایی بازیکن بین تیم‌های بزرگ و یا خرید‌های خارجی سوپرایز کننده!

در ادامه به بررسی خروجی‌های احتمالی استقلال در فصل نقل و انتقالات خواهیم پرداخت:

تغییرات حداقلی در خط دفاعی:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی مهره‌هایی هستند که آبی‌ها با توجه به عملکرد و سابقه حضور آنها به طور قطع به دنبال حفظ و حضور مجدد در تیم خود خواهند بود.

محمد مرادمند، ایمان سلیمی و رافائل سیلوا عملکرد خوبی داشتند و جدایی آنها هم از ترکیب استقلال دور از انتظار خواهد بود، مگر اینکه استقلال در این پست یک مدافع سرشناس و سوپرایزی بزرگ داشته باشد و ستاره‌ جدیدی در این پست به خدمت بگیرد تا در این پست تغییرات داشته باشد.

اما در سمت چپ و راست استقلال میلاد فخرالدینی و جعفر سلمانی به احتمال زیاد خروجی‌های استقلال خواهند بود تا دو بازیکن جدید آلترناتیو حردانی و جلالی باشند و این تیم دو بازیکن جدید در این پست‌ها در اختیار بگیرد. با توجه به مصدومیت و وضعیت کوین یامگا جذب بازیکن در دفاع راست به این موضوع هم بستگی خواهد داشت.

2021932

ترافیک سنگین در خط میانی و احتمال خروجی‌های پرتعداد

خط میانی استقلال تجمعی از بازیکنان با قابلیت‌های دفاعی است که با سبک‌های مشابهی در لیست این تیم حضور دارند و در ابتدا و نیم فصل سال گذشته هم در آستانه خروج از این تیم قرار گرفتند اما به دلیل عدم جذب بازیکن جدید به لیست این تیم بازگشتند و فصل را با استقلال به پایان رساندند.

استقلال مهدی‌ مهدی‌پور را تا حداقل نیم فصل مسابقات در اختیار نخواهد داشت و این بازیکن را از لیست خود خارج خواهد کرد، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس، محمدحسین زواری بازیکنانی هستند که در لیست این تیم حضور دارند و احتمال خروج 3 بازیکن و حفظ یک بازیکن از این لیست وجود دارد تا آبی‌ها فصل را بازیکنان متفاوت و قابلیت‌های فنی بیشتری آغاز کند.

این مسئله به نظر سرمربی آبی‌ها باز می‌گردد که از بین بازیکنانی که در اختیار دارد نسبت به سبک و توانایی‌های فنی کدام بازیکن بیشتر نیاز داشته باشد، امید حامدی‌فر شرایط سنی بهتری دارد، زبیر نیک‌نفس جنگنده، آرش رضاوند بازیکن تاکتیک محور است، اما به نظر می‌رسد که دو بازیکن از این سه بازیکن به همراه محمدحسین زواری از استقلال جدا شوند تا شرایط برای جذب بازیکنان جدید فراهم شود.

2026082

خط حمله و احتمال جدایی 2 بازیکن

پیمان بابایی و آرمان رمضانی مهاجمانی هستند که فصل گذشته نتوانستند عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشند، مهاجم آرژانتینی استقلال بعد از پیوستن به جمع بازیکنان این تیم به ترکیب اصلی اضافه شد و فرصت کمتری به دو مهاجم دیگر استقلال رسید، با عملکرد خوبی که مهرداد محمدی در بازی‌های انتهای فصل داشت به نظر می‌رسد که اولویت استقلالی‌ها حفظ بلانکو و محمدی خواهد بود و پیمان بابایی و آرمان رمضانی آینده فوتبالی خود را در باشگاه‌های دیگری دنبال کنند.

سرنوشت دو بازیکن مصدوم استقلال

مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا دو بازیکنی‌اند که با مصدمیت رو به رو هستند، مهدی‌پور نیم فصل را به طور قطعی از دست خواهد داد و وضعیت کوین یامگا مشخص نیست و به نظر پزشک او بازمی‌گردد که فصل آینده می‌تواند به میدان برود یا همچنان دور از میادین خواهد بود و به زمان بیشتری برای درمان و بهبود نیاز خواهد داشت.

از لیست زیر احتمال جدایی هفت الی هشت بازیکن و خروج مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا از لیست وجود خواهد داشت: 2+7 خروجی احتمالی

رضاوند، نیک نفس، حامدی‌فر، جعفر سلمانی، میلاد فخرالدینی، محمدحسین زواری، امیرعلی صادقی، میلاد فخرالدینی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، رضا میرزایی، آرمان رمضانی، پیمان بابایی (خروجی‌هایی احتمالی)

حسین‌ حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی، محمد مرادمند ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، ماشاریپوف، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو بازیکنانی خواهند بود که استقلال در تلاش برای حضور مجدد آنها در ترکیب تیم خود خواهد بود، مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی باعث جدایی آنها شود و پیشنهاد خوبی به دست این بازیکنان برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/em6pop

آخرین اخبار