تاریخ انتشار: 1403/03/29 07:39
محدودیت‌های جدید در فصل نقل و انتقالات
کد خبر: 1277457

کارگروه نقل و انتقالات علیه ۳۰ ساله‌های فوتبال ایران

تصمیمات کارگروه نقل و انتقالات فوتبال ایران که کسی دقیقا از ترکیب‌شان خبر ندارد، رنگ و بوی جدید و عجیبی به خود می‌گیرد.
کارگروه نقل و انتقالات علیه ۳۰ ساله‌های فوتبال ایران

به گزارش فرتاک ورزشی

آنطور که ایسنا گزارش داده در آخرین تصمیم این کارگروه که ناظر بر سقف بودجه و قراردادهاست، محدودیت‌هایی برای انعقاد قرارداد با بازیکنان بر اساس شرایط سنی در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه لیگ فوتبال ایران بازیکنان مسن و باتجربه زیادی را در خود دارد، قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال صرفا یک ساله بسته می‌شود تا آنها خیال همکاری بلندمدت با باشگاهی به سرشان نزند!

موضوع عجیب این است که در حال حاضر بسیاری از بازیکنان شاخص فوتبال ایران، سن و سالی در حدود ۳۰ سال دارند و حتی مهدی طارمی که به عنوان ستاره فوتبال ایران به تازگی با باشگاه اینترمیلان قرارداد سه ساله بسته (به عنوان مثال) ۳۱ ساله است.

در لیگ برتر فوتبال ایران هم بسیاری از بازیکنان شاخص این فصل سن و سالی بالای ۳۰ داشند، از جمله امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس، روزبه چشمی، کاپیتان استقلال، سید حسین حسینی، علیرضا بیرانوند و... . این بازیکنان با وجود آنکه در پست خود بهترین هستند، از فصل جدید سال به سال قرارداد خود را تمدید خواهند کرد که البته شاید به نفع‌شان هم باشد.

تصمیمات جدید این کمیته را بخوانید:

* انعقاد قرارداد با بازیکنان بالای ۳۰ سال بایستی صرفا به مدت یک ساله باشد و باشگاه مجاز به انعقاد قرارداد بیش از یک سال با بازیکنان بالای ۳۰ سال نیستند. تمدید قرارداد با افزایش مبلغ، بیش از ۳۰ درصد ممنوع است. همچنین پس از پایان قرارداد، این بازیکنان بازیکن آزاد محسوب می‌شوند.

* حداقل مدت قرارداد بازیکنان زیر ۳۰ سال نباید کم‌تر از ۲ سال باشد و قراردادهای منعقد شده کمتر از دو سال برای این گروه سنی در سازمان لیگ قابل ثبت نیست.

* حداقل مدت قرارداد بازیکنان زیر ۲۳ سال نباید کم‌تر از ۳ سال باشد و قراردادهای منعقد شده کم‌تر از سه سال برای این گروه سنی در سازمان لیگ قابل ثبت نیست.

* حداقل مدت قرارداد بازیکنان زیر ۲۱ سال نباید کمتر از ۴ سال باشد و قراردادهای منعقد شده کمتر از سه سال برای این گروه سنی در سازمان لیگ قابل ثبت نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/gm8z6z

آخرین اخبار