تاریخ انتشار: 1395/12/09 00:58
کد خبر: 226494

رقیب سرسخت ذوب آهن در آسیا

الاهلی عربستان دومین حریف ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیاست که سه‌شنبه شب در ورزشگاه فولادشهر به مصاف نماینده کشورمان خواهد رفت. این تیم در هفته اول موفق شد بنیادکار ازبکستان را با نتیجه 2-0 شکست دهد و در صدر گروه قرار بگیرد
رقیب سرسخت ذوب آهن در آسیا

به گزارش فرتاک ورزشی، الاهلی در لیگ حرفه‌ای عربستان با 40 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و البته فاصله‌اش با تیم دوم فقط یک امتیاز است. این تیم در آخرین بازی خود در لیگ عربستان 2-0 مغلوب النصر شده است. این تیم حدود یک ماه پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا در یک بازی تدارکاتی در عربستان میزبان بارسلونا بود و مقابل این تیم با تمام بزرگانش 5-3 مغلوب شد.

الاهلی تیمی متشکل از بازیکنان خوب عربستانی و چند بازیکن خارجی خطرناک است. الاهلی 7 ملی‌پوش دارد و از این نظر با الهلال رقابت سنگینی دارد. جاسم تیسیر، منصور الحربی و یاسر المسیلم بزرگ‌ترین ملی‌پوشان این تیم هستند که در ترکیب تیم ملی جایگاه ثابتی دارند. اما نکته جالب به بازیکنان خارجی این تیم مربوط می‌شود که بر خلاف بیشتر تیم‌های عربستانی، خبری از بازیکنان برزیلی و پرتغالی نیست.

مشهورترین خارجی این تیم جیانیس فتفاتزیدیس ملی‌پوش بزرگ یونان است که از تیم کیه‌ووی ایتالیا به الاهلی پیوسته است. او با پیراهن شماره 10 برای الاهلی بازی می‌کند و طراح حملات این تیم است. این هافبک چپ پا در این فصل 3 گل زده و 3 پاس گل هم به همبازیانش داده است.

دومین بازیکن خارجی بزرگ الاهلی عمرالسوما مهاجم سوریه است. این مهاجم فوق‌العاده گلزن فصل گذشته هم دو گل به تراکتورسازی در تبریز زد. او امسال هم در لیگ حرفه‌ای عربستان 19 گل زده و صدرنشین بلامنازع جدول گلزنان است. سوما زننده اولین گل الاهلی به بنیادکار هم بود و مدافعان ذوب‌آهن باید مراقب حرکات خطرناک او باشند.

محمد عبدالشافی مدافع مراکشی سومین خارجی الاهلی است. این ملی‌پوش مصری از سال 2014 در این تیم توپ می‌زند. او یکی از مدافعان اصلی الاهلی است و در بیشتر بازی‌های این تیم در ترکیب اصلی حضور داشته است.

سعد عبدالامیر عراقی آخرین خارجی الاهلی است. او با 60 بازی ملی یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان الاهلی است. این هافبک جنگنده با شماره 55 در الاهلی بازی می‌کند. او البته یکی از خشن‌ترین بازیکنان این تیم هم هست و زیاد کارت زرد و قرمز می‌گیرد.

مربی الاهلی کریستین گروس است. این مربی سوئیسی از سال 2014 هدایت الاهلی را بر عهده دارد و رضایت مدیران این تیم از عملکرد او باعث شده تا قراردادش را تمدید کنند. او سابقه هدایت تاتنهام، بازل و یانگ بویز سوئیس را هم در کارنامه دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yrpza

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ذوب آهن فردا به مسقط می‌رود

مشکلات مالیاتی آسیایی‌ها حل شد
خبر خوب برای نمایندگان ایران در آسیا؛