تاریخ انتشار: 1403/04/01 13:35
کد خبر: 1277691

اعلام پنج نماینده آسیا در جام جهانی باشگاهی

اولین دوره جام جهانی باشگاهی برگزار می‌شود.
اعلام پنج نماینده آسیا در جام جهانی باشگاهی

تصمیم انقلابی جیانی اینفانتینو برای فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان، یک تورنمنت ویژه را برای طرفداران فوتبال به وجود آورده و حالا تنها یک سال تا برگزاری اولین جام جهانی ۳۲ تیمی باشگاهی فاصله باقی است.

اولین دوره با فرمت جدید، یک سال مانده به جام جهانی ملی در آمریکا برگزار خواهد شد و لیگ ام ال اس نیز یک سهمیه به عنوان کشور میزبان خواهد داشت.

۳۱ سهمیه دیگر بین شش قاره توزیع شده است؛ آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی هر کدام ۴ تیم خواهند شد و آمریکای جنوبی با شش نماینده پای به جام جهانی باشگاهی می‌گذارد و اقیانوسیه هم یک نماینده خواهد داشت.

۱۲ سهمیه دیگر در اختیار تیمهای اروپایی خواهد بود که بیشترین سهم را از این جام جهانی خواهند داشت.

از بین ۳۲ تیم تکلیف ۲۹ سهمیه روشن شده و حالا همه در انتظار معرفی نماینده میزبان و دو تیم باقیمانده آمریکای جنوبی خواهند بود.

2046156

تیم‌های حاضر در جام جهانی باشگاهی به این شرح است:

آسیا: الهلال، العین، اولسان هیوندای و اوراوا ردز

آفریقا: الاهلی، ‌‌وداد کازابلانکا، اسپرانس دی تونس، ماملودی سانداونس

آمریکای شمالی: مانتری، سیاتل ساندرز، لئون، پوچوکا

آمریکای جنوبی: پالمیراس، فلامینگو، فلومیننزه، ریور پلاته

اقیانوسیه: اوکلند سیتی

اروپا: چلسی، رئال مادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، پی اس جی، اینتر، پورتو، بنفیکا، دورتموند، یوونتوس، اتلتیکو مادرید و سالزبورگ

این در حالی است که اغلب تیم‌ها با قهرمانی در مسابقات قاره توانستند سهمیه بگیرند اما  برای باقیمانده سهمیه‌ها فیفا جدولی را تعیین کرد تا بر اساس عملکرد تیم‌ها در رقابت‌های قاره‌ای، سهمیه داده شود.

نکته جالب غیبت تیم‌هایی نظیر بارسلوناست که در دوره‌های قبلی چندین قهرمانی کسب کرده بودند اما حالا در اولین دوره جام ۳۲ تیمی حضور نخواهند داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/vzrmdz

آخرین اخبار