تاریخ انتشار: 1395/11/13 10:12
کد خبر: 232140

نقش بارسلونایی پرسپولیس برای تیم ملی

نقش بارسلونایی پرسپولیس برای تیم ملی

سال 2008 لوئیس آراگونس، پیرمرد دوست داشتنی فوتبال اسپانیا، با کشیدن خط قرمز روی نام‌های بزرگی مثل رائول گونزالس، با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در حالی گام به رقابت‌های یورو 2008 گذاشت که کمتر کسی احتمال حضور آنها را حتی در نیمه نهایی می‌داد. اما آراگونس این تیم بی ادعا را قهرمان یورو کرد و از همان نقطه سلطه ماتادورها بر فوتبال اروپا و جهان آغاز شد. آراگونس در آن سال تنها از سه بازیکن بارسلونا یعنی پویول، ژاوی و اینیستا در ترکیب خود بهره می‌برد. بعد از آراگونس، ویسنته دل بوسکه هدایت تیم آماده اسپانیا را برای حضور در جام جهانی 2010 برعهده گرفت.
تعداد بازیکنان بارسلونا از 3 عدد در یورو به 7 رسید. والدس، پیکه، پویول، بوسکتس، ژاوی، اینیستا و پدرو رودریگس هفت بازیکن بارسا بودند که همگی غیر از والدس در ترکیب اصلی حضور داشتند.گویی تیکی تاکا یک گام فراتر از بارسلونا یعنی به تیم نیز سرایت کرده بود. دل بوسکه از این فرصت نهایت استفاده را برد و به بهترین نحو ممکن راه آراگونس را ادامه داد، اسپانیا قهرمان جهان شد.پس از جام جهانی با پیوستن فابرگاس، ویا و جوردی آلبا تعداد بازیکنان بارسلونا در یورو 2012 به عدد 9 نیز رسید که هشت نفر از آنها در ترکیب اصلی اسپانیا در مقابل ایتالیا در فینال بازی کردند.
قطعا حضور تعداد زیاد بازیکنان یک باشگاه در تیم ملی نقش زیادی در موفقیت تیم ملی آن کشور دارد. نمونه بارز آن هم استقلال در 3 بازی مهم تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2014 که تاثیر زیادی در صعود ایران به جام جهانی برزیل داشت. حالا پرسپولیس دارای این شرایط است.حضور بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، رامین رضاییان، سروش رفیعی، مهدی طارمی، کمال کامیابی نیا و وحید امیری در کنار هم در طول یک فصل باعث هماهنگ‌تر شدن هر چه بیشتر این بازیکنان در تیم ملی می‌شود.جدا از اختلافات بین کی‌روش و برانکو، شرایط تیم پرسپولیس قطعا در تیم ملی هم تاثیرگذار خواهد بود.
روند خوب پرسپولیس در این فصل و شرایط فنی ایده‌آل این تیم که بخش مهمی از آن به درخشش نفرات ملی‌پوشش در مسابقات بستگی دارد در نهایت به سود تیم ملی خواهد شد.
شاید کمی رویایی باشد اما صدرنشینی راحت و مقتدرانه پرسپولیس در فصل جاری لیگ را می‌توان به صدرنشینی امیدوارکننده تیم ملی در گروهش ارتباط داد و پیش‌بینی کرد اگر تیم برانکو با همین روند قهرمان لیگ شد تیم ملی نیز با کی‌روش برای اولین بار دو صعود متوالی به جام جهانی داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pojra

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش برانکو به عمدی کارت گرفتن بازیکنان پرسپولیس