تاریخ انتشار: 1403/05/13 12:31
کد خبر: 1281247

وضعیت پیچیده فهرست خارجی‌های استقلال: چالش‌های نکونام و نهایی شدن جذب بازیکنان جدید

درخشش آلمدین زیلیکیچ در دیدار دوستانه اخیر آبی‌ها برابر حریف عربستانی بیش از پیش معادلات چینش فهرست بازیکنان خارجی استقلال را پیچیده کرده است.
وضعیت پیچیده فهرست خارجی‌های استقلال: چالش‌های نکونام و نهایی شدن جذب بازیکنان جدید

به گزارش فرتاک ورزشی

 استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه تا به امروز (شنبه) موفق به جذب 6 بازیکن جدید شده که سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمدحسین اسلامی و علیرضا کوشکی بازیکنان داخلی‌ای هستند که به جمع آبی‌پوشان پیوسته‌اند و آلمدین زیلیکیچ هم تنها خرید خارجی آبی‌ها محسوب می‌شود. زیلیکیچ در شرایطی بعد از سروصدای زیادی قراردادش با استقلال رسمی شد که در کنار او، آبی‌ها با ودران کیوسفسکی هم توافق کرده‌اند و این دروازه‌بان بوسنیایی هم در حال حاضر تحت قرارداد باشگاه استقلال است.

رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو بازیکنانی هستند که در طول فصل گذشته در جمع آبی‌پوشان پایتخت حضور داشتند و کوین یامگا و منتظر محمد هم دیگر بازیکنان خارجی تحت قرارداد استقلالی‌ها محسوب می‌شوند. در این میان، با پافشاری کادرفنی استقلال و رایزنی‌های انجام شده از سوی مدیران این باشگاه، در روزهای گذشته آبی‌ها به دنبال جذب 2 بازیکن خارجی جدید هم بوده‌اند که مذاکرات با گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ مثبت پیش رفته است.

استقلالی‌ها امیدوار به‌ثبت 2 خرید مهم

آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی در کشور ترکیه در حال گذراندن اردوی آماده‌سازی خود هستند که در جریان برگزاری اردو، مذاکرات با گائل کاکوتا وینگر سابق چلسی و بازیکن فصل گذشته آمیان فرانسه به مراحل نهایی رسید و حالا تنها تاییدیه ایفمارک مانده تا قرارداد کاکوتا با استقلال رسمی شود. در کنار این وینگر کنگویی، آبی‌ها برای تقویت خط هافبک به سراغ دیدیه اندونگ رفته‌اند که مذاکرات با این هافبک گابنی هم مثبت پیش رفته و استقلالی‌ها امید زیادی دارند که طی هفته پیش‌رو بتوانند هم از کاکوتا و هم از اندونگ رونمایی کنند.

زیلیکیچ مدیران استقلال را رو سفید کرد!

شاگردان جواد نکونام روز گذشته در حضور مدیران باشگاه در مصافی تدارکاتی برابر العروبه عربستان صف‌آرایی کردند که این مسابقه با برتری 3 بر 2 آبی‌ها خاتمه یافت. اتفاق ویژه این مسابقه گلزنی آلمدین زیلیکیچ بود؛ آن‌هم در حالی‌که نکونام نسبت به جذب وینگر بوسنیایی انتقاد داشت و قرار بود بعد از پایان جدال با حریف عربستانی درباره او تصمیم‌گیری نهایی شود که حالا درخشش و گلزنی زیلیکیچ در نقش یار تعویضی معادلات را به سود او تغییر داده و گفته می‌شود که این بازیکن در استقلال کارش را دنبال می‌کند و در جمع آبی‌پوشان ماندنی است.

در تلاش برای توافق با کیوسفسکی و فروش منتظر

ودران کیوسفسکی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، منتظر محمد، آلمدین زیلیکیچ، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو بازیکنان خارجی تحت قرارداد باشگاه استقلال هستند و گفته می‌شود طی هفته پیش‌رو قرار است قرارداد گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ هم نهایی شود. در این‌صورت شمار بازیکنان خارجی تحت قرارداد آبی‌ها به عدد 9 می‌رسد؛ آن‌هم در حالی‌که استقلال (1+5) سهمیه بازیکن خارجی دارد. در این میان مدیران باشگاه استقلال در تلاش هستند تا با کیوسفسکی برای جدایی بی‌دردسر به توافق برسند و رایزنی‌ها برای فروش منتظر محمد هم در جریان است.

یامگا هم به سمت درهای خروج هدایت شد!

کادرفنی و کادرپزشکی باشگاه استقلال همچنین با وجود آمادگی فنی بالای کوین یامگا، امیدی به حضور او در نیم‌فصل نخست ندارند و اعتقادشان بر این است که احتمالاً مجوز فعالیت ستاره فرانسوی صادر نخواهد شد. در این‌صورت اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالاً نام یامگا برای دومین نیم‌فصل پیاپی از فهرست استقلال خارج خواهد شد و حتی در این میان شایعاتی درباره جدایی قطعی ستاره فرانسوی هم به گوش می‌رسد که هنوز این موضوع از سوی باشگاه استقلال تایید نشده است و احتمالاً یامگا در صورت صلاحدید کادرفنی از نیم‌فصل دوم وارد فهرست آبی‌ها می‌شود.

فهرست احتمالی بازیکنان خارجی استقلال در فصل پیش‌رو (در صورت نهایی‌شدن جذب کاکوتا و اندونگ)

رافائل سیلوا، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف، آلمدین زیلیکیچ، گائل کاکوتا و گوستاوو بلانکو


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/zb7r5j

آخرین اخبار