تاریخ انتشار: 1403/05/15 19:59
کد خبر: 1281389

تاج: در مورد فساد کوتاهی نمی کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت که احترام به داوری در ابتدا باید توسط خود داوران صورت بگیرد.
تاج: در مورد فساد کوتاهی نمی کنیم

مراسم تقدیر از داوران استان تهران و آیین رونمایی از لباس آنها امروز و با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد و او پای درد دل جامعه داوری نشست و البته وعده‌هایی نیز در خصوص افزایش دستمزد آنها داد.

تاج گفت: هم داوران باید احترام خود را داشته باشند و هم پدر باید پدری کند. این موضوع کم است اما آبروی همه را می‌برد. همین امروز به من نشان داده‌اند فلان داور برای فلان باشگاه کاری انجام داده و این هم نوشته‌اش است. احترام به داوری در ابتدا باید توسط خود داوران صورت بگیرد. ما همچنین جرائم را به شکلی تنظیم می‌کنیم که احترام مجموعه حفظ شود.

رئیس فدراسیون اضافه کرد: به دستگاه‌های نظارتی هم اعلام کرده‌ام هیچ اغماضی درمورد فساد، تخلف و ... نداریم. اگر کسی سند و مدرک واقعی ارائه کند که فلان مسئول یا داور ما تخلفی داشته به شدت پیگیری خواهیم کرد و مماشات هم نمی‌شود. البته سیستم داوری ما یک سیستم پاک و منزه است. پولی که به داوران پرداخت می‌شود، با هیچ بخش دیگری از فوتبال قابل قیاس نیست. پول آنها بسیار محدود است.

او ادامه داد: روی بخش پرداختی به داوران کار می‌شود تا به شکل منظمی آن را اصلاح کنیم. خودمان پراخت‌ها را به روز انجام دادیم و مشکلی هم نداریم. دید من به داوری مثبت است.

تاج در پاسخ به گلایه‌های یکی از داوران گفت: خودم از این جسارت خیلی خوشم می‌آید. خودم گفتم پرداختی داوران با سایر بخش‌های فوتبال یکسان نیست. شما عددی را می‌بینید که اعلام می‌شود و این عدد گاهی مواقع با عدد پرداختی متفاوت است.

وی اضافه کرد: این‌گونه نیست که حدود ۴ میلیارد تومان به داوران پرداخت شود زیرا ما حدود ۶۰ میلیارد تومان به داوری پرداخت می‌کنیم که برای فدراسیون پول کمی نیست. فدراسیونی که محل درآمدی از حوزه حق پخش و سایر موارد ندارد. درصد بسیار کمی و کمتر از ۳۰ میلیارد تومان از وزارت ورزش می‌گیرد. هر روز به حدود ۲۵۰ نفر در کمپ تیم ملی در بخش‌های مختلف آقایان و بانوان و کلاس‌های مربیگری غذا می‌دهیم. افزایش حداقلی امسال برای پرداختی به داوران در نظر گرفته‌ایم، به حدود ۸۶ میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: این اعداد برای فدراسیون فوتبال قابل ملاحظه است. این فقط درمورد پرداختی به داوران است. داوری یک بازی، ناظر بازی، بلیت رفت و برگشت هواپیما می‌خواهد. ۶ نفر درگیرکوبل داوری هستند و  باید هتل هم بگیریم. یادتان هست برخی مواقع همین پول اندک پرداختی به داوران هم یک تا ۲ سال با تاخیر می‌افتد اما از امسال به همگام شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/qemrz9

آخرین اخبار